Ha olyan nyelvet tanul a gyerek amit mi nem?
Mi a suliban már elsőben külön kérjük, hogy soha ne segítsenek a gyereknek a háziban. Ha nem tudja megoldani, nem baj. A tanítóknak, tanároknak fontos jelzés, hogy mi az, ami még nem rögzült, hibásan rögzült, gyakorolni kell, ismételni. Ha a szülő megoldja a gyerekkel (helyette, és diktálja inkább), ha mindig javíttatja vele otthon hibátlanra, akkor nem tudok mit kezdeni a felháborodással egy felmérésnél, hogy miért ilyen vagy olyan, amikor mindig piros pontot kap a házira.
Pont ugyanígy van ez a nyelvvel is. Nem kell segíteni, bízd a tanárra és a gyerekre.
12, azért ez ebben a formában nevetséges. Egy elsős jellemzően le se ül magától házit írni, vagy épp feláll az első feladatnál. A feladat szövegét se tudja elolvasni, ha adnak házit, így elengedhetetlen a szülő hozzá.
Nem a házi feladaton kell mérni egy gyerek teljesítményét, mivel az eleve az extra gyakorlásról szól, hanem az órai szereplésen keresztül.
13, elsőben haza se visznek házit nálunk... A házi feladat csak kezdetben szól a gyakorlásról, kéősőbb sokkal inkább arról, mennyire tudja önállóan alkalmazni azt, amit órán tanult.
Ha egy ovisnak a kezébe adsz egy írás munkafüzetet, tudni fogja, mit kezdjen vele, anélkül, hogy olvasni tudna. Teljesen jól jelölik a tankönyvek, munkafüzetek a feladatot addig is, amíg a gyerek nem tud olvasni :)
A gyerek jár iskolába, nem te. Az ő leckéje, nem a tied. Nálunk otthon annó az volt a szabály, hogy egyedül kell nekiállni, meg kell próbálni és ha sehogy sem sikerül, akkor lehet kérdezni. Elsőben ott kellj ülj mellette (de legalábbis ugyanabban a szobában), de csinálj mást, csak fél szemed legyen rajta, hogy tényleg a házit csinálja. Ha egyáltalán otthonra marad még, elsőben nem szokott sok lecke lenni, az is csak pár sor gyakorlás eleinte. Idegen nyelvből meg normális tanár nem ad addig házit, amíg a gyerek nem tud írni és olvasni. És ne ellenőrizd a tartalmát a leckének, csak a meglétét, a tartalom ellenőrzése a tanár dolga, onnan fogja tudni, mi mennyire rögzült.
El kell engedni a kontrollt kicsit, különben azon kapod magad, hogy még a nyolcadikassal is minden nap te írod a leckét. Persze az más, ha valami nehézsége van a gyereknek (diszlexia vagy ilyesmi), ami miatt jobban rászorul a segítségre, de alapesetben megtanulja maga megoldani a sulis dolgait, minél előbb, annál jobb.
Elsőben nyelvből maximum mondókákat, dalokat tanulnak, állatos színezőt színésznek, aminek megtanulják a nevét németül.
Nem úgy kell elkepzelni, hogy csapjunk a lecsóba, Kati szórend, fordított szórend az elsős meg még nem tud írni, úgyhogy anyuka otthon írja meg helyette :D Semmilyen segítségre nem lesz szüksége hozzá első-másodikban, utána meg képes lesz egyedül megoldani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!