Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Van aki a pedagógus javaslata...

Van aki a pedagógus javaslata ellenére tovább engedte a gyereket 2.ik osztályba? Főleg, ha a gyerek nem " szolgálna" rá az évismétlésre?

Figyelt kérdés

A kisfiam első osztályos.

Matekból elég gyengén teljesít, a dolgozatai 30-70% között mozogtak egész évben.

Ellenben otthon én nem vettem észre bármi "gondja" lenne matekból mer nagyon ügyesen megcsinál mindent. Elvittem egy fejlesztő gyógypedagógushoz, hogy mérje fel a gyereket. Ott mindent rendbe találtak nála. Erős 4esre írta meg a felmérést, semmi gond nem volt, mondták nemis értik a gyereknek mi szüksége lenne egyáltalán fejlesztésre, hiszen a tudátasa alapján nincs szükség rá. Na de az iskola..ott valamiért ha a dolgozatra kerül a sor nem megy. Lefagy. Nem szereti sajnos a tanító nénijét ezt tudom..van egy stílusa ami sajnos szerintem és több szülő szerint is nem alsós gyerekekhez való. Na de most ez a kedves tanárnéni, közölte, nen tudná tovább vinni a gyereket 2.ik osztályba mer az elsős tananyagot se tudja, és így másodikban ellesz veszve az éterben. Mondtam neki, hogy otthon nagyon ügyes és, hogy akár szakvéleményt is tudnék mutatni, hogy nem a gyerek tudásában gyökeredzik a probléma. Teljesen tanácstalan vagyok. Nem szeretném, hogy a gyerek újra járja az első osztályt mert a tudása alapján ez nem szükséges. Ha tényleg azt látnám nem megy neki, és a fejlesztésen is olyan szakvéleményt kaptunk volna, egyértelműen egyetértenék a döntéssel. De így nem.

Viszont tudom, ha ellentmondok a tanárnőnek és nem fogadom meg a "tanácsát" és ennek ellenére továbv engedem másodikba a következő tanévben csak azért is kifogja magának pécézni.

Viszont tudom ha évet ismételne hatalmas törés lenne neki, nagyon szeret iskolába járni, és tudom ez teljesen elvenné a kedvét ettől, meg a kudarc is :(

Ha ez a tanárnéni felszólitja a gyerek összerezzen, lefagy..nem tud úgy teljesíteni ahogy igazából a képességei alapján tudna..

Ti mit tennétek?


jún. 5. 06:18
1 2 3 4
 31/34 anonim ***** válasza:
79%

bocs, akkor benéztem, nem a kretén osztályfőnöktől, hanem a kretén matektanártól szabadulna meg évismétlés esetén - már ha tényleg így lenne... az ofő pl. hogy látja a helyzetet?

#16

jún. 5. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/34 anonim ***** válasza:
27%

Mi hasonlóan voltunk. A lányom 80 % körüli matekdogákat írt elsőben, ami szerintem egyáltalán nem vészes. De a tanítónő azt mondta, hogy mindenki 100 %-ot teljesít, mert ezek olyan könnyű dolgozatok.

Én is elvittem kivizsgáltatni, és az jött ki, hogy figyelemzavaros a gyerek. Szóval igen, biztos van valami gond, ha mondja a tanár. De simán lehet, hogy ezt csak ő hozza ki a gyerekből. Ha megnézetted szakemberrel, és ő nem javasolja az évismétlést, akkor ne. Keress másik iskolát.

Nekünk is az lett a megoldás. Amikor vittem a tanítónőnek a papírt, hogy a gyerek figyelemzavaros, és eszerint kéne vele foglalkozni, akkor kijelentette, hogy vigyem speciális iskolába, mert ehhez neki nincs képesítése, és amúgy sem ő az egyetlen gyerek az osztályban. Na, most erre mit lehet mondani. Pár éve volt a nyugdíjig a csajnak, amúgy falusi iskola, 15 gyerekkel. Még fél évig kínlódtunk, de utólag azt mondom, hogy előbb kellett volna lépni, másik tanárral szárnyalt a gyerekem.

jún. 9. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/34 Andi80018 ***** válasza:
14%

Jaj, hagyjuk már ezt a figyelemzavart, pláne elsőben. Szinte még ovisok elsőben, és egyből legyenek csendben egész órán, üljenek egy helyben, írjanak mindenből maximumot. Aki nem teljesíti ezeket, tuti rányomnak valami bélyeget, meg küldözgetik a nevtanba, pszichológushoz.

Persze, van, amikor tényleg van gond,de pl a mi sulinkban emlékszem, minden második gyereket küldöztek ide-oda...

jún. 9. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/34 anonim ***** válasza:
100%

33-as, jaj, hagyjuk már?

Annyira bírom az ilyen okoskákat, akik azt hiszik, hogy jobban tudják, mint a pszichológusok, meg gyógypedagógusok, holott közük nincs a szakmához.

Én bent voltam a vizsgálatokon, elég összetett dolog volt, igenis ki tudják szűrni a figyelemzavart. Itt nem arról van szó, hogy elvárják, hogy egész órán csendben üljenek. A figyelemzavar egy elég összetett dolog, az agyban sok mindennel összefügg, nem csak a figyelemkoncentráció, de a szabálykövetés, önkontroll, énkép, sok minden beletartozik.

Az más kérdés, hogy van-e ennek értelme. Igen, kb. minden negyedik kisgyereknek van valami tanulási zavara. Ami nem lenne ilyen nagy probléma, ha nem ilyen lenne az oktatási rendszer. Mindegyik másképp fejlődik, egyik dologban erős, másikban gyenge. A vizsgálat alapvetően nem lenne hülyeség, csak így ebben a formában az.

Az eredeti öltet az lenne, hogyha a gyereknek van valami gondja, akkor leírják a tanító néninek, hogy mire figyeljen az adott gyereknél, meg kap a gyerek fejlesztést. Ez meg általában a visszájára sül el, mert fejlesztés nincs, vagy olyan is, a tanítónőnek meg esze ágában sincs egyedi bánásmódot nyújtani egyik gyereknek sem, hanem inkább igyekszik tőle megszabadulni.

A figyelemzavar tipikus példa, egy jó tanítónőnél nem szembetűnő, egy rossznál a gyerek elkallódik.

Alapvetően nem lenne gond, ha ezt tudnák a gyerekről, de a mostani rendszerben meg mindenki inkább igyekszik titkolni.

És pl. képzeld el, hogy a diszlexia is már óvodás korban is szűrhető! Ugyanis alapvetően irányzavar az agyban, ami az írás-olvasásban manifesztálódik, de már korábban is jelen van.

jún. 10. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!