Akinek olyan iskolába jár a gyereke, ahol magatartásnál a hangnemre is figyelnek és úgy érzi szigorúak az elvárások?
Milyen formában lehet mérges/csalódott a gyereked? Milyen formában engedélyezik, hogy kifejezze, hogyha valami igazságtalan/rosszul érzi magát egy történéstől? Melyik az, amelyik még rendben van? Nyilván hétfőn megkérdezem az ofőtől is, csak ezen kattogok, hogy csak nem várhatják el, hogy faarccal mondja, hogy "ejnye Tibi ez nem szép, te már választottál magadnak, nem szeretném odaadni az enyéimet, mert meggondoltad magad, ráadásul a tiéd már készen van".. ilyet egy felnőtt csinál(már amelyik elég türelmes ehhez), nem egy kisgyerek.
Az már nyilvánvaló, hogy az asztalra nem csaphat tenyérrel(kicsit) mikor másodszor ront el 1 méteres girlandot(amitől bennem is felmenne a pumpa, ha állhatok neki harmadszor a hajtogatásnak), amit életében először csinált, mindenki másnak meg rutinja van..és előzőnél meg nem kérhet segítséget, különben nem tud együttműködni és nem kedves. Nyilván nem az, de miért kellene odaadni az előre választott feladatot, csakmert valaki meggondolta magát és az övét szeretné inkább, miután a kissrác már elkészítette a sajátját, tehát csere nem is lehetne, csak úgy jótékonykodás? Nyilván kedves lenne tőle, de nem kell odaadnia szerintem, akkor se, ha szomorú lesz a másik, hogy rosszul választott elsőre, hisz nem kap semmit cserébe, mert a gyerek feladata már kész, az övé meg, amit akar az nincs. Az mondjuk igaz, hogy az én gyerekemnek két feladata volt, a másiknak csak egy, de így a másiknak lenne két feladata, az enyémnek meg egy. És az enyém választott utoljára az elején, tehát még csak nem is ő "osztotta ki", hanem megegyeztek, hogy ő csináljon kettő részt, a másik két gyerek meg egyet szeretett volna csak.
Aztán mikor színezésnél valaki hátrafordulva sürgette(másik gyerek, akinek köze nem volt a feladathoz és még volt bőven idő) mérges lett és rászólt, hogy ne piszkálja, akkor egy másik hátrafordult, hogy mivel piszkálják, és az enyém meg rászólt, hogy hagyjál már, semmi közöd hozzá.. és ő volt a rossz, mert, ha kedvesen kérdezik illik válaszolni(órán). Nem hiszem, hogy meg kellene osztania random gyerekkel a problémáit, ha nem szeretné, pláne hogy órán nem lehet beszélgetni és így bajbakeverik, hogy beszélnek hozzá.
Székfoglalónál lelökték a földre, miután rajta ült a széken és nem emelheti meg a hangját, nem lehet dühös/csalódott, nem mondhatja, hogy nem fair, mert más szabályokkal ismerte(miután ráültél már a tiéd a szék a gyerekem szerint, itt meg utólag be lehet furakodni a gyengéknél) és miután lelökték derült ki, hogy ilyet is lehet, mikor ő bunkóságnak/csalásnak vette és felemelte a hangját.
Tök furcsa, mert az előző helyen annyi volt az elvárás, hogy ne rongálj, ne verekedj, ne kiabálj, fogadj szót és csináld, amit mondanak, ne zaklass mást, ami simán működött(az enyémnél, néha kiabált, mert a többiek loptak és verekedtek, zaklatták, és aki ilyeneket csinált, azokat utálhatta/haragudhatott rájuk és nem kellett kedvesnek lennie), itt pedig mintha etikettet példásan betartó terézanyákat szeretnének érzelmi megnyilvánulások nélkül bexanaxozott arccal mondva, hogy "mérges vagyok, csalódott vagyok, nem igazságos, senki sem szólt" és érvelve, amire még felnőttek sem képesek sokszor, nemhogy kisgyerekek.
Én pl most mérges vagyok és látszik is az arcomon, ha szóban mondanám nem hangzana nyugodtnak és nem is kell, hisz mérges vagyok, mérgesnek hangozzon! Tök igazságtalan elvárások ahhoz képest, hogy üvöltenek a tanárok, ha valaki rendetlenkedik, egyszer annyira, hogy inkább vártam az ajtónyitással.
Főleg gyerekektől, méginkább alsósoktól ilyet elvárni.. hát hogy lehetne?
