Szoktatok nyáron a gyerekkel tanulni?
Az enyém még csak most fogja kezdeni az elsőt és kíváncsi vagyok ki, hogyan áll ezzel. Mert én több ismerőst is megkérdeztem és két féle meggyőződéssel találkoztam.
Az egyik, hogy szó se lehet róla a nyár az legyen nyár az utolsó percig. A másik meg az, hogy igenis kell különben sokmindent elfelejt.
Arra is kíváncsi lennèk, hogy hányadikba megy a gyerek.
Nyári szünet a gyereké. Ez így van. Most 4-et és 3-at kezdik a gyerekeim. Az elmúlt 3 év arról szólt, hogy covid volt, bizonytalan volt hogy lesz-e jelenléti oktatás van sem - most is erre lehet készülni a fűtés beindítása miatt. Tapasztalat, hogy (nyilván nem elsőben) már a második héten iratnak vmi felmérő dolgozatot, általában az piros jegy (150%-os) hogy mennyit felejtettek el a gyerek - na erre nem ismételnek semmit, csak iratnak. Tavalyi tapasztalat, hogy október közepéig, illetve őszi szünetig 8-9 dolgozaton voltak túl, ebből kb. 3 ismétlés volt - ha nem ismétli a gyerek legalébb augusztus utolsó két hetében tuti szép 3-sal indítja az évet.
Olyan sokrétű a gyakorolnivaló, ha mindenből picit gyakorol akkor is napi 1-1,5 óra - ez szivatás a gyerekkel, akkor inkább legyen 40 perc és a nyáriszünet utolsó 3 héte (szövegértés, olvasás, matek, tollbamondás, másolás, környezet, eseteleg hangszer) - harmadikban a javasolt könyvekből kellett 2-t választani, mindegyik 300 oldalas - ha utál olvasni a gyerek, nagyon sok vita árán ül le olvasni.
Igazából ami élvezetessé teszi az a rejtvényes, apróbb feladatok - ehhez javaslom a Tappancs előfizetést - én összegyűjtöttem az év folyamán és ezeket oldják meg - szeptembertől folyamatosan a tanmenetnek megfelelő feladatok vannak benne, sok érdekességgel. 10 szám/év - 11 hét a nyári szünet, ezzel ha napi 15-20 percet foglalkozik, nem lesz neki megterhelő, szeretik az állandóságot.
3.osztályos lesz.
Igen, gyakoroltunk, olvastunk a nyáron többször, néha konkrét feladatokkal, néha csak játékosan vagy épp egy társasjátékkal.
Anno anyám kitalálta, hogy amíg a nagyszülőknél vagyok naponta kell másolni egy oldalt. Persze elfelejtettem, de azt a félelmet soha sem, hogy jönnek értem és a 14 oldalból kb. fél van kész. Voltak nyári feladatos könyvek meg hasonlók is. Szívből utáltam. Szerencsére felsőre abbahagyták. Ami jó volt, hogy olvasni szerettem, de nekünk még nem kellett olvasónaplót írni, így teljes egészében élvezhettem a könyveket különböző elemzések nélkül.
A saját tapasztalataimból kiindulva a gyerekemet békén hagytam minden szünetben. Ebben az általános suli is segített, ott sem voltak nyárra feladatok, irreális mennyiségű kötelező olvasmány vagy a 11-es által leírt év eleji meglepi témazáró. A gimiben már volt pár rázósabb húzás, de a nyár akkor is az övé lehetett. Megoldotta, nem lett tőle kevesebb. Most megy egyetemre.
#12 lehet, hogy van ahol így van, nálunk 1-2ban kifejezetten kérte a tanár, hogy iskola után minden nap legalább fél órát gyakoroljanak itthon.
Ha betegség alatt nem tanul lemarad, szünetre meg volt hogy adott ki feladatokat
(most is kaptak a nyárira egy viszonylag vastag matek/logikai munkafüzetet 2. után)
Iszonyú sokat felejtenek, még nem rögzül első két osztályban rendesen, felette szerintem minimálisan kell, max a matekból egy picit.
Aki a kötelezőset írta: Annyi eszed nem volt, hogyha nem tudod miről szól, elolvasd újra, ha dolgozat lesz belőle? Nem olyan vastag az a könyv, kb 6 óra aktív olvasás.
Nekem pl nagyon jó a hosszútávú emlékezetem, úgyhogy ilyenekkel nem kellett kínlódnom, rengeteg gyerekdalt/szöveget idézek 20 év távlatából is, de ha nem menne, és számonkérés lenne belőle, azt a pár órát simán rászánnám, főleg, hogy olvasás, ami könnyű, nem megterhelő, és bár nem egy vicces könyv, mint a négyszögletű kerekerdő, de azért élvezhető olvasmány.
Az enyém most végezte az elsőt, magától olvasott év közben is, én csak abba szólok bele, hogy mit(megveszem neki a menő-vicces gyerekkönyveket).Logikai feladatokat és keresztrejtvényt meg könyvet utazásnál mindketten csinálunk, szeret pl sudokuzni. Matekot/mértékegységet most vettem át vele augusztusban, okos gyerek, kiszámol olyat is, hogy 498+22, de a kgt pl nem ismerte fel, pedig gyakoroltuk a könyvben, nem tudta mi az. Neki kicsit gyengébb a szómemóriája, így inkább dalocskákat, mondókákat, versikéket tanulunk, ezt egész évben. Az egész-fél órákat vettem még át vele nyáron, na az a másik gyengéje, ami nem megy. Az egész órák megvannak, de a felek nem mennek. Ezzel jól meg fog küzdeni másodikban. Digitálisan megy, hogy 16:30, de hogy az fél öt, az nem, az neki fél négy. És hiába magyarázom, nem megy át, pedig osztálytársai már tudják a fél órákat.
A nagyobb gyerekem az utolsó évet kezdi a gimiben, a kisebbik most megy gimibe.
Sose tanultunk nyáron.
Az év elején rosszabbul teljesítettek, mint azok akik tanultak nyáron. Viszont nem fáradtak el már novemberre, és addigra már jobban ment nekik, mint akiket nem hagytak pihenni.
A szünet nem a tanulásról szól.
Oh, majd akkor hogy el fog mindent felejteni, mikor megírja az érettségit, s a tanult dolgok 99,99%-ával soha az életben nem fog találkozni...
Ha írnak valamiből év eleji felmérőt, arra úgy is ismételnek.
Az új leckékhez meg ritkán kell a régi anyag is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!