Ha este 8 kor már elalszik a gyerek a törin természeten és ha hajnal 5 kor kelve is tanulunk es így is csak 2.es minden nagydoga, engedjem én ezt el?
Altalaban 6 kor kelunk a munkahelyem miatt 6 40 van suliban 16 40 ig.
17-18 vacsi kaja lazulás, 18:30 korul tanulás de van hogy csak 7 től(mivel en is totál ki vagyok ütve a munka miatt)
18-20:00 ig kb 1 tárgy fér bele hogy felzárkoztassam vagy felkeszitsem dogákra.
Nagyon gyakran marad akár reggelre is higy 5 40-6 20 ig is nyomjuk.
Tegnap speciel a töri 200%-os dogára hajnal 5 kor is tanultunk.
Ez nem megy minden nap, napi szinten nem tudunk tanulni.(én hullaként rogyok ágyba már 8 kor)
(Napkoziben zero semmit nem tanul csak max irásbeli házik a maga módján)
Na és ezek után hogy félhullán meg hajnal 5 kor is készülünk 2 es lett a 200%-os dogája.
Mi a jóistent csináljak már?
Az egész még nekem felnőttnek is kínzás 10 ora munka/suli után, nemhogy a gyereknek.
Le tudok menni a boltba nélküle, nem arról van szo.
De nem lehet ráhagyni egy házat! Meg ma is 10 évest raboltak el aki egyedul járt suliba.
Ne mások mondják már meg nekem ezt én ismerem a gyerekem hogyan játszik.
A gyámugy is elővehet bárkit kiskoru veszélyeztetése miatt.
Ez mellett nem is tanulna.
"1. A 12 évesnél fiatalabb gyerekek általában nem elég érettek ahhoz, hogy hosszabb ideig egyedül maradjanak."
A többit nem is kommentelem.
Nem erre van szükségem.