Na mindegy, szóval ma több ilyesmi érte a gyerekem, a tanárok panaszkodtak az ofőnek, mint kiderült, hogy nem kedves, mert egész nap kézműves volt, csoportmunka és játék, és lett konfliktusa(normál tanórákon és sima szünetes, udvari játéknál nincs), és megijedtem, mert mesélte a gyerek, hogy itt van egyes magatartásjegy is(nyilván azoknak, akik verekednek, nem fogadnak szót.. ez minket nem érint), de hogy még az érzelmeit is elnyomnák, mikor tök minimálisan mutatkoztak meg..nem üvöltött, nem káromkodott, nem verekedett, és így is sérelmezik annyira, hogy az ofőhöz továbbítják, hogy nem kedves és az egyiknél nem volt együttműködő( mert nem adta oda a feladatát, mikor a másik kérte, és ő volt felháborodva, hogy miért kellene) Az eszem megáll.
Nyilván a gyerekem nem képes a saját érdekeit szóban védeni, részben mert eleve ügyetlen ilyen téren, egyszerűen a beszédközpontot mintha lefagyasztanák az érzelmei, így általában csendben marad, szégyent él meg és csúnyán néz, vagy rövid mondatokat mond. Részben meg mert kisgyerek és nem érvel és lát át ok-okozat összefüggéseket részletesen, így mindegyikből rosszul jött ki.
Na kiadtam magamból, új suli, első játékos nap, eddig egyik tanárnak sem volt problémája a gyerekemmel, mert alapvetően rendes, szófogadó, segítőkész, de hogy érzelmei se lehessenek, mikor igazságtalannak látja a helyzetet.. ráadásul szerintem megfelelő formában jöttek elő. Jó, az asztalra csapás nem teljesen, de azért határon van szerintem ebben a helyzetben. Nem egy kézműves gyerek, a girland pedig tényleg egyméteres(hazahozta), kétszer csinálta meg, életében először látott ilyet és egy kézműves nap végére maradt xedik kézműves feladatnak, és annyi volt a bűne, hogy "túl laza" volt és ki kellett megint bontani.. most komolyan, lehet dühös egy harmadikos, ugyanúgy a többinél is.
Na mindegy. Amint normális tanítás lesz minden rendben lesz megint, olyankor mindenki dicsérte és kedvelte, már segít is annak, aki nem tudja(mivel itt kedveli a gyerekeket), de úgy érzem igazságtalanok voltak és tartok tőle, hogy már látták így, és elkönyvelik rossznak, mondjuk rajtuk is nagy volt a nyomás, mert ünnep volt, de ők felnőttek. Képzett felnőttek.
Magamra is mérges vagyok, mert láttam, hogy feszült a gyerekem és nem hoztam haza, mert amúgy meg szereti az ilyen játékos dolgokat, és azt hittem rendben lesz, gondolhattam volna, hogy érheti ilyen, hogy máshogy ismer játékot és csalásnak veszi és akkor már felemeli a hangját. A francba az egésszel.
Szerintem fel sem fogod, hogy te azzal, hogy adod alá a lovat, biztosítod, hogy a gyereked egész életére kirekesztett legyen, és persze szerinte ezért majd mások lesznek a felelősek.
Képzeld el, ha az osztályban az összes gyerek olyan lenne, mint a te gyereked... Nem úgy működik, hogy az egész világ alkalmazkodjon hozzá, ő meg senkihez sem.
A probléma ott kezdődik, hogy csapkod és felemeli a hangját, ha valami nem tetszik.
Ezt kell kezelni, és nem a másik gyerekére kell rászolni.
Az iskolában még bőven a jobb gyerekek közt van, ahogy az előzőben is volt. Nyilván nem olyan jó, mint a tök passzív auti lány, aki csak reagál kérdésekre és hagyja, hogy történjenek vele a dolgok, vagy a túlkoros ukrán 12 éves lányok, de azért elég jó. Az ofőnél csapott az asztalra(ott volt a legnehezebb feladat), és 3. alkalommal kellett csinálnia a hajtogatóst, nem másodszor. Azt még szó nélkül megcsinálta. Amit életében először látott és akkora, mint a gyerek, és annyi volt a gond 2. alkalommal, hogy "laza".
Nem az a baj, hogy 1-2-3 lesz a magatartása, mint több osztálytársának, akik verekednek és káromkodnak, hanem hogy azért nem lesz ötös, mert nem passzív, vagy 3-4 évvel idősebb, pedig akkor már ő sem csapna az asztalra. Nem verekszik, nem káromkodik(és nincs félrenevelve), hanem mindig rosszul állt a stresszhez, kudarchoz, túlérzékeny, de pont itt szerintem tök normálisan reagált, mert neki ezek extrém stresszes dolgok. Ott ül 8tól és folyamatos nehéz kézműves van, mintha egy diszkalkuliással egész nap matekoznának, és a legapróbb hibánál újra kellene kezdenie.
