Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Szülőként/diákként, támogatnád...

Szülőként/diákként, támogatnád idehaza is a "sztártanár" státusz létrejöttét?

Figyelt kérdés

- Igen, a sorozatból "loptam" az alapot. (The Midnight Romance in Hagwon)

- Igen, tudom, hogy idehaza is van ilyen, de itt ugye csak kicsiben.


Szóval támogatnád-e, hogy idehaza is legyenek, nagybetűs ELIT gimik, ahonnan a diákok 99%-a bekerül a VILÁG, szinte bármelyik egyetemére?

És az ezekben dolgozó tanárok anyagi és társadalmi megbecsülése a hazai viszonylatban "celeb" lenne. Azaz havi több milliós fizetés, céges kocsi szponzoráció, TV-s meghívások, újság címlapok, befolyásos szülők 0-24-ben hívható telefonszámai, modell és sportoló partnerek,...

De ezeket nem csak úgy kapnák, hanem cserébe a diákjaikból 110% -ot kihajtva, megteremtenék a jövő politikusait, értelmiségijeit, cégvezetőit, szóval a társadalmi elitet termelnék ki.



aug. 1. 17:58
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
95%
Vannak ilyen iskolák, anélkül, hogy celebek lennének a tanáraik.
aug. 1. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 babyboom567 ***** válasza:
90%

A politikusokat,cégvezetőket,értelmiséget nem a milliós tandíjú sulik sztártanárjai nevelik ki, hanem az odaadó szülők, és a jó gyerekközpontú általános iskola(jó alappal bármi lehet,de alap nélkül a milliós gimiben nem fogja megállni a helyét).A milliós magániskoláskba,nem mindig olyan gyerekek járnak akik odavalók,hanem akik apucinak meg anyucinak van pénze oda befizetni.A sztártanárság meg nem attól függ,hogy milliós kocsival furikáz, hanem,hogy ért a gyerekek nyelvén,van tekintélye,és érdekesen tudja átadni a tanulni valót.

De igazából kb bárki tanulhatna szinte bármit,ha lenne esélyegyenlőség(sosem lesz),és alap dolgokat tanítanának az iskolában,hülyeségek helyett.Pl tanulásmódszertant,időgazdálkodást,asszertív kommunikációt(vagy bármilyen kommunikációt),indulatkezelést,háztartás vezetést,pénzügyi dolgokat,csalámodelleket,gazdálkodást,állattenyésztést,stb.

illetve még azt felejted el, hogy a "hatalomnak" baromira nincs szüksége értelmiségi,gondolkodó emberekre.Csak szalag mellett dolgozó rabszolgákra.

A sztártanár,meg nem attól lesz valaki,hogy parádézik,hanem, ha ugyanazt csinálja akkor is ha senki sem tudja.Pl mikor én ötödikbe bukásra álltam matekból és fizikából is,anyám átvitt a szomszéd nyugdíjas fizikatanárhoz.És a 80 éves kisöreg volt a sztár,mert matekból is és fizikából is négyes lettem év végén.Sosem fogom elfelejteni a kísérleteit,magyarázatait.

aug. 1. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
Nem.
aug. 1. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
Nem támogatnám. A HVG top10-es rangsorában lévő iskoláknak elég jó a továbbtanulási rátája (külföldi és magyar egyetemek), akkor minek bevezetni a te rendszeredet.
aug. 2. 03:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

Azt támogatnám, hogy ha minden iskolában ugyan olyan JÓ lehetőségek lennének. Ne azon múljon a gyerek jövője, hogy a szülei mennyire gazdagok vagy hol laknak. Ne kelljen a gyereknek nyolc megyével arrébb járnia iskolába mert az kicsit jobb.


A tanároknak pedig az alap megbecsülés már sokat segítene ha a szülők nem azt képzelnék, hogy számukra bármit lehet bármikor. Közben pedig nem hogy a tiszteletnek nem mutatják a legkisebb jelét még emberként sem kezelik néha már a tanárt.