Hanem mire? A gyerekednek rossz a memóriája, vagy más baja(is) van.
Rövidtávon nem fog segíteni, de hosszútávon igen, ha játszol vele memóriajátékokat szavakkal! Mondjuk mondasz egy gyümölcsöt, ő megismétli a tiédet, és mond egy másikat, majd te a tiédet ismétled, az övét, majd mondasz egy újat. Ez ovis játék, ott kellett volna ráfeküdni ezekre, van egy csomó ilyen, szoborfogó meg ilyenek. Elsőtől kellene memoritereket is bevágni, hogy menjen.. nálatok nyilván nem megy. Valami vitamint is adnék, Dt, vagy folsavat meg halolajat, magne b6ot is.
Nekem a sulitok elvárása szimpatikus, tényleg minden órára érdemes készülni. Nálunk is kellett az első 2 versszak a himnuszból harmadikban, negyedikben az első négy, ez már másoknál is így van. Elemezni majd később kell, bevágni előre. Az én gyerekemnek ennél nagyobb a teherbírása, memóriája, és átlapoztam a NATos könyveket a lírában, nem olyan vészes, mint ahogy beállítod. Hannibálra emlékszem majd 30 év távlatából az elefánttal:)
Gyengébb képességű a gyerek, semmi baja nincs, nem áll bukásra. Vannak hármas négyes tanulók is. A többiek milyenek az osztályban? Szünetekben és hétvégén tanuljatok, reggelente hagyd békén aludni(ha tud), délutánra elég a lecke és minimális tanulás. Én nagyon tanuláspárti vagyok, de azért a gyerek határai feltűnnek. Remek suliban vért izzadva hoz csak átlagos eredményt, tőle ennyi telik, ami egyáltalán nem rossz. Feküdjetek rá a kedvenc tárgyaira tehetséggondozás terén és csak azt tanuljátok, amiből a leggyengébb. Amiből 4es, abból nem gyenge. A szünetekben meg mehet minden más is.
Ha osztályszinten rosszak a jegyek, akkor fogjatok össze pár szülővel, de ahogy én látom, egy gyenge képességű(más képességekben erős) gyerekből akarsz kisajtolni olyat, amire nem képes annyi idő alatt, mint mások.
A mi napjaink így néznek ki: Gyerek reggel felkel magától 5:30-6:00 között, videójátékozhat 6:20ig. 6:50kor a buszon ülünk. A buszon átismételjük, ha van valamiből doga, vagy versenyre készülünk szóban. Vagy 10 oldalt lenyomunk alsó hangon, mire 7:25kor reggelizünk együtt valahol, 7:45re bent van az iskolában. Elhozom 13:00kor, a leckét megírta az órákon többségében, van, amiből előre is dogozott, vagy helyette olvashatott, ha korán kész volt és nem lehetett előre dolgozni. Kezdődnek a különórák, ha nem evett, ebédelünk is. Átlagban 5-6ig van napi 2-3 különórán(plusz utazás, közben suli megbeszélése), mindet bírja és remekül teljesít. Hazafelé olvas vagy telefonozik, 6-7re hazaérünk, ha hatra, kint játszik még a barátaival kicsit, de telefonozhat is helyette, ahogy gondolja. 8kor fekvés, vacsi hideg kaja vagy ebédről maradék, addig olvashat, amíg el nem alszik. Ez van, hogy 10 perc, van, hogy egy óra, 9 előtt magától elalszik.
Szombat 12ig különórák, mellé előre szoktunk tanulni 1-2 órát, de mi 1 óra alatt átveszünk szóban vagy 10-15 oldalt és mindent megért elsőre. Hétvégén 2 barátos program van, mellé együtt videójátékozunk és társasozni is szoktunk, illetve ha van, beadandót készítünk. A telefonját duolingo, amongus és szójáték van, mindet imádja. Ha ott vagyok a barátos programokon, tanulós játékokat is berakunk más szülőkkel, pl szoborfogó, kvíz, tabu, szójátékok, figyelemjátékok, keresztrejtvény szóban, kincskeresés, de ökörködni is szoktak sokat, meg sportolunk mi is velük.
Ehhez képest a ti életetek.. egysíkú és a gyerek szenved benne. Én nem szivatnám a gyerekem, vagy iskolát váltanék egy gyengére, vagy hagynám itt rossz jegyekkel, de akkor nem fog menni a továbbtanulás. Válts iskolát, mert a gyerekednek nincsenek jó képességei tanulás terén, illetve csak bizonyos területeken vannak, én le merném fogadni, hogy a memóriája és talán a szövegértése is gyenge, vagy a figyelme van hatásssal az utóbbi kettőre! És hosszútávon a szójátékok, memóriajátékok nagyon fontosak, ha gond van a figyelemmel, nyilván a figyelmet igénylő játékok fontosak. Flash, haligali, dobble gyerekkortól magas óraszámban!





#41 Ha 5-ödikes gyereked van, akkor legfeljebb egy éven belül 12 éves lesz.
Egy ép értelmű 11 évest otthon lehet hagyni délután 2-től délután 5-ig. Ez nem egy egész nap, nem "hosszabb idő". Egy átlagos 11 éves fiú jobb erőben van, mint felnőtt nők, előbb rabolnak el téged az utcán, mint a fiadat. Már nem kisgyerek, akkor se ha néha még úgy is viselkedik. Neked kellene meglátnod és elfogadnod. Vagy azt elfogadnod, hogy nem ép a gyereked és speciális segítséget keresni neki. Egy ép értelmű 11 éves képes otthon maradni 3 órát egyedül és önállóan tanulni.
Ha nem is tanul rendesen akkor is legalább a "lazulás" megvan mielőtt hazaérsz és 5-kor le tudod seggeltetni tanulni, nem este fél 7-kor kell nekiállnia.
De azt is megteheted, hogy délután mikor hazaérsz ellenőrzöd, hogy tanult-e aztán kap valami bűntetést, ha nem. Nagyon hamar megtanulja, hogy amíg egyedül van otthon nem "hülyéskedni", hanem tanulni kell és ha tanulni kell akkor ideje se lesz magára gyújtani a házat.
(Azt gondold végig te hogy tanultál ötödikben. Biztos, hogy nem este 7-kor ült melletted anyukád. Akkoriban is volt töri óra, és akkor sem volt már elég órán figyelni. Pont úgy fog tudni a gyereked is tanulni, ahogy te tanultál, és ne mond, hogy a mai gyerekek "éretlenebbek", meg "más világ lett". Elsősorban a szülők hozzáállása lett más.)





