Ha lenne hajlamotok a mágiára melyik oldalt választanátoiok?
Figyelt kérdés
A feketét v fehéret?2010. febr. 9. 19:10
2/21 anonim válasza:
miért csak 2 van? rengeteg van sötétmágián belül is van démonológia destruktonológia stb... képzeletben persze
3/21 anonim válasza:
mindent használnék, ami épp szükséges a célomhoz
4/21 A kérdező kommentje:
19:36 nak olyan sajnos nincs.vagy fekete v fehér.
csak az volt a kérdés melyik oldalt nem ,h melyik vállfaját a fehér magia is rejt lehetöséget :-)
2010. febr. 9. 19:43
6/21 anonim válasza:
Szürkét. Mindent a cél határoz meg. Adott esetben olyan eljárás is minősülhet fehérnek, ami máskor fekete lenne és fordítva.
7/21 anonim válasza:
A mágiát csak akkor alkalmaznám, ha nem származna semmi bajom belőle.
8/21 anonim válasza:
hát ha nincs választásom, akkor fehér :) 36-os voltam
9/21 anonim válasza:
A ZŐDET! :)
Komolyra fordítva a szót,a mágia egyszerre fekete és fehér,de egyértelműen csak jóra használnám,egyébként minden amit másnak teszel,triplán kapod vissza!Így ügyeskedjetek!És csak a boszorkányok szívében van egyértelmű jóság,vagy gonoszság!Én a jó oldalt választom,mindíg pozitívan!(amúgy nem használok mágiát,amit akarok,úgyis elérem,ha az jó nekem,és nem ártok másnak!)
10/21 anonim válasza:
mágia (a gör. mageiából): eredetileg a mágusok tudománya, később a varázslók titkos cselekedeteinek többnyire negatív megjelölése. - mágián olyan elképzeléseket és szokásokat értünk, amelyek valamiféle termfölötti erőben való hiten alapszanak. Eszerint bizonyos személyek, tárgyak v. rítusok képesek az elérendő céllal semmiféle kapcsolatban nem lévő eszközökkel titokzatos, rendkívüli hatásokat kiváltani (esetleg bizonyos távolságra is). A mágia egyik fő jellemzője, hogy a saját hatalma tudatát átélő varázsló függetlennek érzi magát az isteni hatalomtól v. az erkölcsi törv-től. - Az ÓSz-ben Izr. fiai életében a mágiának összehasonlíthatatlanul kisebb volt a szerepe, mint a szomszédos népekében, de azért ismerték a mágiát, ahogy erre a próf-k írásaiból (pl. Jer 27,9; Ez 13,18-20; Mik 5,11; Mal 3,5), bizonyos zsoltárokból (Zsolt 91,5; 18,5?) és elbeszélésekből (Ter 30,14: a mandragórának; 30,37: a faragott botoknak mágikus erőt tulajdoníthattak; 1Sám 28: halottidézés) és az ásatások során felszínre került számtalan amulettből (vö. Iz 3,18-21; 2Mak 12,40) következtethetünk. Míként az asszír törv-ben, a Szövetség könyve szerint is halállal kell büntetni a jósnőt (Kiv 22,17; vö. Lev 20,27); Saul kiűzte országából a halottidézőket és a jövendőmondókat (1Sám 28,3). A MTörv 18,9-13 tiltja a kánaániak körében dívó varázslást. Több modern kritikus úgy véli, hogy az átoknak és az áldásnak sok antik néphez hasonlóan Izr. fiai is mágikus erőt tulajdonítottak, és hogy a kultuszban a tisztulási szert-ok és áldozatok (kivált a bűnért való áldozatok), valamint a tiszta és a tisztátalan megkülönböztetése mágikus elképzelésekre vezethetők vissza. Kétségtelen, hogy az átkot és az áldást hathatós formulának tekintették, és ugyanígy hathatósnak tartották a tisztulási szert-okat, az áldozatokat (a bűnért való áldozatokat) és az istenítéletet is. De ezeknek a formuláknak és szert-oknak a hathatósságát nem fogták föl Jahvétól függetlennek; ellenkezőleg: hathatósságukat Jahve közbelépésének v. rendelkezésének tulajdonították. Azok a rítusok, elképzelések és intézmények, amelyek a legtöbb ősi ill. primitív népnél mágikus jellegűek, rendszerint Izr. törv-ébe is belekerültek, de a jahvizmus szellemével átitatott változatban. A jahvizmus szerint Isten a természetben és az ember életében mindent a maga akarata szerint hoz létre és rendez el, így kormányoz és így uralkodik; teljesen független az embertől (Szám 16,22; 27,16; Iz 42,5; Jób 23,14; Zsolt 104,29), előtte az ember csak por és hamu (Ter 18,27). Így a jahvizmussal a mágia teljesen összeegyeztethetetlen. Izr. fiai világosan megkülönböztették a varázslást a Jahve által tett csodáktól, és tudták, hogy ez utóbbiak nem a varázsló, a formula v. a tárgy titokzatos erejétől függnek, hanem Jahve személyes művei (vö. Kiv 7,8-12.15-22; 8,5-7.16-19). Épp ezért az, amit Mózes (7,8-13; 15,22-25; 17,5), Józsue (Józs 8,18), Illés (1Kir 17,17-24; 18,42; 2Kir 2,8) v. Elizeus (2,19-22; 4,18-37.38-42) tett, aligha hozható kapcsolatba a mágiával, ha külsőségeiben mutat is vele hasonlóságot. - Az úsz-i időben hellén hatásra az egész gör-róm. világban ismeretesek voltak a zsidó varázslók. Efezusban sok, pogányságból v. zsidóságból megtért ker. is foglalkozott mágiával; Pál közbelépésére számos mágikus kv-et elégettek (ApCsel 19,18). A Gal 5,20 szerint a varázslás, a babonaság mindjárt a bálványimádás után következik a test cselekedeteinek sorában. - Erkölcstanban a mágia a hamis istentisztelet cselekedete, mellyel titokzatos erőkkel tesz valaki rendkívüli dolgokat. Bűn a vallásosság erénye ellen. - Fehér mágiának nevezik, ha természetes eszközökkel (pl. rendkívüli kézügyességgel) ejtik ámulatba a szemlélőt; fekete mágiának, ha az ördög segítségével történik valami csodaszerű dolog. Ha ártó szándékkal alkalmazzák, boszorkányság. Erkölcsileg a fehér mágia játéknak számít, a fekete mágia súlyos bűn.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!