Mennyire gyakori, hogy egy elsős nem együttműködő az órákon, firkál, szórakozik?
A gyerekemről van szó, nemsokára 7 éves lesz. Nagyon pörög mindig, az agya folyamatosan dolgozik, énekel, zizeg. Szereti a feladatokat, de állandóan azt a lábjegyzetet kapjuk a tanárnőtől, hogy nem dolgozik együtt az osztállyal, nem figyel, szórakoztatja magát. Ez látszik a feladatain is. Elnagyolja a vonalvezetéseket, siet.
Szakvizsgálata volt, magas iq-t állapítottak meg nála, de még várjuk a teljes eredményt, mert a komplett pszichológiai vélemény meg minden még nincs a kezünkben.
Kiváncsi lennék, hogy ez a viselkedés mennyire gyakori egy elsős osztályban, illetve meddig lehet türelemmel az iskola, meddig mondható az, hogy “hiszen nemrég még ovis volt..”?
Aki hasonló cipőben volt, mit javasol?
Mármint úgy éretlen, hogy iskolaérettség ellenére még túlzottan gyerek?
Mondjuk fel sem merült, hogy 8 évesen legyen elsős, hiszen az már nagyon késői. Évvesztes, így lett most elsős.
Nekem meg csak ketto lesz a lanyom, de en emlekszem hogy teljesen ugyanez voltam. En majusi vagyok es evvesztes es meg igy is nehezen ultem meg, folyton jatszottam volna es hianyoltam is a jatekokat az iskolabol. Csunyabban irtam mint a fiuk, folyton elkalandoztam es aztan masodik osztalyban volt egy helyettesito tanar aki folyton turelmesen allt hozzam es az o orajan szepen dolgoztam, elkezdtem figyelni mivel o is figyelt ram es csak ez hianyzott. Egy 20 perccel kesobb mar azt dicserte milyen szepen irok es csak ez kellett.
Szerintem kedvesebben kene hozza allniuk es tamogatni es nem csak folyton “szidni”.
Nalam szinten kesobb kiderult hogy magas IQ es figyelemzavar-hiperaktivitas. Ehhez kepest a vegen en vegeztem a legjobban, hiaba a sok lehuzo ember es pszichologus.
Valamint nalam az is segitett, ha elol ultem es igy a tobbi csacsogo, suttogo gyerek nem vette el a figyelmem a tanarrol es a feladatrol es piszkalni se tudtam a tollat vagy barmi mast.
Lehet olyan, hogy nem érett az iskolára, de valószínübb, hogy inkább "túlérett", unatkozik az órákon, meg értelmesebb a korosztályánál.
A magas IQ is erre utal, mindenképpen érdemes végigvnni a vizsgálatokat.
Nem 8 évesen kezdett volna, hanem 7 év 11 hónaposan. Sokan kezdenek 7,5 évesen, az a pár hónap jelentéktelen.
Sajnos a magas iq nem jelenti, hogy nem figyel és rendetlenkedik, szórakoztatja magát, játszik, valami mást fognak belőle kihozni. Rengeteg magas iqs megül órán és ledarál 5 feladatot, amíg mások 1et.
Az enyémnek is magas iqja van, 130 feletti diferje és nem ezért nem ült meg órán. Eltelt két év, most töltötte be a 9et(bár már tavaly, 8,5 évesen is látványos volt a változás)és már megül órán. Továbbra is tudja az anyagot, de képes megülni. Idő kellett neki, hogy képes legyen feladathelyzetben maradni és fejlődjön az önkontrollja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!