Autista gyermeketeknek hány évesen volt a legnagyobb ugrása pozitív értelemben?
Hallottam általánosításokat, meg érési folyamatokról ... Sokan mondják 3 és 5 évesen, de hogy 3 és 4 éves kor között a legdurvább a dolog.
Nálatok ez mennyire volt igaz?
Nálunk pl 3 évesen kezdett nem csak szavakkal kommunikálni, hanem megkezdődött a mondatalkotás. 3 és fél éves erősen echolál, párbeszéd még nem nagyon van. Kérdésre válaszol. Nagyon okos egyébként, csak sokat ugrál páros lábbal.
5-6 éves kora körül látványosan elkezdett fejlődni.
8 éves korára egészen kialakult,félévkor kitűnő lett normál iskolában. Kislány.
4-6ig volt a “legnehezebb” vele, meg olyan 1,5-3ig. 3-4,5ig volt egy remek időszaka(megtanult beszélni mint nálatok, szobatisztaság, ezzel jöttek a normál játékok másokkal)..7 évesen már nagyon látszott, hogy megugrott, kikezeltük a beszédhibákat is és kezdte megszokni a nagyobb értelmével a konfliktusokat is, de 8 éves korára lett “stabil”, szintén kitűnő és népszerű körzetes suliban, minimális kilengések ritkán. Legutóbb nem akart bemenni egy 20 nmes szobába, mert valami zümmögött tőle 4 méterre, ezt 10 évesen. Máskor meg se rezdül ilyenekre, elmúlt nála és megint normális lett, de iszonyat hisztit levágott mikor volt nála ilyen “kattanás”.
Többi kisgyerek is 8 éves korára lett stabilabb ismerősi körben, de mindnél van egy egy “visszaesés”. Viszont egyikük sem echolált, az egyik inkább közölt a környezetéről, másik beszélgetett, harmadik szintén, negyedik ritkán beszélt csak és kevés emberrel, de rendesen..
Ép értelmű autista gyereknél sajnos nem az az eredmények csúcsa, ha kitűnő.
Míg nt gyereknél a szülő hátradőlhet, ha a gyereke jól tanul, jó eredményeket szerez, nálunk nem.
Hiába kitűnő a gyerekem, ami annak fényében hogy volt, hogy értelmi sérültnek hitték szakorvosok, természetesen óriási eredmény, nem lehetünk tökéletesen nyugodtak.
Ugyanis csak a tanulás megy, de a hétköznapi élethez "nincs esze".
Nem érti, ha mások ugratják, rosszba akarják belerángatni, még a bullyingot se. Utóbbira lehetne mondani, hogy lehet pozitív, hisz így nem bántjak meg, de sajnos az az eredménye, hogy őt zavarják haza, mivel addig piszkálják, amíg vele nem bírnak és már csak ez esik le a tanerőnek.
Nyilván rajta vagyunk az ügyön, de nagyon nehéz.
Nem veszi észre, ha rajta nevetnek és azt hiszi, vele nevetnek.
Nem veszi észre, ha csőbe húzzák.
4es, átérzem,nálunk is hasonló volt, a végére magát és az iskolát is gyűlőlte, ki kellett venni onnan.
3-4között nagyon nehéz volt, de folyamatosan nagyon sok fejlesztést kapott, kb 6 éves korára érett be. Onnantól kómnyebb picit.
3 és 4 éves kora közt volt a legnehezebb. 5 èves koràig volt durva mèg, onnan fokozatosan javul. 2 èves koràig ,,àlomgyerek" volt.
9 èves, unschoolingolunk, nyomtatott nagybetűkkel ìr, olvas (Gőgös Gúnár gedeont), szàmol.
ADHD-s, és PDA-s auti tünetekkel és szenzoros is. Nekem ugyanezek vannak. Néha rögös az ùt, nagyon kikészülök, magamat hibáztatom, túl sokat hagyom telefonozni, de közben látom, hogy szépen fejlődik
Négyesnek: “ kitűnő és népszerű”
Mindig voltak barátai, a konfliktusokra volt túlérzékeny, a szivatásokra, ugratásokra, de őt is ugratták és ő is fordítva, (ügyesen gyorsan másol szoc.viselkedést) illetve az alulérzékeny adhds/lassú gyerekeket nem kedveli. De normálokkal és a hasonlóan érzékenyekkel jól kijön, a dühét/félelmét már tudja kontrollálni, sírásra váltott, már az is ritka.
Ezt 8-9 évesen sikerült elérnie, a gyerekek egy része mindig bírta, a másik fele meg akinél nem is gond, ha nem kedveli, nekem se nagyon szimpik, egyetemes népszerűségre nem törekszünk. Hívják szülinapra, választják elsők közt csapatba, párnak, mindig jàtszik valakivel.
Sokat kell magyarázni, sok történetet olvasni és nézni és még többet magyarázni minden történésnèl és kérdezni, hogy ő mit gondol, miért mondja a másik.. ha már oviban elkezded 6-7 évesen eljut oda az értelme, hogy értse, 8 éves korra meg kialakul az önkontroll, hogy gondolkozzon is. Egyébként mi is mélyen voltunk 6 évesen(már folyekonyan olvasott, szamolt) de on es kozveszelyesnek tartottak, de csak rossz kozegben volt olyan. Most egy ket nehezebb gyerek van csak meg egy normal ofo, aki latja, hogy mar tamadasokra van beallva vedekezobe a gyerek a sok korabbi negativ tapasztalata miatt, de rengeteget javult rovid ido alatt. Ha latja a mintat viselkedésre, mozdulatokra, szóhasználatra, prhuzamot von korabbi “rossz” gyerekekkel és előre azt hiszi, hogy pl direkt lökték meg, vagy hogyha valaki súg valamit biztos róla, vagy hogy lesnek róla dolgozatnál.. okos gyerekeknél ez van.
Nagyon kell egy jo ofő és minél normálisabb gyerekközeg.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!