Mit tegyek ha hazugsaggal vádolják, nem első eset?
Korábban pl volt olyan hogy kiszenvedtük a házit nagynehezen erre másnap nem pakoltuk be.
A gyerek egyből megvolt vàdolva hogy biztos direkt hagyta otthon mert nincs kész.
(Miközben rengeteget izzadtunk vele.)
Lenyeltem.
De megint kezdik.
A háziban jegyzeteket írtam mikor magyaráztam neki, erre meg azzal vádolják hogy én töltöm ki én csinálom meg a feladatait es a gyereknek szemtől szembe azt mondják, hogy "Hazudsz!"
Írásban megkértem a tanítókat hogy ne vádolják a gyerekem hazugsággal, a házi feladatot ő csinálta, nekem csak jegyzeteim voltak benne.
És elkezdtek rá is szállni.
Felsőben is ilyenek? Vagy csak kicsikkel beszélnek így?
1.
Egyszer magántanárral írtam meg 9.-ben a fizikaházit és úgy adtam be, hogy az is rajta volt a lapon amit a tanár magyarázás közben írt fel nekem. A fizikát oktató tanárnő utána elmondta, hogy a leckém tele an árulkodó jelekkel (a tanár jegyzetei) én meg megmagyaráztam, hogy azért adtam így be, hogy lássa, hogy magántanárral csináltam. Nem lett belőle gond. Valószínleg azért nem, mert benne volt, hogy ezt tényleg nem egyedül csináltam, nekem ez a tantárgy nehézséget okozott és segítség kellett hozzá, ami igényeltem és megkaptam és szerettem volna, ha ezt a tanárnő is tudja, ezért adtam be "árulkodó jelekkel".
Ebből kiindulva szerintem ha a gyereknek segítség kellett a leckében és a tanár észreveszi, hogy tele van a lecke a te írásoddal, nyugodtan meg lehet mondani a tanárnak, hogy igen, segíteni kellett neki, nem kell azt mondani, hogy a gyerek önállóan csinálta meg, mert ez így tényleg hihetetlennek tűnik.
2.
A gyerek kicsit szétszórt negyedikes létére, mármint én azt veszem le abból, amit a szótárfüzetéről írtál. Nálunk már 1.-ben mindenki maga pakolta be az iskolatáskáját lefekvés előtt (a szülő leellenőrizte, hogy biztos nem maradt-e i semmi), negyedikben senkivel sem fordult elő, hogy ne tudta melyik füzet melyik.
Ha az osztálytársainak nincs gondja a füzeteik felismerésével, hogy melyiket mire használják, akkor a tanár jogosan gondolhatja hantának vagy épp óriási gondnak azt, hogy XY-nak aki mindig felszereléshiányt jelentett amúgy mindig hiánytalanul itt volt a felszerelése, csak nem tudott róla.
Szóval ezzel dolgozni kéne, rámoljon be ő mindent, te ellenőrizd le, ha valami kimaradt, akkor hívd oda és mondd, hogy ezt kifelejtette, melyik tantárgyon fog neki kelleni és mire fogja használni.
3.
Azt se felejtsük el, hogy a gyerekek szeretnek kiszínezni dolgokat, úgy előadni, ha veszélyhezetben érzik magukat, néha még nem is tudatosan teszik.
Írod, hogy otthon nógatni kell, nem mindig ért meg mindent, a napköziben viszont önálló. Ez számomra éles ellentét. Ki mondja, hogy önálló? A gyerek? Mit lát ebből a tanár?
Nálunk a napköziben ha végeztünk a leckével, meg kellett mutatni a tanárnak. Ez megtörténik ott is? A tanár szájából hallottad, hogy a gyerek hibátlanul oldja meg a feladatokat, megért mindent? Vagy ezt a gyereked mondja így és valószínűleg a tanár egy csomó hibát talál a feladatokban?
Nem lehet, hogy pont hogy a napköziben sem önálló, de otthon így adja elő?
Ebben az esetben nem lehet, hogy sok probléma an az őszinteségével is, az órai munkájával is, a magatartásáal is az iskolában, amiről te nem értesülsz, mert a gyereked másképp adja elő?
Egyszeren csak így még érthető is a "Hazudsz!" álasz arra, hogy "Véletlenül otthonhagytam a leckét.", ha ez tényleg így volt és nem csak annyi volt, hogy a gyerek esküdözött, hogy neki kész a leckéje a tanár meg annyit mondott, hogy sajnos nem hozta el, ezért jár az egyes.
Erre oda kéne figyelni, főleg azt megérteni, hogy ha tényleg nem őszinte veled, tényleg jogtalanul okolja a tanárokat, mi lehet az oka, miért nem akar neked igazat mondani.
4.
Már megbocsáss, de azokból amiet leírsz van egy kis indulat benned, ezért el tudom képzelni, hogy a leveled is ilyen stílusban íródhatott, amit én ha pedagógus volnék, nem fogadnék szívesen.
Ha tényleg vannak gondok a gyerek önállóságáal az iskolán belül is, az őszinteségével is, ha a gyerek kicsit ki is színezte ezeket a történeteket és utána kap a pedagógus egy nem túl kedes levelet, nem biztos, hogy a szívükbe zárják a tanulót.
Valahogy úgy érzem, hogy Te is tudod, hogy problémák vannak, de már kevésnek érzed magad a megoldáshoz és ezért keresel bűnbakot, jelen esetben a tanárok személyében. Főleg írod, hogy "Ne cseszegess már te is így is allandóan ezt kapom." a hatos kommentjére, aki semmi cseszegetést nem írt, csak meglátott két dolgot amin javítani kéne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!