Amennyiben még nem vagy 18 éves, a böngésződ Vissza gombja segítségével hagyd el az oldalt.
Esküvői fotós és Dj korrekt áron?
Sziasztok!
Idén októberben tartjuk az esküvőnket és a fenti két szolgáltatót keressük. Ahogy láttam,az árak szinte sehol sem publikusak, amit abból a szempontból értek, hogy minden esküvő más (útiköltség, létszám, hány órát kell dolgoznia stb), ezért egyedi ajánlatot készítenek.
Valaki akinek tavaly volt vagy szintén idén lesz az esküvője tudna egy kis eligazítást adni, hogy mégis milyen árakra lehet számítani? Milliókat nem tudunk kiadni, külön - külön olyan 200-250 ezerre gondoltunk maximum.
Illetve: a szolgáltatóknak is kell szállást biztosítani?
Köszönöm szépen a segítséget!
Semmi oka nincs annak hogy egy pár órás fotózásra félmillió forinthoz közelítő összeget kiadjatok. Ez csak lehúzás, hogy valaki egy délután megkeressen annyit amennyiért más egy hónapig dolgozik.
Meg kell nézni mennyi a magyar átlag órabér, azt felszorozni az órák számával, és annyi lesz a végösszeg, aki ennél többet kér az le akar húzni.
A 8-as hülyeségeket beszél. Semmi "rejtett költsége" nincs annak hogy fogom a gépemet, odamegyek, elkattintom párszáz alkalommal, aztán hazamegyek, megretusálom a gépen a fotókat és odaadom. Maximum az áramszámla az akku töltéshez + szoftveres munkához, ami maximum 1-2 ezer forint ha van.
Amúgy a 4-esé a tökéletes válasz: rokon, haver kell (esetleg olyan aki adósotok), mert azok ingyen is megcsinálják, problem solved.
#32 "Fotóst meg 350 alatt már nem nagyon találni, aki elfogadható munkát csinál."
Ja hát mert gondolom nektek itt is az számít csak hogy elmondhassátok hogy a "legjobb" csinálta, ez is csak farokméregetés semmi több. Nem kell 25 milliós gép 3 méteres obival meg 40 éves munkatapasztalat ahhoz hogy normális képeket lehessen csinálni. Egy 100 ezres Nikonnal is simán lövök elfogadható képeket, főleg hogy ezek beállított képek, nem mondjuk mozgó autók vagy villámlecsapások ahova tényleg komolyabb szerkezet kell. Násznépet kis túlzással telefonnal is lehet fotózni, de egy belépő DSLR simán alkalmas erre.
Még egyszer mondom: azért van ennyi lehúzás, mert az emberek lusták utánajárni, és az első "profinak" igent mondanak, az meg megszedi magát a sok paprikajancsiból aki bármennyit kifizet neki.
Lehet, de hidd el az sem érdekel ha nem egy ember csinálja, hanem többen, attól még nem lesz igazuk. A fidesznek is több millióan hisznek, hiába hazudnak 100%-ban. Sőt, a lapos Földben is milliók hisznek.
Szóval az hogy kemény 2 ember lepontozott, az még semmire nem lesz bizonyíték, valószínűleg velük van a baj nem velem. Én nem fogok csak azért hülyeségeket terjeszteni, hogy felpontozzanak.
Mégis mit kellene érvekkel alátámasztanom? De jól van, legyen. Gondolom a te válaszod a 15-ös, nézzük tételenként:
-Rögtön az első pont: ki az aki fényképezés után adózik, de komolyan? Minek? Ez valami mazochizmus? Simán odamész és elvállalod "baráti alapon" ha kérdezik, azt nem tilos. Majd amikor mennek a képekért, KP-ban kifizetnek, kész. Ez a része rögtön kilőve mint "költség".
-Miért kellene kétévente cserélni a gépet, pláne ha profi? Annál kicsit tovább illik bírnia.