Itt be lehet menni az osztályig, hallom, és mikor megyek látom, hogy mászkálnak, konfliktusaik vannak, néha verekednek MÁSOK, és ha nem megyek be, csak az ajtónál ülök hallom, ahogy ordítanak a tanárok(nem az enyémmel) ilyenekért. Azzal van bajom, hogy már az apróság, hogy dühös, csalódott, ideges faarccal legyen kezelve. Nem zengett a ház, itt sok fiatal tanár van és nagy köztük az információcsere, sokat várnak gyerekektől. Nem annyira rossz osztály, mint ahonnan jöttünk, a fojtogatós, durva, "megöllek" és nekedmegy közegből, de nem is jó, és a sok fiatal azt hiszi, hogy ez kb a legalja, amit ők látnak. Ők is túl szigorúan vannak értékelve magatartásból és az én gyerekem is így lesz.
Más suliban nem adnak egyes magatartást, de még kettest sem(6ra látok rá), ezért érdekelne, hogy mások iskolájában hogy van. Nem azt mondom, hogy helyes volt a gyerekem viselkedése, mert nyilván még csiszolni kell minimálisan(ha csak bosszankodna simán beleférne), de érthető és határon van, főleg, hogy új gyerek, számára új feladat, körülötte mindenki csinálta(ügyesen, mert ők rutinosak)amiben gyengébb, és egész nap ilyenek voltak, de a legnehezebb feladatnál 3. alkalommal lett elege. Megnézném, ahogy behajtogattok 3. alkalommal két olyan hosszú szalagot 3 centis kockákkal meghatározott formára és szorosságra, a ti magasságotokban 45 perc alatt.
https://www.youtube.com/watch?v=Fh7WD39HN28 Itt az elsőt csinálták, de nem ilyen bumszli tenyérnyiben, hanem 3x3as kiskockákba két egyméteres szalagból. Én már attól feszült lettem, hogy láttam, hogy a szalag akkor, mint a gyerekem.
Egyszerűen TÚL SOK volt a napi feladat, a székfoglalónál meg durvább játékra adnak lehetőséget az ő szabályaik, és hát lelökték a földre.
Illetve még az is zavar, hogy egyszerűen az itt szerzett rosszabb magatartásjegye nincs egyenértékben a máshol szerzett magatartásjeggyel. Most milyen már, hogy másik tök normális sulikban ugyanilyennel lehet 4-5, a verekedők meg 3-4et szoktak kapni(attól függően milyen erősen verekednek). Minden suliban, amit ismerek, néha beleszólnak az órába, néha verekednek, néha gúnyolódnak, néha tanárral is tiszteletlenek, az egy 4es magatartás minden suliban, ha durván verekszik és mittudomén feláll órán vagy a tanárnak káromkodik, akkor 3as.
Ha esetleg 4est kap, vagy mondjuk hármast(bár szerintem azért nem, mert több ilyen ünnepnapjuk napjuk nem lesz, normál sulinapokon meg hibátlan gyerek), akkor olyan lesz, mintha a más suliba járó gyerekekhez képest rosszabb lenne(felvételinél majd számít, ránéznek a szóbelin) a magatartása, mikor nem is.
Az iskola és/vagy a tanárok szigorúbban fogják a magatartáskérdést, nem csak a szélsőségesebb dolgokra, mint a verekedés, amire egyes is járhat, hanem a kisebb kilengésekre is. Most komolyan, nem csak az én gyerekemre, hanem a többi gyereknél is, hol fair az, hogy 2es jegyek is születnek nem olyan gáz gyerekeknél, akik néha verekednek vagy hangoskodnak, amíg máshol 4est kap a nagyon gázul viselkedő gyerek is, aki elküldi a tanárra anyázik? Akit meg feljelentenek garázdaságért az 2-3(volt suli példa).. Túl szigorú a magatartásértékelésük.
Hajnalban kicsit túlkattogok, nem tudok értelmesen fogalmazni. Egyébként már annyira nem zavar, csak magasak az elvárásaim a gyerekem felé és ha ez még nálam belefér, de nem örülök, akkor az ő elvárásaik meg aztán pláne..maximalizmus a köbön. Meg ugye aggódok, hogy keményebbek lesznek vele, így is bánnak majd vele és mivel az enyém túlérzékeny, meg fog felelni a szerepnek, a skatulyának, amibe berakták, hihetetlenül tanárfüggő gyerek egyébként, amíg rendesek vele nagyon igyekszik megfelelni, amikor nem bízik a tanárban és rossz jön tőle, akkor meg nem..
Mondjuk az se segített sokat a pénteki napon, hogy egy barátjára is rászóltak, amit igazságtalannak tartott, mert provokálta egy harmadik(egyes magatartású srác), és a kissráccal is az volt a baj, hogy felemelte a hangját erre.
