Miért teheti meg azt a tanító hogy kiküldi a gyerekeket és nem fogadja órára?(rendszeresről van szó)
A pedagógiában tanítják pl a nehezen kezelhető gyerekeket előre kell ültetni, plusz feladatokat adni nekik es számtalan egyéb módszer van arra hogyan kell a közösséget formálni.
A fent nevezett tanító játékos órát tart, kiabálás a fegyelmezés, nincs terelés figyelem lekötés, így azok a tanulók tudnak inkább aktív resztvevői lenni az óráknak akik nem élnek a lehetőségekkel, akkor is egyhelyben ülnek figyelnek ha körbe is lehet állni, vagy mászkálni is lehet.
Így a tanító elhatározta azt, hogy egyszerűen nem kell az órán a csoportbomlasztóknak részt venniük ki lehet menni az udvarra. (Amivel megint csak arra neveli öket amire nem kéne..)de átviszi őket azért kettessel hármassal.
Ebbe hogy nem szól bele az igazgató mikor alapkövetelmény a pedagógiában a nehezebben kezelhető gyerekek bevonása is?
Erősen kamunak tűnik a kérdező.
Többen le is írták, miért.
Szerintem nem kamu, teljesen reális, átlag tudatlan szülő, aki azt hiszi a más gyerek értelmi sérültet jelent, az autista a kezét rázó bizarr viselkedésűt, adhd meg azt se tudja mi.
Kérdező azt tudod tenni még, hogy KÉRSZ PRÓBANAPOT másik iskolában. Ilyenkor nem kell átíratni, megnézed, hogy ott hogy boldogul. Tényleg vannak ilyen tanárok, ahol a játéké a főszerep, de tudod a nem átlagos gyerek innen is kilóg, és csak ők. A többi ezt képes kezelni.
Lehet amúgy, hogy ped. asszisztens van a kiküldöttekkel, én is voltam már kint ideges/kiborult gyerekkel folyosón, bár az enyémet tavaly év eleji első napokban zárták már ki úgy, hogy nem volt vele kint senki, de nem egész órán, hanem csak amíg lehiggadt.
Szóval van ilyen. A szociometriás a barátkozós lesz, pl kit hívnál a szülinapodra, meg ki a barátod, ki mellett akarsz ülni, meg ilyenek, gondolom.. gyerekemnél a fél osztály kódos valamilyen szinten, és egész jó lett. Illetve az, hogy problémás, nem jelenti, hogy nem értelmes, az enyémnek 140es iqja van(talán ez is a gondja), hogy azt hiszi jobban tudja a dolgokat, bár szerintem ettől független dolog.
38 vagyok. Nem biztos, hogy troll. Nálunk is vannak ilyen szülők, sőt volt hasonló, aki nem értette meg, hogy mi a szociometria. Hiába magyarázta bárki, csak fújta a magáét. Az nem viselkedést szűr, csak dinamikát. Attól, hogy mindenki "normál övezetbe" esik, attól még lehet rendbontó, csak nincs a periférián sem a húzó erők között. Nincs nagy széthúzás az osztályban (ami egy jó dolog, összetart az osztály), de ennyit jelent, nem többet.
Azt írod direkt provokálja ki, hogy kiküldjék. Ennek mik a szankciói otthon? Van bármi következménye? Pl a játékos óra helyett, amiről kiküldette magát otthon szépen pótolja az anyagot, az asztalnál ülve? Vagy nincs tv, telefon, mert megint kiküldték? Mert a játékos órát, amin lehet mozogni és nem csendben kell ülni szeretni szokták, nem direkt ellene menni... vagy jobb lenne ha (mint nálunk) zavarónak találja a tanár a viselkedést röppenne a szaktanári? Mert nálunk simán kapja az, aki nem viselkedik órán. Aztán jön az osztályfőnöki stb. Habár, lehet az kéne, hogy beírja a szaktanárit, mert zavarja az órát folyamatosan 🤷🏼♀️. Lehet hatásosabb lenne, aztán ha abból sem tanul előbb vagy utóbb kigyűlik az eltanácsolás
Kérdező anya és szakember (nem pedagógus, hanem pszichiáter) is vagyok.
