Mit tehetnék, hogy várja az iskolát?
6 éves kisfiam szeptemberben kezdi az iskolát. Úton útfélen kérdezgetik tőle "na, várod már az iskolát?", ő meg őszintén: NEM. Többször beszélgetünk róla, és ő nagyon jól kifejezi, kimondja az érzéseit, de igazából semmi konkrétat nem tud mondani, hogy miért nem, csak nem.
Ill. egyszer azt mondta, hogy azért, mert ő nem tud olvasni, de ezt gyorsan tisztáztuk, hogy pont azért megy, hogy ott megtanuljon. (Ráadásul "ráragadt" már a nővérétől egy csomó betű és "tudomány".)
Én csak arra tudok gondolni, hogy látja, hogy a nővére mennyit tanul, gyakorol, és hogy ez mennyi időt elvesz a játéktól és talán ettől a kötöttségtől fél.
A másik, hogy a lányom naponta jön az iskolai történetekkel, hogy melyik fiú kapott fekete pontot, beírást..., mert ezt csináltak, azt csináltak, verekedtek, stb. Kisfiam egy-kétszer mondott olyat, hogy ő nem akar majd fekete pontot kapni, csakhogy nem is olyan fajta, végtelenül nyugodt, és szelíd. Vagy lehet, hogy pont ez is aggasztja?
Valahogy annyira szeretnék neki kedvet csinálni, de nincsenek ötleteim, csak a rövidesen kezdődő iskolai programokban bízom, hogy majd meghozzák a kedvét. Viszont a napokban volt az első óralátogatásuk. Nagyon örültem, mert azt nagyon lelkesen várta, de csalódottan jött haza, azt mondta nem volt jó, unalmas is volt, meg hiába jelentkezett sokat, csak kétszer szólították fel.
Mivel tudnám "lázba" hozni egy kicsit?
A lányom nagyon várta az iskolát, és azóta is imádja, szóval tőle (a leírtakon kívül) rosszat nem hall.
hú hát ha a gyerekem nem akarna iskolába menni és az óralátogatás sem volt jó, ráadásul csak 6 éves, én biztos nem vinném iskolába.
nagyon nem vagyok híve az indokolatlan visszatartásnak, de ez bőven meghaladja az elégséges indokot
De, én abszolút azonolosulok a Waldorf-módszerrel, de sajnos nincs a környékünkön ilyen iskola. :(
Visszatartani már nem lehet, mert szeptemberbet töltötte be a hatot. És igazából az óvónők a differ-teszt, meg különböző mérések alapján már tavaly mondták, hogy mehetne, mert értelmileg teljesen készen áll. Érzelmileg viszont még most sem vagyok biztos benne. (Miközben meg látom, hogy "kinövi" az ovit, és az óvónők is mondják, hogy már rég túl van az ovis foglalkozások anyagán, és a kisebbek nem megfelelő szellemi partnerei.
Nem tudod lázba hozni. Néha említsd meg neki, hogy a tanuláson kívül mi minden lesz még az iskolában. Közös játék, torna, ének, kirándulás... de ne erőltesd a lelkesedést. Bizony néha (remélhetőleg) unalmas, és nehéz az iskola, de ő már nagy, tanulnia kell. Aztán reménykedj, hogy mégiscsak talál benne örömet is.
A harmadikos fiam a napokban közölte, hogy most már a környezetismeret és az olvasás órát is utálja (edddig csak az angol, nyelvtan, fogalmazás tartozott ebbe a körbe), mert az olvasás felmérőkben olyanokat kérdez a tanító néni, hogy mi volt a király lovának neve az olvasmányban, és mikor volt az egri vár ostroma. Történelmi olvasmányok vannak soron, és ha már elolvasták, a tanító szerint meg is tanulhatják. Környezetből meg sokat kell írni. A könyvük ugyanis szinte tanulhatatlan, így szegény pedagógus vázlatot próbál íratni velük a füzetbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!