Szülőként/diákként, támogatnád idehaza is a "sztártanár" státusz létrejöttét?
- Igen, a sorozatból "loptam" az alapot. (The Midnight Romance in Hagwon)
- Igen, tudom, hogy idehaza is van ilyen, de itt ugye csak kicsiben.
Szóval támogatnád-e, hogy idehaza is legyenek, nagybetűs ELIT gimik, ahonnan a diákok 99%-a bekerül a VILÁG, szinte bármelyik egyetemére?
És az ezekben dolgozó tanárok anyagi és társadalmi megbecsülése a hazai viszonylatban "celeb" lenne. Azaz havi több milliós fizetés, céges kocsi szponzoráció, TV-s meghívások, újság címlapok, befolyásos szülők 0-24-ben hívható telefonszámai, modell és sportoló partnerek,...
De ezeket nem csak úgy kapnák, hanem cserébe a diákjaikból 110% -ot kihajtva, megteremtenék a jövő politikusait, értelmiségijeit, cégvezetőit, szóval a társadalmi elitet termelnék ki.
A politikusokat,cégvezetőket,értelmiséget nem a milliós tandíjú sulik sztártanárjai nevelik ki, hanem az odaadó szülők, és a jó gyerekközpontú általános iskola(jó alappal bármi lehet,de alap nélkül a milliós gimiben nem fogja megállni a helyét).A milliós magániskoláskba,nem mindig olyan gyerekek járnak akik odavalók,hanem akik apucinak meg anyucinak van pénze oda befizetni.A sztártanárság meg nem attól függ,hogy milliós kocsival furikáz, hanem,hogy ért a gyerekek nyelvén,van tekintélye,és érdekesen tudja átadni a tanulni valót.
De igazából kb bárki tanulhatna szinte bármit,ha lenne esélyegyenlőség(sosem lesz),és alap dolgokat tanítanának az iskolában,hülyeségek helyett.Pl tanulásmódszertant,időgazdálkodást,asszertív kommunikációt(vagy bármilyen kommunikációt),indulatkezelést,háztartás vezetést,pénzügyi dolgokat,csalámodelleket,gazdálkodást,állattenyésztést,stb.
illetve még azt felejted el, hogy a "hatalomnak" baromira nincs szüksége értelmiségi,gondolkodó emberekre.Csak szalag mellett dolgozó rabszolgákra.
A sztártanár,meg nem attól lesz valaki,hogy parádézik,hanem, ha ugyanazt csinálja akkor is ha senki sem tudja.Pl mikor én ötödikbe bukásra álltam matekból és fizikából is,anyám átvitt a szomszéd nyugdíjas fizikatanárhoz.És a 80 éves kisöreg volt a sztár,mert matekból is és fizikából is négyes lettem év végén.Sosem fogom elfelejteni a kísérleteit,magyarázatait.
Azt támogatnám, hogy ha minden iskolában ugyan olyan JÓ lehetőségek lennének. Ne azon múljon a gyerek jövője, hogy a szülei mennyire gazdagok vagy hol laknak. Ne kelljen a gyereknek nyolc megyével arrébb járnia iskolába mert az kicsit jobb.
A tanároknak pedig az alap megbecsülés már sokat segítene ha a szülők nem azt képzelnék, hogy számukra bármit lehet bármikor. Közben pedig nem hogy a tiszteletnek nem mutatják a legkisebb jelét még emberként sem kezelik néha már a tanárt.
Utána pedig ez a felfogás átjön még a diákoktól is rosszabb formábban. Innentől szerencsétlen tanárnak esélye nincsen fegyelmezésre szinte és egyre kevesebb indoka is lesz tanítani. Temérdek tanártól hallottam már, hogy a diákok nagyon sokat változtak és ez nagyon sokat hozzá tesz ahhoz, hogy felmondjanak.
Szerintem a szülőkön kellene változtatni, mert azt tartják jó tanárnak, akit szeret a gyerekük.. azt hiszik, hogy ez fontos..és a gyerek azt szereti, aki vicces, beszélget, nevetgél és jó jegyet ad, akinél jó a hangulat az órán. A sok hlye szülő meg nem is tudja, hogy a semmire kapják azt az ötöst, ès a gyerek tudása meg sehol. 8.os a gyerekem barátja, majdnem kitűnő, 25 pont alatti felvételiket írt a rossz tanáraival, az anyja pedig kegyetlen büszke, mert jól tanul, mikor egy dolgozatban ötöt kérdeznek, vaktérképre előre beszámozzák, csak a nevet kell bevágni, kötelező olvasmányuk nincs, mert a magyartanár nem akarja megutáltatni az olvasást..
Borzalom. A mi giminkben is a vicces tanár volt a jó tanár. Utólag látom, hogy a matektanárunk volt nagyon jó, illetve a töri, fizika. Ők tudtak és magyaráztak, csak oda kellett volna jobban figyelni.. mennyire értékes volt az a tudás, amit átadtak.. és mennyi szórakoztató “olvassátok a könyvet majd beszélgessünk” óra ment el feleslegesen..
Én az otthonról hozott értékrendet kezdeném átalakítani.
6hoz kiegészítésképpen mert lehet kicsit félre érthető.
Nem attól lesz valaki jó tanár, hogy nem szeretik a diákok. Vannak rossz tanárok is akiket nem szeretnek és jó tanárok is akiket szeretnek a diákok.
Mint az részben írta is a probléma, hogy ha a diákok nem jók akkor nem nagyon lehet velük egyszerre jóban is lenni és órát is tartani.
Különösen amikor a gyerek beadja az üres dolgozatot, egyest kap és azt mondja, hogy a tanár pikkel rá és azért adott neki egyest.
#9 Nem értek egyet veled abban, hogy az elitiskolában dolgozó kollégák nem adnának sokat a gyerekeknek. Nagyon károsnak tartom ezt a logikát, amit felvázoltál. Attól, hogy egy tanuló alapból tehetséges, szorgalmas és jó családi háttérrel rendelkezik, még igenis sokat kell foglalkozni vele! tudom, én is dolgoztam elitiskolában is.
Nem szabad lebecsülni sem a hátrányos helyzetű térségekben, vagy pl. technikumokban dolgozó kollégák munkáját sem, és az elitiskolákban dolgozókét sem. Mind igen nagy munkát végeznek, csak MÁSHOGY.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!