-"Domainfenntartás" - minek? Nem kell ehhez weboldalt üzemeltetni, elég ha facen regisztrálsz, az ingyen van. Ha valaki referenciát kér, mutatsz neki képeket emailben/facen/személyesen. Én pl. kifejezetten nem engedném hogy az én esküvőmről készült fotókat valaki más a webhelyén mutogassa mindenkinek aki arra téved.
-Miért utaznék el 30 ezernyi üzemanyagot? Nyilván ha teszem azt Nyíregyházán lakok, akkor nem Bécsbe fogok járni fotózni, hanem a környékre.
-Fenntartod az autód: nem ezért tartod fenn az autód, hanem a mindennapok miatt. Ha meg amúgy se lenne autód, akkor ott a busz, a taxi, vagy akár a násznépből valaki is elvihet a helyszínre ha közel laktok egymáshoz. Nem kell ennyiért autót fenntartani.
-Évi két 2TB-os tárhely masszív túlzás, akkor sem tudnék annyit megtölteni ha az év 365 napján napi 2000 képet csinálnék, ami nyilván senkinél nincs így. Plusz azokat a képeket amiket odaadtál a megrendelőnek, nyugodtan lehet törölni, így szabadul föl hely. Hosszú évekre elég egy 2TB-os vinyó. Amúgy meg akkor vedd amikor akciós.
-Nem értem miért kell átlag fölötti gép képek retusálásához. Nem valami PC youtubre streamer vagy, hanem fényképekkel dolgozol, bőven elég átlag szintű gép ehhez.
-Fotókönyv: mai világban egyre kevésbé van ilyenre igény, a pendrive meg nem is tudom honnét jött. Aki kéri, az kifizeti külön, akinek nem kell annak meg nem kell, az nem lesz költség.
-Másodfotós: nem kell, minek? Hogy ugyanazt két ember fotózza?
-Szoftverek éves díja: ingyen szoftvert kell használni, pl. PhotoScape tökéletes.
-Felhőtárhely: ha ott a HDD akkor minek? Ha meg felhőt használsz, akkor minek a HDD? Ugyanazért fizetsz ki többször is pénzt?
Az általad leírtak kb. 80%-a azonnal kidobható, mert felesleges, túlzás vagy opcionális. Szóval rohadtul nem ennyi egy esküvő lefotózása minden körülmények között, csak aki szeret mindenféle felesleges hülyeségekkel kényeskedni, maximum annak.
#39:
- Megint magadból indulsz ki. Amit írsz az adócsalás, egy vállalkozás nem így működik, ráadásul annak a párnak a helyében sem lennék, akinek a még átadatlan képeivel együtt foglalja le a NAV az eszközeit és így nem látnak belőle semmit.
- Leírtam, hogy miért és azt is, hogy egy profi fényképezőgép ma Magyarországon 3M Ft-nál kezdődik, objektív, memóriakártya és kiegészítők nélkül, de ilyet még azok sem nagyon használnak akik egymillió forint felett kérnek egy esküvő lefényképezéséért.
- Ma már bőven nem elég ha egy felületen kommunikálsz, a marketing szerves részévé vált, hogy minden létező platformon jelen legyél, az a vállalkozó akinek még saját weboldala sincs, nem létezik.
- Leírtam: ügyféltalálkozóra mész, hazamész, jegyes fotózásra mész, hazamész, külön napos kreatív fotózásra mész, hazamész, esküvőre mész, hazamész. Ez még viszonylag közeli helyszínek esetében is elvisz egy tank gázolajat feltételezve egy közepes autót.
