Van aki a pedagógus javaslata ellenére tovább engedte a gyereket 2.ik osztályba? Főleg, ha a gyerek nem " szolgálna" rá az évismétlésre?
A kisfiam első osztályos.
Matekból elég gyengén teljesít, a dolgozatai 30-70% között mozogtak egész évben.
Ellenben otthon én nem vettem észre bármi "gondja" lenne matekból mer nagyon ügyesen megcsinál mindent. Elvittem egy fejlesztő gyógypedagógushoz, hogy mérje fel a gyereket. Ott mindent rendbe találtak nála. Erős 4esre írta meg a felmérést, semmi gond nem volt, mondták nemis értik a gyereknek mi szüksége lenne egyáltalán fejlesztésre, hiszen a tudátasa alapján nincs szükség rá. Na de az iskola..ott valamiért ha a dolgozatra kerül a sor nem megy. Lefagy. Nem szereti sajnos a tanító nénijét ezt tudom..van egy stílusa ami sajnos szerintem és több szülő szerint is nem alsós gyerekekhez való. Na de most ez a kedves tanárnéni, közölte, nen tudná tovább vinni a gyereket 2.ik osztályba mer az elsős tananyagot se tudja, és így másodikban ellesz veszve az éterben. Mondtam neki, hogy otthon nagyon ügyes és, hogy akár szakvéleményt is tudnék mutatni, hogy nem a gyerek tudásában gyökeredzik a probléma. Teljesen tanácstalan vagyok. Nem szeretném, hogy a gyerek újra járja az első osztályt mert a tudása alapján ez nem szükséges. Ha tényleg azt látnám nem megy neki, és a fejlesztésen is olyan szakvéleményt kaptunk volna, egyértelműen egyetértenék a döntéssel. De így nem.
Viszont tudom, ha ellentmondok a tanárnőnek és nem fogadom meg a "tanácsát" és ennek ellenére továbv engedem másodikba a következő tanévben csak azért is kifogja magának pécézni.
Viszont tudom ha évet ismételne hatalmas törés lenne neki, nagyon szeret iskolába járni, és tudom ez teljesen elvenné a kedvét ettől, meg a kudarc is :(
Ha ez a tanárnéni felszólitja a gyerek összerezzen, lefagy..nem tud úgy teljesíteni ahogy igazából a képességei alapján tudna..
Ti mit tennétek?
Nekünk volt szerencsénk ilyen "kedves" tanítónénihez. Ha eldöntötte, hogy a gyerek rossz valamoben, akkor az úgy is van. A miénkre is azt mondta, hogy nem megy a matek, de kénytelen kiválóan megfelelt értékelest adni a dolgozatokra, mert a pontok alapján az jön ki(?)! Nem is értettem, mire gondolt. Mint kesőbb kiderült, csak simán unszimpatikusnak találta a gyereket és minket, igy próbált rajta fogást találni.
Mi másik suliba vittük végül a fiunkat, mert ha ennyire nem megy a közös munka, kár is erőltetni. Az új helyen szintén jó dolgozatokat ír, az itteni tanítónéni szerint kifejezetten ügyes matekból.
Ha nálatok ez a tanárnő vinné tovább az osztályt és nem tudtok másik sulit nézni, akkor inkább az évismétlés, mint az, hogy még 3 év alatt elhitesse a gyerekkel, hogy nem elég ügyes és szenvedés legyen minden napja a suliban...
"Na de az iskola..ott valamiért ha a dolgozatra kerül a sor nem megy."
Az azért meg van, hogy a pedagógus annak alapján értékel, amit a gyerek az iskolában teljesít? Ha otthon elmondja kívülről a Walesi bárdokat, az iskolában meg meg se mukkan, akkor a gyerek sajnos nem tudja a Walesi bárdokat.
Ha szerinted mindez a tanár hibája, akkor nyilvánvalóan másik iskola kell. De mi van, ha az a tanitoneni se lesz szimpi a gyereknek? Akkor harmadik iskola?
"Második" az egy sorszámnév, helyesen írva 2. vagy második!
Olyan nincs a magyar nyelvben, hogy 2.ik ez kiejtve úgy hangzana hogy "másodikik".
Ismételjen nyugodtan évet a gyereked, talán okosabb lesz, mint te!
Elöfordulhat, hogy inkább a tanárnak van igaza, a gyereked még nem elég érett az iskolai követekményekre.
Az ismétlés meg nem törés, nem kudarc, hanem óvatosság.
Nyilvan ha ugy adod elo a gyereknek is, hogy az ismetles ekkora drama, akkor o is igy fog gondolni ra.
Amugy nem az.
De ebben az esetben inkabb 3 dolgon gondolkoznek el. Gyereknek pszichologus, ha ennyire nem tudja kezelni a stresszt, tovabba osztaly vagy iskolavaltas. Csak azert nehez kerdes ez, mert ki tudja tenyleg hol az igazsag.
Évismétlés és/vagy iskolaváltás. Elsőben egyszer ezt ellehet játszani, hogy visszatartsák, technikailag nem is bukás, nem számít annak (bizonyítványt sem kap, csak törzslapot).
Az, hogy ott nem tudja sokminden lehet. A tanár személye: stresszel a gyerek és leblokkol. Vagy akár "csak" annyi, hogy teljesen más helyzet ha egy ember van mellette (te vagy aki felnérte) és más, ha ott van 20 másik, ami elvonja a figyelmet, ha csendben is vannak akkor is van egy kis alapzaj, ahogy nyitogatják a tolltartót, leesik a ceruza, fészkelődik a széken stb. Na meg sokszor akaratlanul is kap visszajelzést ha csak rá figyelnek, hogy jó vagy nem amit csinál. Egy pillantás, egy apró akaratlan grimasz, egy sóhaj... Nagyon érzékenyek a kisgyerekek a nonverbális kommunikációra. Egy 20fős osztályban már más ez is, ott kevesebb az akaratlan visszacsatolás is, meg a zaj, a többi gyerek zizgése stb
Köszönöm a rengetek gyors választ!
Nyílván nem így adom elő a gyereknek, hogy az évismétlés egy hatalmas nagy világvégét jelentene. Csak már párszor volt álmatlan éjszakánk emiatt, hogy sírt, hogy ő nem akar "megbukni". Ő igyekszik stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!