Jelenthet-e hátrányt az általános iskolába való felvételnél a BTMN minősítés?
Baromság. És nevetséges hogy ennyire nem tudsz kiállni a gyerekedért.
Az enyém már sni-s btmn helyett, de soha semmit nem kapott volna, ha nem értettünk volna egyet a diagnózissal, sőt.
De az nem így működik. Nekünk is volt anno ilyen óvónőnk. A szakértőibe, meg nem kapott semmit. Minimális idegrendszeri éretlenséget állapítottak meg.
Aztán átkerül más csoportba az oviba és semmi gond nem volt vele.
Vidd az eddigi papírjaidat és mondd el azt amit te gondolsz.
A hivatalos duma az lesz, hogy ez jó a gyereknek, mert kap fejlesztést. A szakvéleményben azt is leírják, hogy hogyan kéne vele bánni. Pl. az enyémnek kiírták a kártyás napirendet. Szerinted melyik pedagógus fog ezzel foglalkozni?!
Mindenhol az volt a válasz, hogy ehhez ők nem értenek, és az én gyerekemnek nem lenne jó az adott intézmény, mert ők nincsenek erre felkészülve. Csak amikor 20 iskolából 20 ezt mondja, akkor bezárult a kör.
Marad a körzetes, nekik muszáj lesz felvenniük. Csak ha ők nem tudják kezelni, az nagy szívás, mert akkor nem lesz hová menekülni.
Az alapelv aranyos, jószándékú. Csak nincs mögötte apparátus. Nincs gyógypedagógus, az általános tanárképzésen meg semmit nem tanulnak a speciális igényű gyerekekről, ami szégyen, tekintve, hogy most már a gyerekek kb. negyede ilyen, még ha nincsenek is kivizsgálva.
Amúgy én is így jártam, minden pedagógus mondta, hogy tuti autista a fiam, annyira értenek ám hozzá! Hiába lobogtattam a papírt, hogy ki van vizsgálva, nem az, ők jobban tudták.
Azt javaslom keress egy magán gyógypedagógust, a Szakértőiben meg próbáld kiharcolni, hogy ne kapjon kódot.
34, sima btmn-ről van szó, ember! Nem sni-ről!
A neurotikus gyereked veled együtt meg már történelem az oldalon. Nektek nem jó semmi, nektek nem segít senki, mindenki hülye, csak te tudod az igazat. És a lényeg a gyereknek a poroszos tanító és az erőszak a legjobb - szerinted. Csak az használ.
35ös, a 34es nem én vagyok, az én gyerekem vágta magát haptákba a fegyelmet tartani tudó ordibálós tanítótól, mikor az előző 3, meg a pár gyógyped nem tudott hatni rá.
Mint kiderült nem a kiabálás volt(nem csak), az, amitől kiegyensúlyozott lett, hanem a fegyelem. Az a fegyelem, ami a többi gyerekre hatott, amikor ott volt a tanár. Egyik sem üvöltött, egyik sem szivatta, sem őt sem mást, egyik sem verekedett. Mindig csak és kizárólag a másik tanár/tanárok felügyelete alatt, akik kedvesek voltak és nem bírtak velük. Az enyém a sok bántást nem csak felé, de mások felé nem bírta, csak ez lassan esett le. Illetve ment a legerősebb jellemmel, aki a puhány tanároknál egy gyerek volt, úgy viselkedett, mint ő.
Az új sulinkban 6 tanàra lett hirtelen, majdnem mind kiabál, és mindnél tudott viselkedni. Jelenleg jött egy új, aki nem tud fegyelmet tartani, na nála káosz van, ott a gyerekem is megkattan megint kicsit. De nem ő a legrosszabb, mások ülnek a szamárpadban, mások verekszenek. Az enyém csak beszélget néha vqgy rajzol órán.
Van ilyen gyerek, akinek ez válik be, de ezek a gyerekek ritkák. Az enyém ritka, tudom, hogy nem átlagos, mire hogyan reagál.
35-ös, ha benne lennél a rendszerben, tudnád, hogy a btm és az sni közt csak egy hajszál a választóvonal. Adhd-s gyerek pl. lehet sni-s és btm-es is. Sokszor a szülő dönt, mivel az sni-re több kedvezmény jár.
Egyébként nem tudom miről beszélsz, én pont nem vagyok híve a poroszos tanításnak...
Ha nem tudsz értelmesen megnyilatkozni, inkább maradj csöndben.
34.
37-es, ezek szerint vagyunk többen is, akinek gondja van a közoktatással? De fura...
Látod, együtt történelmet írunk.
Egy biztos, bárki bármit mond. És ezt még a pedagógusok is elismerik. A magyar közoktatás nincs felkészülve a problémás gyerekekre. Papíron igen, a gyakorlatban nem. Ez a btm, sni-rendszer már rég megbukott.
Szóval szerintem mindenki jobban jár, ha az állami ellátásra nem vár, és inkább megoldja magánúton. Ha meg nem olyan súlyos a probléma, hogy speciális iskola kéne, akkor inkább a papírt is próbáljátok elkerülni.
Tényleg jobb, ha neveletlen hülyegyereknek hiszik a gyereket, minthogy tisztában lennének azzal, hogy mi a valódi probléma. Hogy nem hülye, idióta, csak pl: túltelítődik az ingerektől és még nem tanulta meg neurotipikusoknak elfogadható módon leereszteni a gőzt...
Tényleg jobb, ha ilyenkor nem tudják az okot és helyette minden alkalommal felhívják a szülőt, majd a sok beírás után egyszerűen eltanácsolják.
Valóban ez a célravezető, nehogy el kelljen mondani, hogy mivel küzd a gyerek, mert a "kód", csak "megbélyegzi", de segítséget nem ad.
Irónia off:
Mi nem ezt tapasztaltuk. Addig nézték, csak neveletlen hülyegyereknek, amíg nem volt diagnózis. A diagnózis pedig nem megbélyegezte, hanem segítette abban, hogy megtalalják hozzá az utat. A magán fejlesztés pedig iskoláskorban lóf.... Miért? Mert az iskolában kell segíteni, ott kell közbelépni. Hiába gyakoroljuk iskola után, hogy "hogyan reagáljon", ha az adott pillanatban nem áll mellé valaki és segíti konkrétan.
Ovi előtt, ovi alatt működött a magánút, mert az ovi eleve nem volt olyan nehéz hely. Nem kellett annyira megfelelni, alkalmazkodni, nem voltak elvárasok.
A BTMN és az SNI között meg Ég és Föld a különbség. Eleve más bizottság és évek teltek el a kettő között. Szakértői bizottsághoz nem lehet az utcáról beesni, ha nincs bno kód, előbb a járási szakszolgálatnál kell kezdeni, ami eleve csak BTMN-t adhat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!