Első kérdésem: a kölcsönös tisztelet és fokozatosság elvét betartva
0. Kérés: hány éves a gyereked, mert nagyon nem mindegy, hogy most iskolát kezdett elsős vagy tankötelezettsége felső határát súroló, határfeszegető kamasz… (és igen, tudom, a tanító alapesetben alsós gyerekekkel dolgozik, de sajnos a mai oktatási rendszerben ez sem egyértelmű :(
1. Bementél már az adott pedagógus fogadóórájára? Mit mondott? Mivel magyarázta? (Remélem, nem számonkérően, az értelmező kéziszótárat lobogtatva, hanem tanult ember módjára, valódi kérdéssel, érdeklődéssel, a probléma felvetésével és megoldási igényével mentél oda, mert az sokszor nagyon sokat számít, ember a tanár is, segítő is…)
2. Fel tudsz sorolni a -lehet hogy részen jogos- kritikád mellett legalább annyi pozitívumot is az illető tanerő módszerével, személyével kapcsolatban? Az eddigi infóid miből táplálkoznak? Kizárólag a gyerek elmondására hagyatkozni nem mindig szerencsés… anyaként tanácsolnám, hogy esetleg TUDAKOZÓDNI (nem szervezkedni, ellenállást szítani, feszkót generálni!) tudsz esetleg azoktól az érintett szülőktől, akiknek a tiédhez hasonlóan ugyancsak rendszeresen az udvaron telik a nyelvórájuk? Ők mire jutottak? Kivel beszéltek? Mit tapasztaltak? Mennyire felel ez a helyzet meg nekik?
3. Iskolapszichológus, iskolai szociális munkás- a hiedelmekkel ellentétben nem szülő- vagy gyerekellenesek és van fogadóórájuk, a gyerekek és a szülők is kereshetik őket (nyilván megadott időben, bejelentkezéssel, türelemmel, kultúráltan)- esetleg neki IS (de nem az érintett tanerő előtt vagy őt megkerülve!) lehet ezt a problémakört felvetni. Annál is inkább tanácsolnám ezt, mert neki joga és lehetősége van bemenni az órákra egyrészt megfigyelőként, másrészt tarthat is- nyilván a tanítóval megbeszélve, együttműködve- egyfajta csoportos órát, segítő beszélgetéseket a gyerekeknek, ami érintheti akár a normális viselkedést, a fegyelmezettségi kérdéseket, a gyerekek érzéseit a fenti gyakorlattal szemben vagy mellett
4. Egy kis nyugalmat és empátiát hiányolok a leírásodból- azzal együtt, hogy szülőként természetes, hogy ELFOGULT és csőlátású vagy (időnként én is és mindenki más is). DE: amennyiben a drága gyermeked valóban ZAVARJA a közösséget (járkálással, beszélgetéssel) az nem OK- akkor sem, ha neked az, lévén nálatok otthon nincs a gardróbban elfekvőben másik 20-30 hasonlókorú gyerek és hidd el, szemünk fényei egészen másképp viselkednek otthon és egyedül (vagy max tesókkal) mind nagyobb kortársközösségben.
El tudod azt fogadni, hogy ESETLEG (még ha azt is esetleg elismerjük, hogy a tanerő módszertana sem bombabiztos) a te gyereked sem hibátlan és ESETLEG van az a helyzet, hogy igenis ki kell emelni a rendetlenkedőt a közösségből?
Beszélgess már el a gyerekkel úgy normálisan vagy ha tényleg úgy gondolod, felhúz a téma, kérj meg egy másik - higgadtabb!- családtagot… esetleg más szülőkkel az osztályból üljetek le és meséljétek el egymásnak, a másik gyerekét hogy jellemzi a csemetétek a nap folyamán… kívánom, ne érjen meglepetés :)
(Fröcsögés helyett még egy ártatlan kérdés: ugye nem vagy túlságosan képzett, olvasott ember? Nincs ezzel baj, de ne erővel, agresszióval pótold, a nyugodt elegancia messzebbre visz. SOK SIKERT, őszintén)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!