Külföldön szülés után hogyan kell itthon elintézni a baba iratait?
Kormányablak. Kell a te, az apa és a baba születési anyakönyvi kivonata és persze a személyi igazolványok és az osztrák hatósági igazolás, hogy mikor és hol született a Kicsi.
Mindent el lehet intézni a konzulátuson is.
Fel kell őket hívni.
A kicsi is kap igazolványt, lakcímkártyát.
A 14 év alatti gyermekek is kaphatnak személyazonosító igazolványt, akár már születésük után néhány héttel. A gyermekek lakcímkártyája a – gondviselő kérésére – tartalmazhatja a szülők nevét és telefonszámát is.
a szülők a jövőben már a kórházban igényelhetik gyermeküknek a személyazonosító okmány kiállítását. A kórház a szülő kérelmét az anyakönyvvezetőnek továbbítja, ahonnan a kérvény közvetve – anélkül, hogy a szülőnek bármit is tennie kellene – az illetékes okmányirodához, egészségbiztosítási pénztárhoz valamint az APEH-hez kerül.
A kormányszóvivő közölte, a szülő néhány hét elteltével postán kapja kézhez gyermeke személyi igazolványát, társadalombiztosítási azonosítóját, valamint adószámát. Jelentősen egyszerűsödik tehát az ügyintézés is, hiszen nem lesz szükség arra, hogy a szülő minden hivatal esetében személyesen járjon el.
Hívd fel a konzulátust.
Magyar állampolgár külföldön született gyermekét Magyarországon is anyakönyveztetni kell. A hazai anyakönyvezésre irányuló kérelmet Magyarországon a lakóhely szerint illetékes polgármesteri hivatal anyakönyvvezetőjénél, illetve a külföldön élő magyar állampolgár esetén az illetékes magyar konzulnál lehet előterjeszteni.
A kérelemben szerepeltetni kell a szülők házasságkötésének helyét és idejét. Amennyiben a szülők a házasságot külföldön kötötték, intézkedni kell egyidejűleg a házasság hazai anyakönyvezésére is.
A kérelemhez mellékelni kell a gyermek külföldi hatóság által kiállított születési anyakönyvi kivonatát.
Az idegen nyelvű külföldi okiratokat hiteles magyar nyelvű fordítással, valamint - ha nemzetközi szerződésből illetve viszonossági gyakorlatból más nem következik - diplomáciai felülhitelesítéssel ellátva kell benyújtani.
A diplomáciai felülhitelesítést a kiállítás helye szerinti államban működő magyar külképviseleti hatóság végzi.
A kérelem benyújtásakor igazolni kell a szülők fennálló magyar állampolgárságát (érvényes magyar személyazonosító igazolvány, útlevél, állampolgársági bizonyítvány).
Amennyiben a gyermek házasságon kívül született, és családi jogállását rendezték, a kérelemhez csatolni kell a teljes hatályú apai elismerő nyilatkozatot, vagy az apaságot megállapító jogerős bírósági határozatot is.
A hazai anyakönyvezést a fővárosi főjegyző végzi. További információ: Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatala Igazgatási és Hatósági Ügyosztály Anyakönyvi Csoportja, 1052 Budapest, Városház utca 9-11., Levélcím: 1364 Budapest 4. Pf.: 1., Telefon: 06 (1) 327-1000, Internet: www.budapest.hu
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!