Utána pedig ez a felfogás átjön még a diákoktól is rosszabb formábban. Innentől szerencsétlen tanárnak esélye nincsen fegyelmezésre szinte és egyre kevesebb indoka is lesz tanítani. Temérdek tanártól hallottam már, hogy a diákok nagyon sokat változtak és ez nagyon sokat hozzá tesz ahhoz, hogy felmondjanak.

aug. 2. 06:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem a szülőkön kellene változtatni, mert azt tartják jó tanárnak, akit szeret a gyerekük.. azt hiszik, hogy ez fontos..és a gyerek azt szereti, aki vicces, beszélget, nevetgél és jó jegyet ad, akinél jó a hangulat az órán. A sok hlye szülő meg nem is tudja, hogy a semmire kapják azt az ötöst, ès a gyerek tudása meg sehol. 8.os a gyerekem barátja, majdnem kitűnő, 25 pont alatti felvételiket írt a rossz tanáraival, az anyja pedig kegyetlen büszke, mert jól tanul, mikor egy dolgozatban ötöt kérdeznek, vaktérképre előre beszámozzák, csak a nevet kell bevágni, kötelező olvasmányuk nincs, mert a magyartanár nem akarja megutáltatni az olvasást..


Borzalom. A mi giminkben is a vicces tanár volt a jó tanár. Utólag látom, hogy a matektanárunk volt nagyon jó, illetve a töri, fizika. Ők tudtak és magyaráztak, csak oda kellett volna jobban figyelni.. mennyire értékes volt az a tudás, amit átadtak.. és mennyi szórakoztató “olvassátok a könyvet majd beszélgessünk” óra ment el feleslegesen..


Én az otthonról hozott értékrendet kezdeném átalakítani.

aug. 2. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%

6hoz kiegészítésképpen mert lehet kicsit félre érthető.


Nem attól lesz valaki jó tanár, hogy nem szeretik a diákok. Vannak rossz tanárok is akiket nem szeretnek és jó tanárok is akiket szeretnek a diákok.


Mint az részben írta is a probléma, hogy ha a diákok nem jók akkor nem nagyon lehet velük egyszerre jóban is lenni és órát is tartani.


Különösen amikor a gyerek beadja az üres dolgozatot, egyest kap és azt mondja, hogy a tanár pikkel rá és azért adott neki egyest.

aug. 2. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
87%
Én azt támogatom, hogy minden gyereknek egyenlő esélyei legyenek a közoktatásban, és ebbe a koncepcióba nem férnek bele a "sztártanárok".
aug. 2. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
84%
Van egy olyan fogalom a pedagógiában, hogy "hozzáadott pedagógiai érték". Nagyon nehéz mérni, a kompetenciamérés szülőknek szóló háttérkérdőívével próbálják. Tehát összevetik a gyerek othhoni körülményeit a kompetencián elért eredményeivel. Annál az iskolánál magas, aki többet ki tud hozni a gyerekből, mint azt a család iskolai végzettsége, anyagi helyzete, életkörülményei lehetővé teszik. Azt gondolom, hogy nem árulok el nagy titkot azzal, hogy a jelenleg működő elitiskoláknál ez az érték konkréten nulla. Vagyis ők egy felvételi során erősen kiválogatott "gyerekanyaggal" dolgoznak és azokat juttatják be jó egyetemekre. Sok gyereknél szinte önjáró a dolog, mert saját magában van annyi tehetség, motiváció, hogy bármire képes. Saját tapasztalat, dolgoztam elitiskolában. Nem ezeket a tanárokat kellene celebnek tekinteni, hanem akik ki tudják mozdítani a gyerekeket a hátrányos környezeti tényezők közül.
aug. 2. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%

#9 Nem értek egyet veled abban, hogy az elitiskolában dolgozó kollégák nem adnának sokat a gyerekeknek. Nagyon károsnak tartom ezt a logikát, amit felvázoltál. Attól, hogy egy tanuló alapból tehetséges, szorgalmas és jó családi háttérrel rendelkezik, még igenis sokat kell foglalkozni vele! tudom, én is dolgoztam elitiskolában is.

Nem szabad lebecsülni sem a hátrányos helyzetű térségekben, vagy pl. technikumokban dolgozó kollégák munkáját sem, és az elitiskolákban dolgozókét sem. Mind igen nagy munkát végeznek, csak MÁSHOGY.

aug. 2. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!