- De, ezért tartom fenn az autóm és ezért tartok középkategóriás autót. Egy megyeszékhely belvárosában lakom, ha nem ez lenne a munkám, nem tartanék autót. Az általam használt helyszínek és az esküvőhelyszínek jelentős része eleve meg sem közelíthető tömegközlekedéssel, a felszerelésem pedig megtölti az 565 literes csomagtartó nagy részét. Megtapsolom azt aki képes ezeket az eszközöket tömegközlekedéssel mozgatni. Drága, sérülékeny eszközökről beszélünk, ráadásul az általad felvázolt eshetőségek tekintetében nem megoldott a pár mozgatása és Te magad is másokhoz alkalmazkodsz. Te mit szólnál ha az általad felkért, bármilyen vállalkozó közölné, hogy figyelj, akkor jövök villanyt szerelni, holnap 9:00-ra gyere értem erre a címre? Ne legyél nevetséges kérlek. Írtam feljebb is, írom itt is: 100Ft/km bőven az a kategória ami nagyon baráti egy munkára használt autónál költségtérítésként, én magam is ennyivel számolok.
- Megint az látszik, hogy fogalmad sincs, hogy mekkora adatmennyiséggel dolgozunk, az általam használt fényképezőgépvázak által a kártyára írt digitális negatívok darabja 50-80MB. Ebből kattintunk el úgy 4-6ezret egy esküvőn 300-600-at egy jegyes fotózáson vagy egy külön napos kreatívon. Igen, ennek jelentős része kiesik a szelekció során, de egyrészt amíg feldolgozod is tárolnod kell valahol, másrészt pedig azt is tárolnod és archiválnod kell amit készként átadsz mert a pár nem fogja több helyre szétmásolni és elég jó tud lenni ha négy évvel az esküvő után még mindig át tudod adni, mert náluk elégett az adathordozó egy lakástűzben (ez sajnos megtörtént eset).
- Nem érted, mert fogalmad sincs róla. Valószínűleg találsz az interneten 20-30-60MP felbontású digitális negatívokat, húzz be belőle Lightroomba szimultán csak ezret egy átlagos PC-n és kezdd el őket masszírozni, tegyél rájuk szelektív módosításokat és nézd meg, hogyan viselkedik majd az eszköz. Nálam a 8GB VRAM és a 32GB RAM simán megtelik egy-egy húzósabb katalógusnál és ott már bőven lassul a rendszer és minél többet vársz arra, hogy a gép dolgozzon, annál lassabban haladsz, annál kevésbé vagy hatékony.
- Az emberek még mindig szeretik kézbe fogni a dolgokat, én továbbra is tartom, hogy a mi munkánk valódi végeredménye egy igényes, szép Fine Art fotókönyv, de ez a legkisebb része.
- Azért kell a másodfotós mert lényegesen jobb, változatosabb képanyagot lehet átadni ha ketten fényképezünk, plusz van benne egy biztonsági faktor is, ha elém pont belép a pap vagy az eskető egy jelentős pillanatnál, neki meglesz. Egy esküvő nem steril környezet, így is kell hozzáállni képrögzítési szempontból.
- Persze, azon a szinten, ahol Te mozogsz tökéletes. Ezen az alapon mobiltelefonnal is lehet fényképezni, az úgyis van mindenkinek, ez pont ugyanannyira állja meg a helyét.
- Nem tudom mennyire ismerős a szó: redundancia. Ami egy helyen van meg, nincs meg sehol, bármikor történhet egy lakástűz, vízkár, túlfeszültség, vagy eszközhiba és ott van vége az adatoknak, ezért kell minimum 3 helyen tárolni mindent (nálam ez a munkagép, egy NAS házon belül plusz felhő)
Persze, ezeken lehet spórolni, lehet olcsón gagyi minőségű képeket csinálni és valóban van az a réteg akit tényleg ki lehet váltani egy mobiltelefonnal (a 300e Ft alatt dolgozók jelentős része ilyen), de akinek fontosak az esküvői emlékei az megnézi, hogy kit enged az esküvője közelébe és magas színvonalú szolgáltatást nyújtani csak így lehet, ahogy én is csinálom és ahogy írom is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!