Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Egyéb kérdések » Őszinte véleményeket várok!...

Őszinte véleményeket várok! Mik a jogaim? Kinek van igaza?

Figyelt kérdés

Sziasztok, kíváncsi lennék a véleményetekre, magammal szemben elfogult vagyok. :-)

Három hónapja vásároltam egy kengurut, majdnem 20000 Ft-ért. Akkor nem kezdtük el használni, mivel tél volt. Most akartam (5 hós, 6,5 kg a fiam) de sajnos a mellkas rész, ami rajtam van, ami a babát tartó részt is tartja, megtörik egy pukli alakul ki, tör engem is meg a babát is. Visszavittem, igazam volt, másik ilyen is ezt csinálja, kaptam másik márkát. Az első azért vettük mert kifele, befelé és háton is hordható a baba, 12 kg-ig, állítható a comját tartó rész, van nyálfelfogó kendője, masszív. Amit adtak, háti hordozónak nem jó, 9-ig van. Itthon derült ki, hogy befelé sem rakhatom a babát, mert az ehhez tartozó betét rész nem állítható, és nem fér bele a baba. Visszavittem, hogy ez így nem lesz jó, nekem olyan funkciójú kéne mint az első. Hát olyan nincs, és amúgy is örüljek, hogy kicserélték az elsőt, pedig már három hónapja vettem (nem 12 hó a jótállás?) ezt már biztos összenyálazta a gyerekem, viszlát és otthagyott. Ez volt az üzletvezető.

Jogtalan a kérésem, hogy használható terméket kapjak a pénzemért? Kértem hadd vásároljam le, ebbe a cserére hivatkozva nem mentek bele.

Vélemények? Ha nincs igazam azt is írjátok le, én nem pontozom egyik választ sem, csak tudni szeretném, ilyenkor mi van.

Köszi előre is!


2009. ápr. 29. 13:42
1 2
 11/12 anonim ***** válasza:
100%

Szia! Én üzletvezető vagyok. A jogszabály úgy szól, hogy amennyiben a termék hibás, nem tetszik, meggondoltad magad, 72 órán belül, köteles a kereskedelmi hely kívánságod szerint cselekedni. Azaz pénzt visszafizetni, cserélni, más típusúra cserélni ráfizetéssel bármelyik részről. tehát bármihez jogod van. Ez még 2 évvel ezelőtt nem így volt, akkor csak az esetben lehetett panasza a vevőnek, ha hibás a termék. Más estben nem.

Mivel ebben az esetben elmúlt a 72 óra, ezért akár vadiúj csomagolásban, akár használtan, teljesen mindegy, nem voltak kötelesek visszavenni a terméket. Az üzlet szabályokon felül, korrektül viselkedett. (Azt zárójelben írom, hogy ennek a terméknek a további sorsa, főleg ha már nem új csomagolásban volt, bonyodalmas lesz az üzletvezető számára, ezért a jóindulata különösen értékelhető)

A 12 hónap jótállás a termék rendeltetés szerint való sérülése esetén értendő. Ez minden egyes termék vásárlásánál így van, tehát ezt jó megjegyezned.

Az üzlet nem köteles visszacserélni a csereként elhozott kengurut, mivel mint írtam, már az is óriási szívesség volt a részükről, hogy az első cserébe belementek.

Ez a baj sajnos a Te tájékozatlanságod miatt keveredett így ki.

Azért van a 72 óra, hogy az idő alatt a terméket a vásárló kipróbálhassa, jól megnézhesse otthon, nyugodt körülmények között. én úgy vásároltam a babámnak kengurut, babakocsit, hordozót, autósülést, hogy vittem a picit és belepróbáltam mindenbe.

Azt tudom tanácsolni, hogy próbáld eladni a terméket valahol és az árából vegyél egy olyat, ami megfelel. Akár egy hordozókendőt is, szerintem nagyon praktikus, nekem jobban bejött mint a kenguru.

Azt hadd tegyem hozzá, hogy nem a boltot akarom védeni, semmi közöm hozzá, azt sem tudom hol vetted, én amúgyis műszaki területen dolgozom és az üzletvezetők között "mundérbecsület" sincsen. Legközelebb legyél előrelátóbb!

2009. ápr. 29. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 anonim ***** válasza:
100%
Bocsánat, még annyit, hogy 3 hónap múlva pénzt nem adhat vissza, terméket nem vásárolhatsz le! Ez nem Veled való kiszúrás, hanem a terméket beszállító cég követelményei miatt van így.
2009. ápr. 29. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!