Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Hogyan kezeli a pedagógus ha...

Hogyan kezeli a pedagógus ha problémás gyerek van az osztályban?

Figyelt kérdés

Illetve hogyan kellene kezelni?


Olyanokra gondolok, ha egy gyerek folyamatosan beledumál az órába, piszkálódik valamely társával, a tanárnak folyamatosan fegyelmeznie kell.


Ilyenkor a többi gyerekkel mi van?


2023. jan. 22. 08:11
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
90%

A házirend szerint kell eljárni. Nálunk az van benne, hogy a diák más diák tanuláshoz való jogát nem korlátozhatja.

Ha a tanár tantermen belül nem tudja megoldani a problémát jeleznie kell ofőnek/igazgatónak, hogy gond van.

Iskolapszichológus, elbeszélgetés,ha muszáj iskolaváltás.

2023. jan. 22. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
79%

Hogy mi van a többi gyerekkel: azért szerintem nincs olyan (vagy ritka), hogy egy problémás gyerek van, a többi meg angyal. De értem a kérdést: szerintem a problémás viselkedés okát kell feltárni. Első körben nyilván behívják a szülőket és próbálnak közösen megoldást találni. Lehet az ok pl az h válnak a szülők és így vezeti le a gyerek. De lehet valamilyen addig feltáratlan probléma is, pl adhd, autizmus, vagy pl egyéb ok, teszem azt egy feltáratlan hallás- vagy látás probléma stb. Ilyenkor a pedagógiai szakszolgálathoz küldik a gyereket,

onnan tovább esetleg pszichiáterhez, pszichológushoz stb. Elvileg az iskola köteles fejlesztést biztosítani a gyereknek.


Fiamnak az ovijaban volt autista kisfiú, sajnos nagyon agresszív volt, ő kapott mindent (pedagógia asszisztens, fejlesztés,

pszichologus stb) de nem igazán használt semmi. Provokálta a gyerekeket, aztán úgy tudom,

pár fiú behúzta a kisházba az ovi udvaron és jól elverték. Szóval sajnos nincs mindig egyszerű megoldás. Ez a fiú egyébként nem fogyatékos, hanem ép intellektusú, nyilván itt egy kérdés, hogy ő híva tud egyáltalán suliba járni.

2023. jan. 22. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 A kérdező kommentje:
Ezt most nem a problémás gyerek szemszögéből kérdezem, hogy ő mi mindent kap, hanem aki "csak" nézőként van jelen. Azzal ki foglalkozik, hogy ő hogyan éli meg a műsort?
2023. jan. 22. 08:52
 4/16 anonim ***** válasza:
83%
A tanáron múlik. Az én gyerekem a tanárnő szerint extra problémás volt, ő kiultette a "szamár padba", sarokba állította, megcsavargatta q fülét és hasonlók. Nem volt szent a gyerek, de anno a két különböző nevelési tanácsadó pszichológus is volt kint különböző alkalmakkor kornyezettanulmanyon és mindkettejük szakvéleménye az volt, hogy a gyerekem pont ugyanolyan mint a többi átlagos 6-7 éves.
2023. jan. 22. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
75%
Egy ideig elviseli a tanár, mármint rászól, elülteti, bünteti, aztán kidobja magából a rendszer a gyereket, addig turáztatják a szülőket, addig szidják a gyereket és nyomják rá a tényleges jegyeire a viselkedését, amíg el nem viszik a szülők a suliból. A többiekkel, akik csendben végig asszisztálnak a folyamathoz, nem foglalkozik senki, mivel csendben vannak (és épp tanulják, hogy miért ne szólaljanak fel soha hangosan a tanárral szemben). Ahogy a "rossz" gyerekkel sem foglalkozik érdemben senki, mert annyi lenne a fontos, hogy maradjon csendben és nyugodtan a helyén, nézzen előre a tábla felé és ennyi. Hogy valójában mi baja van, miért nem érzi ott jól magát és mire lenne szüksége, az soha nem fog kiderülni.
2023. jan. 22. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
85%

Erre ennyiből nem lehet jó választ adni.

Az adott tanár ismeri az osztály és a gyerek dinamikáját és reagál arra, beavatkozik.

Sajnos érdemi eszközöket mind kivették a kezéből már a tanároknak

2023. jan. 22. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
46%
Az empátiát, őszinte odafigyelést, minőségi időt és jó kommunikációt nem vették ki a kezükből! A pálcát, pofont, sarokba állítást és társaikat már igen, ami azért nem is baj. A gond az, hogy a legtöbb tanár azt tanulta, hogyan kell tanítani és "leadni" az anyagot, és extrém kevésnek van megfelelő eszköztára ahhoz, hogy ténylegesen emberekkel, gyerekekkel foglalkozzon. Az adott tárgyhoz vagy tárgyakhoz értenek, a mediációhoz, érzelmi intelligenciához, konfliktuskezeléshez fabatkát sem.
2023. jan. 22. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 A kérdező kommentje:

Konkrét példa.

A több figyelmet igénylő gyerek elkezdi a tevékenységet, amiért a tanár empatikusan rászól. Ő azonban folytatja. Megint rászól, folytatja. Elkezdődik közöttük egy ilyen huzavona, közben nem halad az óra.

A többi gyerek elkezdi magát unni, mert már látták ezt a műsorszámot és elkezdik magukat lefoglalni, egymással beszélgetni, rajzolni, ki mit talál. Szép lassan eluralkodik a káosz.

2023. jan. 22. 12:57
 9/16 anonim ***** válasza:
100%
A konkrét palfafara: az empatikus, kompetens tanár bevonja a több figyelmet igénylő gyereket a feladatba. Pl ossza ki a füzeteket, írja fel a táblára az oldalszamot, akarmi
2023. jan. 22. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
100%

#7: Régen járhattál iskolába, megkoptak az emlékek, azóta meg semmit nem tudsz az oktatásról úgy tűnik.

Meditálni, persze, próbálj meg te magad meditálni egy vasúti kocsiban, ahol egy iskolás osztály utazik az állatkertbe. Aztán próbálj meg rávenni valakit, hogy meditáljon ilyen körülmények között, annak ellenére, hogy nem akar.

Meditálni.... Azt, b/szki.

2023. jan. 22. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!