Érti valaki a félévi értékelést az elsősöknél?
Ez a gond a magyar oktatassal: sok baromságot bemagoltatnak, de az értő olvasás nem megy....
Azért javasolják a sok mozgást, mert a gyerek élvezi. Mellesleg a szavak értelme számít, nem a sorrend.
Kérdezd meg a tanárt. Az első válaszoló pedig egy arrogáns barom.
Én azt nem szeretem a szöveges értékelésekben, hogy nincs egyértelmű skála, csak különböző értelmű jelzők egymás mellett. Ráadásul nálunk nem is a tájékoztató füzet sablonját használják, hanem külön szöveget írnak minden tárgyból. Most akkor ha azt írják, hogy rajzórán "törekszik a képmező megkomponálására", az vajon dicséret, mert egyáltalán törekszik ilyesmire, vagy elmaradást jelez, mert csupán csak törekszik rá?
Az elsőnek köszönöm a minőségi válaszadást. Nézz meg egy sárga tájékoztató füzetet és akkor megérted miről beszélek. Egyébként megkérdeztem a tanárt. Azt mondta: "Ja, mindenkinek ezt húztuk be." Ennyit a magyar oktatásról.
Kedves második! Köszönöm a választ. Régen jobb volt a szöveges értékelés amikor szerencsétlen pedagógusnak nem alá kellett huzogatni, hanem saját magának kellett megírni a gyerek előmeneteléről a véleményét. Akkor ténylegesen a te gyerekedről szólt a dolog. Most csak egy halmazból válogatnak ami megközelíti a te gyereked "jellemzőit", de koránt sem biztos hogy teljes mértékben igazak rá. A gyerekek lekére hivatkoznak, de ez a fajta értékelés ugyanúgy szorongást kelt bennük. Én legalábbis ezt vettem észre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!