Szerinted neked okos a gyereked?
Attól függ, miben.
A történelem és általában a humán dolgok iránt nagyon érdeklődik, sokat olvas más kultúrákról, pl. az ókori egyiptomi kultúráról messze többet tudott 10 évesen, mint egy átlagosan művelt értelmiségi felnőtt.
De pl. matematikából tökéletes antitalentum, amit sok keserves gyakorlással kell ellensúlyozni.
Hogy érted, ha nem iskolai eredményekre? Mire gondolsz? Beszédben, cselekedetekben milyen?
Problémamegoldó képességre? Az enyém pl nagyon béna tud lenni gyakorlati dolgokban. Amíg nem írt iq tesztet és utána nem magyarázta el nekem mit miért jelölt, olyannál is, amit én nem tudtam, csak abból tudtam, hogy okos, hogy jól tudott kirakózni, gyorsan könnyen jött rá logikai játékok működésére, érdekelték a betűk, számok bölcsiben, oviban.. részletesen rajzolt, ezeket nagyon korán, bölcsiben remekül tudta.. de amúgy igazi kis bénácska, feledékeny, hanyag, ügyetlen, nem figyel arra, amit mondanak neki és lassú a felfogása sokszor. Máskor meg ezekben mind jó és vág az esze, aztán megint rossz.. Soha senki sem gondolta okosnak és ismerősök(a butább felnőttek) azt hiszik, hogy azért tanul jól, mert sokat olvas és sokat tanulok vele(mikor a leckét màr órán megírja, több oldallal előre dolgozik órán, otthon csak a szintjének megfelelő plusz dolgokról beszélünk, okosdoboz meg ilyenek, ebből max fél órát, csak neki fél órába 10x több fér, mint egy átlag gyereknél, mert gyorsan megért dolgokat, átlát összefüggéseket. Mikor azért tanulok vele, mert igényli, élvezi és szeret tudni, az olvasást meg rendkívül, meg egyszerűen kevés neki a sulis anyag. Tíz nap alatt ledarált kb 2000 oldalnyi könyvet, 2 nevermoort, egy pálutcait, egy nagyon vastag geronimot, kicsit a kétévi vakációból újra, egy kis koldus és királyfit újra, kicsit a narniából újra, kicsit a rumini egyikéből újra és mindjàrt befejezi a rejtelmes sziget normál verziójàt, ami 800+ oldal.. Mindet érti, sokra emlékszik és átérzi, a pálutcain 20 percet sírt.
De pl nem tud egy szép összetett mondatot mondani elsőre ezekről, ezért pl ezt “gyakorlom vele”, megkérdezem hol tart a cselekményben. Kihagy lényegi információkat, ha beszél róla.. szóval kuszaság van a fejében. Gondolom több gondolatnál nehezebb rendet tartani:)
Mivel nálam bonyolultabb dolgokat lát át, ezért egyértelműen okos(főleg, hogy én is az vagyok), de anyám..elveszett az életben sokszor, hol túl nyámnyila, hol túl érdekérvényesítő és pl mikor be kellett helyezni egy téglatestet egy lyukba, nem elsőre, csak 3. alkalommal látta át, hogyan kell, vagy nem száll le buszról, eltéveszti az útvonalat, amin egy éve jár, nem tud kibogozni egy bonyolultabb csomót, vagy pl villával akar folyékony ételt enni, kérem, hogy hozzon valamit és rosszat hoz, vagy nem látja, hogy felvágja a húst hogy lehetne praktikusan és hogyan lehetne nem letolni a tányérról a köretet. Vagy pl ha lerakod elé az ételt, nem jut eszébe megfordítani a tányért, hogy hozzá közelebb legyen a hús, átnyúl 40 centire, nem húzza közelebb a tányért, belelógatja a ruhaujját és bénázik, majd nyafog, hogy nem tudja megenni. Ilyenekhez nincs esze.
Az én gyerekem az egyik legokosabb és legbutább gyerek egyszemélyben, néha ez jön belőle, néha az, én meg megőrülök, mert amilyen könnyen tanul elméletben, olyan lassú gyakorlatban. Ezért nem megy a rubikkocka sem. Betanulta mit kell nézni, de nincs benne a kezében a mozdulat, hogy mikor hogyan tartsa és akkor melyik van felül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!