Milyen tanítási stílus jellemző gyermeked iskolájára?
Most ez így lehet túl általános, de az érdekel, hogy jellemzőbb e az, hogy
A)
a gyereket bevonják az órába, aktívan részt vesz, elmondhatja önálló gondolatait a témáról, kérdezhet, választ kap, felébresztik a kíváncsiságát, már órán elsajátítja a tanulnivalót mivel aktívan részese volt
vagy inkább az jellemző, hogy
B)
a tanár magyaráz, a diák figyel, nem javasolt közbeszólni, kérdezni, mert haladni kell az anyaggal, mindent le kell másolni a füzetbe a tábláról/egyéb eszközről, ha nem jut időd leírni, így jártál, haladni kell, a diák szerepe itt tehát passzív, az az elvárás, hogy kövesse a tanár utasításait
Én konkrétan felsős gyerekem miatt kérdezem, de érdekel bármely korosztály tapasztalata.
B
Néhány órán C, miszerint jegyzeteld ki a könyvből a leckét, majd tanulj meg a könyvből mindent.
13.
A B is kicsit olyan, hogy végülis, nem is fontos, hogy tanár adja elő, csak legyen valaki, aki ledarálja..
Ez a C meg ennek a továbbgondolása, hogy már arra nevelik a gyerekeket, hogy senki se kelljen, meg tudja ő azt oldani egyedül is.
Szép irányba haladunk.
#15
Ez mind szép és jó, de akkor minek megvenni a buszbérletet, hogy a gyerek iskolába menjen? Jegyzetelni és egyedül könyvből tanulni otthon is lehet...
Tanárként én kicsit végletesnek látom ezeket az opciókat.
Nálam pl. elsősorban én magyarázok az órákon, haladni kell az anyaggal, mindent le kell írni a füzetbe, és elvárás, hogy a diákok kövessék az utasításaimat. DE pl. az utasításaim között az is ott van, hogy kérdezzenek, gondolkodjanak, mindenki mondjon egy ötlet, mondják el, mi jut eszükbe erről vagy arról, mi látható szerintük a képen, ki járt már itt vagy ott, fogalmazzanak meg önálló véleményt, dolgozzanak csoportban.
Tehát amiket az "A" verzióban írsz, azokat is tanári felügyelettel, utasításokkal szokás csinálni, bevezetni stb.
És akkor még jön az is hozzá, hogy az óráimnak kb. 70-80%-a olyan, mint amit leírtam fentebb. A többi között viszont van olyan, mikor egész órán csoportmunka van, vagy kimegyünk az iskolából és szabadban tartjuk, és van olyan is, mikor önállóan kell jegyzetelniük akár a tankönyvből. Hogy ez utóbbi miért van? Mert ez is egy fejlesztendő készség.
Szóval nem szabad ennyire végletekben gondolkodni, mint te teszed. Ráadásul még a tantárgytól is függ ez a dolog, a tantárgyon belüli adott anyagrésztől is, iskolatípustól is, tantervtől is, az adott diákcsoportoktól is, elsősorban pedig az adott tanártól!
"De sokkal szabadabb kezük van. Ha kellett volna elköltözöm."
Nem, nincs sokkal szabadabb kezük. Egy államilag akkreditált iskolában ugyanazok a követelmények. Tanítottam magániskolában, tudom. Persze nálunk is tele volt a Pedagógiai Program mindenféle ragyogó ötlettel, csak azt soha nem értettem, hogy hogyan gondolták a szülők, hogy egész nap játszunk a gyerekekkel, aztán a végén azért az érettségi anyagot valahogy mégis megtanulják. Hogyan, álmukban?
Költözni iskola miatt elég nagy butaság, én meg nem tenném. Soha nem tudhatod előre, hogy milyen az az adott iskola. Mert ígérni bármit lehet, aztán ha meg mégsem úgy tanítanak, akkor mit csinálsz? Megint költözöl? Az igazgató sem tud sok mindent tenni, örül, ha talál tanárt egyáltalán.
Egyébként én is vittem a gyerekemet csodaiskolába. Igaz, állami iskola, de a lányomnak nagyon bejött. A fiammal meg kifogtunk egy boszorkát, el is vittem onnan. Tiszta szerencse, hogy emiatt nem kellett költözni, feladni az állásom, házam, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!