Kérdező el kéne fogadnos, hogy 1. A gyereked nem 4es,5ös tanuló, ha a fő tárgyak nagy részéből 3as.
2. Ebből adódik, hogy közepes, gyengébb képességű. Ne várj tőle olyat el, amire nem képes.
Inkább arra koncentráljatok milyen szakmát tanuljon majd és ahoz mi kell a felvételin.
3. Túlterheled, nagyon durván. Neki még játékra haverokra is szüksége van.
4. Olyan suli kéne neki ami nem tolja túl. Nem otthon kell tanulni és nem magolni kell, hanem órán megtanulják, elmagyarázzák a tananyagot.
42es:
A te gyereked is túl van hajszolva, hiába bírja még. Én gyerekem is csinálta. Minden nap este értünk haza a különórákról. Nem jó hosszútávon. Most már csak heti 4 különórája van és 6-os kora óta egyedül jár ezekre, így hamarabb végez. (Haza már 5ben is egyedül járt) és van ideje délután szórakozásra is. Szerencsém van persze nekem is, mert jó képességű. Sulira minimálisat tanul, dogák előtt átolvassa az órai jegyzeteit és ennyi. De így is sok volt neki a saját maga kért sok külön óra.





"A többit nem is kommentelem.
Nem erre van szükségem."
Akkor mire van szükséged? Inkább homokba dugod, mint hogy komolyan foglalkozz a gyereked igényeivel?
Mert az tuti biztos, hogy neki nem arra van szüksége, mint amit csinálsz vele. Borzasztó megterhelő napirendet alakítottál ki neki, ráadásul a tanulmányi eredményei alapján a gyereked legalábbis gyenge képességű, de könnyen lehet, hogy tanulási nehézséggel küzd (pl. diszlexia), vagy enyhén értelmi fogyatékos. Ha pedig ezek közül valamelyik áll fenn, akkor nem az a jó megoldás, hogy ész nélkül terheled, hanem hogy kivizsgáltatod, ami után megkaphatja a neki járó kedvezményeket az iskolában, valamint a szükséges fejlesztést.















A buszon és ebéd közbeni szórakozás, nem szabad program. De ti dolgotok.
De ha ide írsz vállalod, hogy mások leírják mit gondolnak.
Ettől függetlenül a kérdezőéknél tényleg nagy gond van. Nem gondolom, hogy attól lesz erős egy suli, hogy a tanárok nem azt kérik számon amit tanultak és amit jeleztek, hogy a dogában lesz.
Egy jó suli olyan ahol a tananyagot az órákon tanulják meg és otthon max a jegyzeteket kell átolvasni, hogy tudják.





"és átlapoztam a NATos könyveket a lírában, nem olyan vészes, mint ahogy beállítod. Hannibálra emlékszem majd 30 év távlatából az elefánttal:)"
Ja hát édesanya tudása itt nagyon lényeges vagy hogy szerinte lótúró. Nekem könnyű megoldani egy egyenletet, de egy elsősnek nem gondolnám, hogy az lenne. Érzed a különbséget? :D Komolyan, ilyen nőnek van gyereke? Vagy csak kamuból ír itt a gyakorin? Remélem az utóbbi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!