Az osztozkodóson is nem kell semmit odaadnia jófejségből, mert a másik elkészítette a magáét, mi sem osztogatunk mindenkinek, aki kér, és ha ragaszkodik is hozzá, hogy de adjuk oda, az igenis felháborító. De ez nem azt jelenti, hogy máskor nem adunk, ha mi szeretnénk, mert épp olyanunk van. Ha a gyerekem normálisan tudna kommunikálni, el tudta volna mondani a tanárnak és ki tudott volna állni magáért. Oké, hogy feladat, és sokan szeretik a legkönnyebbet választani és lepasszolni, az enyém nem szereti, hanem szereti megoldani. Ettől tud együttműködni, ami minden olyan tevékenységben látszik, amikor nem kunyerálnak tőle, mert nem elégedettek a saját választásukkal.
A másik helyzetben bunkó volt, tökre elismerem. Nem azért, mert nem osztotta meg a problémáját olyannal, akivel nincs jóban, hanem mert a hagyj már helyett mondhatta volna azt is, hogy nem szeretném veled megbeszélni.
Így végiggondolva amúgy ez egy erős iskola(nem átlag) és nem csak magatartásban várnak többet, hanem tanulmányokban is.. amire azért nem panaszkodok, mert annak kifejezetten örülök, meg a gyerekem is. Tényleg minden tanár kitesz magáért az óráin, a gyerekek folyamatosan foglalkoztatva vannak kreatív és sok tudást igénylő feladatokkal, még a tornaórájuk is olyan pörgős, hogy hú.. és a jegyeket sem úgy adják, mint a többi általam ismert suliban, "magukhoz képest" vagy könnyű felmérőkkel.
Talán csak azért érintett ez rosszul, mert ez a gyerekem gyengesége, és önmagához képest (is) bőven jó volt pénteken is, átlagoshoz képest meg simán tűrhető. Sokaknak nem szimpi amúgy a gyerekem, akik a kedves passzív gyerekeket szeretik, tartok is tőle, hogy a tanárok közt lesz ilyen is, és szemétkedni fognak vele, amitől meg ki fog borulni és kereshetünk majd másik sulit, vagy 2-3as magatartással majd nem veszik fel kisgimibe.
Szerintem a kisgimi alapból felejtős, azok elég erős, sokat követelő iskolák, ha a gyereked (fiú vagy lány egyébként?) már egy ilyen kreatív naptól kiborul, akkor kisgimiben annyi elfojtott indulata lesz, hogy ihaj. Pont hogy jó irányba haladnak vele, azt kéne megtanulnia, hogy fékezze az indulatait. Az nem mentség, hogy volt a te gyereked már ettől sokkal rosszabb is, mert magához képest most milyen jó gyerek volt.
Szerintem azon, hogy harmadszor ront el egy girlandot, még mindig nincs min kiakadni, asztalt csapkodni. Meg arra, hogy a másik gyerek konkrétan segíteni akar neki (elkunyerálja a feladatát, anyám...) nem a rányávogás a reakció, hanem köszönöm szépen, Pista, de boldogulok egyedül is ( holott nem, de ha büszke, akkor legyen büszke).
Nem faarcot várnak, hanem higgadtságot, normális emberi viselkedést, amit még egy alapból ideggyenge vagy SNIs gyerekkel is meg lehet tanítani.
Próbáld meg nem cukorbabának nevelni, és akkor nem lesz gondja az életben, mert sajnos azon az úton halad, hogy egy életképtelen, anyámasszonykatonája lesz.
Nem kell kiakadni, másodszor is , hogy a székfoglaló közben lelökték a földre,ez egy ilyen játék. Azon sem kell kiakadni, hogy az iskolában az iskolai feladatot meg KELL csinálni, nem kívánságoműsor, hogy jól van Gabika, neked nem kell, nehogy megsértődj!
Egy dührohamos asztalcsalódásért szaktanári jár egyébként,még jó arc volt a tanár, hogy nem adott.
Az a baj hogy egyértelmű hogy nem fogod az adás, hogy elcseszed a gyereket, és az életét ezzel a te vagy drágám a világ közepe, minden úgy lesz csillagom, ahogy te akarod
neveléssel. A gimiben úgy meg fogják verni a wcben, mint a sz@rt, viheted félévente másik iskolába, de mindenhol utálni fogják.
"csak magasak az elvárásaim a gyerekem felé"
Semmilyen elvárásod sincs, ha megvígasztalod ha dührohamot kap, mert az iskolai feladatot nem csinálja meg.
Hidd el, a másik gyerek is megkapja a magáét ha verekszik. Nálunk ezért szaktanári figyelmeztetés jár, azért meg bünti itthon. Nem a tanárt cseszem le, hogyha betartja a házirendet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!