A 79-95%-os(3-as,4-es)értékelések általános első osztályban előrejelznek valami rosszat esetleg? Pl hogy gimiről.majdan ne is álmodjon, vagy ilyesmi?
A környezetemben (rokonok, barátnők), ill a facen mindenki jeleskedik az alsós gyereke kitűnő bizonyítványával, valószínűleg akkor alsóban az 5-ös lehet az átlag, ill mindenki?
És akinek a gyermeke mindamellett hogy szorgalmas, szereti a sulit, jókedvvel írja a házikat, csak figyelmetlen (elsiklik olyanok felett hogy 3+1 vagy 3-1 és random lesz neki 4, vagy 2 az eredmény), szóval dekoncentráltság miatti hibák miatt a fenti értékeléseket kapja a főbb tárgyakból (magyar, matek).
Éspedig gyakorlunk is nem keveset. Csak nem tudjuk előre a felmérőket, mert random íratják velük.
Mindezekből előrevetíthető valami szomorú, elszomorító jövőkép?
Vagy esetleg vannak orvosok, ügyvédek, mérnökök is, akik így kezdték 6 évesen az alsót?
Van remény még bármire ebből?
Csak mert én színötös voltam. Meg se hatott a suli..pláne alsóban
Alsóban végig 3-4 jegyeim voltak. Ötödikben hirtelen mindenből ötöst kaptam. Emlékszem, hogy fura volt nekem, hogy az okos gyerekeknél jobb dolgozatokat írtam. Aztán a kis példás kitűnő gyerekek közül több is lett, akinek elkezdtek romlani a jegyei, nekem meg utána végig jó volt és elvégeztem a BME-t.
El kell engedni, hogy a 6 éves gyerek jegyei múlik minden. Ha okos, akkor ne hagyd, hogy butának higgye magát figyelmetlenségi hibák miatt és ne gyötörd végtelenségig azért mert a Julika jobb dolgozatot írt. A meglepetés dolgozatokrol meg az a véleményem, hogy szarjon sünt, aki attól érzi jól magát, hogy stresszben és készenlétben van az egész osztály minden nap. Soha nem tanultam egy betűt sem meglepi számonkérésre, amikor már anyukám nem szólt bele és gimiben volt is belőle néhány kettesem, de az ugye nem a képességeim minősítette, hanem a tanár nulla empátiáját mások időbeosztására. (versenyszerűen sportoltam)
Őszintén azt gondolom, hogy ha egy gyerek elsőben 80°körül teljesít úgy, hogy iskolaérett és nem kell visszatartani, az tipikusan a "közepes tanuló" lesz később. Egy átlag gyereknek elsőben simán tudnia kell hozni a jó-kiváló eredményeket, főleg, hogy ilyenkor még azt is piros ponttal (kvázi jelessel) értékelik, ha sikerül fehér zoknit húzni tesi órára.
persze nincs azzal semmi baj, ha egy gyerek később, felsőben nem lesz kitűnő és nem megy gimnáziumba majd egyetemre... csak a szülőnek reálisan kell látnia a gyerekét, és nem irreális elvárásokat támasztani felé (meg abba sem beletörődni, hogy hát elsőben is jó ez, mert NEM jó)
Köszi
Igyekszem tartani benne a lelket is hogy ne ítélje el magát, mert onnanstól kezdődnének igazán a bajok. Ha nem hisz magában, feladja, kudarc, dac lenne.
Még az van benne, hogy megpróbálom, gyakorolom gyakorolom.
13# ettől tartok
A piros pontokra nemigen fókuszálok, mert azokra nem.kapnak jegyet, százalékot, szerintem az "csak"szorgalom lehet, vagy bíztatás.
Nekem az értékelések mondanak csak valamit igazán.
A félévitől már előre tartok..
15#néha tükörírással ír, de abszolut.
Azaz jobbról balra halad a nyomtatott betűkkel és azok teljesen tükörképesek. A tükörben nézve helyes csak.
De ez irtó ritka, de megesik itthon.
Ugye suliban írottal írnak, matekból meg nem sorozatszámokat, ott szerintem még ezt nem vették észre. Max a 6-oson látszik csak suliban hogy néha tükörképes.
De erről azt olvastam kivételes különleges gyerekek írnak igy. Így ettől nem ijedtem meg egyelőre
*ráadásul jobb kézzel ír tükörképesen.
De erről nemigen találtam eddig semmit
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!