Mit lehet kezdeni, ha a gyereknek nehezen megy az iskola?
Van egy 8 éves nevelt lányom. Az anyja nem foglalkozott vele kiskorában. 2 évesen már nem is volt vele, az apjával maradt. 1 hónappal korábban született, már kisbaba korában is el volt maradva.
Most első osztályos, nagyon nehezen tanul, nem figyel oda rendesen, nem tud szépen írni, nem tudja melyik milyen szám stb.
Pár éves korában nem rajzolt, nem kirakózott, nem játszott semmi hasonló játékkal, ami fejlesztette volna, gondolom ez is sokat számított volna. Nem is érdeklik ezek a dolgok sajnos. A rajzolása olyan mint egy 2-3 éves gyerekét. Nem tud rendesen háromszöget, négyzetet, kört rajzolni.
Az iskolában írtak, róla véleményt, hogy kapjon egy fejlesztőt, de nem tudjuk mikor.
Addig is az lenne a kérdésem, hogy tudunk - e mi tenni valamit ez érdekében, hogy rendesen menjen neki az iskola?
A fejlesztőt azonnal
Nem az iskolára várni
Ezt tudjàtok tenni
Az a baj hiába tanulok vele itthon, nem akar, hisztizik, nem megy neki, meg nem úgy csinálja ahogy mondom neki.
És megmondom őszintén egy idő után már sajnos nincs türelmem.
Iskola előtt nem merültek fel ezek, nem vett részt az óvódában iskolaérettségi vizsgálaton minimum nagycsoportos korában? Mint írod, már 2 éves kora óta a párod neveli...
Ha a tanárok szerint fejlesztésre szorul, nyugodtan az iskolában is rákérdezhetsz, hogyan és hova tovább, ha meg további véleményt szeretnél, ingyenesen fel lehet keresni a területi ún. nevtant vagy vannak magáncégek, amik ilyesmivel az érintett terület szerint (pl. viselkedés vagy logopédia vagy mozgás).
Egyébként meg a finommotorikát otthon bíbelődős tevékenységekkel lehet fejleszteni, aszerint, hogy mit szeret, pl. festés, szendvicskenés, legózás, gyöngyfűzés, sütisütés, kirakó, hajfonás, naplóírás, lencseválogatás :) Nem feltétlenül kell azért gyöngybetűinek lenni vagy szuperül rajzolnia, akkor sem a ha lány, de természetesen valamilyen szint kell.
Sulis dolgokkal meg vagy leülsz vele gyakorolni, vagy kerestek mellé pénzért olyat, aki ráér leülni vele.
"2 évesen már nem is volt vele, az apjával maradt. 1 hónappal korábban született, már kisbaba korában is el volt maradva."
Akkor ez a párod sara. Miért anyukát szidod?
2 évesen is látszania kellett volna minden elmaradásnak és ha akkor elkezdik a fejlesztést, ma jó eséllyel semmi baja.
Vigyétek most neurológushoz, aki előírja a ténylegesen kellő fejlesztést és ízben elkezdhetitek magán.
Van egy 8 éves másodikosom. Soha nem rajzolt, nem kirakózott, nem játszott ilyesmikkel, mégis simán veszi az iskolát.
A kislánynak vsz figyelemzavara van, hozzá vmilyen részképességzavar társul, ha ennyire gondot okoznak a betűk, számok. pedagógiai szakszolgálat, ha ezt ki akarjátok hagyni, akkor gyermekpszichiáter tud segíteni.
Ti mit tehettek? Rengeteget foglalkozni vele, megtalálni azt a finommotoros mozgást, amit szívesen csinál: gyurma, festés, mozaik ragasztás (a fiamnak ez jött be, imádta), legó, gyöngyfűzés... van miből válogatni. Olvasni, mondókázni, sokat levegőn lenni, hintázni, görkorizni, biciklizni...
és ha szakember állapít meg bajt, majd akkor lehet célirányosan elindulni tornával, fejlesztéssel.
"meg nem úgy csinálja ahogy mondom neki"
Mert lehet, hogy a suliban nemm úgy tanulják és csak összezavarodik. Kérdezzétek meg a tanítókat, hogy milyen feladatokat hogyan csináljatok.
Az, hogy nem képes megülni a heladat felett, türelmetlen, minden más érdekesebb, akár percenként felkel a könyv mellől tipikusan figyelemzavarra utal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!