Ti szülők nem unjátok már az irdatlan házi mennyiséget?
26, azért hatástalan, mert nem oktatás.
Az nem tanítás, hogy elküldik, melyik oldalt tanulja meg a gyerek. A tanárnak most az lenne a dolga, hogy olyan kiegészítő anyagokat gyártson, amivel a gyerek önállóan, vagy minimális segítséggel (és az sem szülő, hanem az online elérhető pedagógus) fel tudja dolgozni az anyagot. Ehelyett - tisztelet a kevés kivételnek - oldalszámokkal letudják.
Nem. Harmadikos gyerekem az iskolabezárás óta borzasztó keveset tanul. Az, ami 20 gyereknek 45 perc volt a tanórán (meg még utána esetleg napköziben), az neki 10, nagyon max 15 perc. Ez napi 3-4 tanórával számolva is kevés.
Emellett értelmét vesztette a "házi feladat", hiszen otthoni anyagfeldolgozás, tanulás mellett elég nehéz beadni neki, hogy akkor délután házit kellene írni... szóval lényegesen kevesebbet, töredékét tanulja, mint korábban.
Nekünk úgy tűnik másokhoz képest szerencsénk van. Nincs túlzottan sok tanulnivaló (de nem is kevés), eddig sikerült kb. mindent időben megcsinálni, elküldeni. A tanárok normálisak, nem kell aznap visszaküldeni a megoldott feladatokat, néha 1, de legtöbbször több napos határidő szokott lenni. Volt pár gyerek, akinek elmaradása volt, ők kaptak még lehetőséget a pótlásra, addig a nagyobbik gyerekem csak gyakorló feladatokat kapott.
Két gyerekem van, elsős és harmadikos (SNI-s). Most épp alig van munkám, így tudok velük foglalkozni. A napirendet igyekszünk tartani, a gyerekek is gyorsan megszokták, hogy reggel 8-tól"suli van" itthon is. A férjem nagyon sokat dolgozik, alig látjuk, a gyerekekkel és a háztartással, főzéssel, bevásárlással csak én foglalkozok.
Tesiből szoktunk kapni feladatokat, de eddig csak egyszer kellett képet küldenem. Az ének, technika, rajz se vészes. Angolt tanítok magántanárként, így az angollal sincs gond, de egyébként az angoltanár nagyon jó videókat, online feladatokat szokott küldeni. A néptánc már érdekesebb, ez a tesihez tartozik, de külön tanár tanítja.
A legnagyobb nehézség nekem az, hogy az SNI-s gyerekemmel elég gyakran összeveszünk, mert nem ért valamit vagy nem akarja normálisan (a tanár által kért módon) megcsinálni, kiakad, ha hibát találok valamiben és ki kell javítania. Illetve még az, hogy nehéz a két gyerekkel párhuzamosan foglalkozni, és számon tartani, melyik tanárnak hogyan, milyen formában, mit kell elküldeni, de utóbbiban mostanra már egész jó rutinom van.
Annak én speciel örülök, hogy a gyerekeimnek nincs online órája, ezért úgy osztom be a tanulási időt, ahogy nekünk megfelel.
Mindezektől függetlenül már én is nagyon várom, hogy megint mehessenek a gyerekek iskolába.
Nálunk is jól megoldották, én nem tartom soknak. 5 órájuk van egy nap, 3-os a lányom, mindenből küldik viberen vagy messengeren csoportba. Reggel 8kor, egyben az aznapit. Én szeretem, hogy egyszerre küldik, mert látom, hogy mi a fontosabb, mivel várhatunk. 9 körül kezdjük, délben szoktam lefotózni és elküldeni. Sajnos így csak délután tudok főzni és tenni a dolgomat, de még így is jobb, mintha home office-ban még dolgoznom is kellene. (Férjem abban van 7-től 3-ig, és folyamatosan ellenőrzik, hogy tényleg dolgozik-e. Csak fél óra ebédideje van)
Énekből pl.: 1 hétre egy éneket küldenek, amit meg kell tanulni. Ezt nem tartom soknak, van rá 1 hetük.
Rajzból is küldenek, vagy amit olvasásból rajzolnak, arra kapnak jegyet, kb. kéthetente egyszer.
Technikából húsvétra díszt kellett, most Anyák-napjára ajándékot. Ezekhez kapnak ötleteket képekben. Van rá 1-2 hetük.
Matekból ppt-ket, videókat kapnak, amin a tanár elmagyarázza az anyagot. Nem csak oldalszámot írnak, minden feladatot részletesen elmond. Vissza is szokott kérdezni, és ha vki nem érti, viberen felhív és elmondja a gyereknek.
Olvasásból a Vuk-ot veszik. Tanár néni elolvas egy hosszabb részt előre felvett videón, nekik 2-3 oldalt kell utána. Kapnak pár kérdést belőle, esetleg vmit rajzolni hozzá.
Aznap kell a leckéket visszaküldeni, de nem írják elő, hogy mikor. Szokták néha írni a tanárok, pl.: hittanból, vagy környezetből, hogy van, aki még az első házit sem küldte, nem tudnak jegyet adni rá. Szóval van egy-két gyerek, aki azt hiszi, vagy a szülei, hogy szünet van. Én simán egyest adnék. Március 18-án volt az első környezet, aki azóta nem küldte, az 1es! 1 héten 1 hittan és 1 környezet nem sok, hogy ne lehetne határidőre megcsinálni. Egyébként hittanból és környezetből is ppt-ket küldenek. Szoktak játékos feladatokat is csatolni hozzá, videókat, hogy ne legyen olyan száraz a tananyag. Környezetből szépen kidolgozva az adott leckét, amit csak ki kell nyomtatni és a füzetbe ragasztani. És azt kell megtanulni.
Tesiből minden nap látom a Krétában, hogy küld videókat a tesitanár. Azt mondta, ez nem kötelező, de ha küldünk videót róla, hogy tornázik, akkor azt hiszem 5 videóért ad szorgalmi 5-öst. Csak annyit kért, hogy mozogjanak sokat.
A felmérőket redmentában írják. Általában kétszer próbálkozhatnak és az idő is elegendő, amit adnak rá. Versmondás, hangos olvasás viber híváson keresztül volt.
Nekem az egész rendszerben az a rossz, hogy az ovisnak egész délelőtt egyedül kell eljátszania, amíg mi tanulunk. Őt jobban megviseli, hogy nem a kisbarátaival van...
De láttam más sulikban videochatben megtartanak minden órát, az rosszabb lenne nekünk. Meg ha középiskolás lenne, sok mindenben nem tudnék segíteni neki, így meg könnyű pl.: a matek.
Nálunk sajnos egyedül van itthon a 10 eves. Dolgoznunk kell, oda nem vihetjük. Így este kezdünk neki, és 8 órára fejeztük be. Viszont a héten rengeteget adtak fel, és volt, hogy nem tudtuk befejezni.
Sajnos ő egyedül még nem tud tanulni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!