Sok étterem google értékelést olvasok, az emberek miért ennyire érzékenyek?
#9
Én nem csodálom, hogy becsődölsz, ha a vendéglátást a Zimmer Feriből tanultad.
Egy 300 forintos kávéért is elvárható, hogy ne mogorván vágja hozzám a felszolgáló. Ehhez nem kell profi személyzet sem. Ha meg ez nehezére esik, akkor elköltöm máshol azt a 300 forintot, olyan helyen, ahol aztán szívesen költök jóval több pénzt is. A vendéglátás nem arról szól, hogy én örüljek, hogy elkölthetem nálad a pénzem, hogy 2000 forintért jár a köszönés, 3000-től a "neh itt van a kajád" 10 ezer fölött meg is köszönhetem, hogy egyáltalán kiszolgáltak. Ember, ha nem megy, annyi más hivatást választhatsz magadnak.
16-os! Annyira azért nem nagy hülyeség.
Egyrészt egy egyszemélyes gyros tál max. 3500 ft,, ami ennél drágább, azt olyan étteremmel kell összehasonlítani, ahol 20.000 ft egy főétel.
A másik (és itt visszatérek a 14-es válaszomhoz) hogy ezt nem lehet így leegyszerűsíteni.
Nem tudom, te hol üzemeltetsz éttermet, vagy milyen jellegűt, de ha nem voltál még nyakig sz@rban a munkaerőhiány miatt, akkor óriási szerencséd van!
A 10-es választ is én írtam, de ezek szerint nem sikerült felfogni, pedig többször céloztam rá, hogy bele kell gondolni, és nem leegyszerűsíteni, mint a 11-es, mert ez nem egyszerű dolog!
Tudod a vendéglátós, ebből él, meg a családja is ebből él. Tehát, jobb esetben, biztos lehetsz benne, hogy nem a pénzének az ellensége, és mindent megtesz azért, hogy kihozza a helyzetből a maximumot.
A maximum viszont sok esetben annyi, amiért a vendégek panaszkodnak!
"Amelyik nem hajlandó megtanulni az nem való oda"
Ócska közhely, hogy erre még egyetlen vendéglátós se gondolt, elképesztő, most, hogy ezt már tudják, biztos minden meg fog változni, kedves Egyértelmű Kapitány!
Tudod a "nem oda való" az egyet jelent az elbocsájtással, az meg elég sokszor egyet jelent azzal, hogy nem lesz aki dolgozzon, az meg egyet jelent a bezárással.
Közhelyeket pufogtatni mindenki tud, csináld jobban!
Keress 5 perc alatt egy vízvezeték szerelőt, meg egy villanyszerelőt, akik 2 órán belül ott vannak nálad, és elvégzik az apró cseprő háztartási kisebb javításokat. Vagy találj ismeretség nélkül 1 óra alatt egy olyan autószerelőt, aki ért is a dolgához, meg nem is húz le!
Vagy menj el egy kórházba, bármilyen krónikus, nem akut problémával, legyen az nőgyógyászat, belgyógyászat, ortopédia, kardiológia, onkológia, bármi.
És válj el olyan ellátást 2 órán belül!!! mint ami 20 éve volt! Elvárhatod, hiszen fizeted az EÜ hozzájárulást! Ugye?!
Bármilyen szakterületen, bármikor pillanatok alatt le tudsz akasztani profi és olcsó, legalábbis megfizethető szakit, ugye?
Nem kell itt leegyszerűsíteni semmit, csak szét kéne nézni a világban, egy rakás szar az egész, és egy rózsaszín utópia azt elvárni, hogy majd pont a vendéglátás fog kifogástalanul működni.
Pont ezt a területet b@szta szét torony magasan a legjobban a covid, úgyhogy van egy rossz hírem, SOHA nem lesz már olyan, mint régen!
A felnövő generáció dolgozni se akar, vagy meggyőződése, hogy az a teljesítmény, ha bejár a munkahelyére, legyen elég annyi, hogy egyáltalán ott van, és a 8 órából maximum csak 3 órát telefonozik.
Ez a realitás.
Picikét eltértél a témától. Igen, tudjuk, hogy mindenis szar.
De azért hadd lehessen már leírni, ha valóban mindenis szar, ne legyen természetes. Pont erre szolgál az értékelési rendszer.
17-es! Én abszolút nem vagyok csődben, köszönöm szépen, még a régi iskola maradványa vagyok, és amit tudok, megteszek ez ellen a jelenség ellen.
Csak az olyan kívülállóknak, mint te, akiknek halvány f1ngjuk sincs a problémák gyökeréről, próbálok rávilágítani arra, hogy ez nem rajtam, meg másokon múlik. Szerinted én utasítom az alkalmazottat, hogy bunkó legyen?
Vagy szerinted nekem nem elvárás a profi hozzáállás? Normális vagy?
" Ha meg ez nehezére esik, akkor elköltöm máshol azt a 300 forintot,"
Sok sikert hozzá, ha szerencsés vagy, találsz ilyen helyet. Lehet, hogy pont nálam.
Ha meg nem vagy szerencsés, nem találsz. Mint ahogy sok munkaadó se talál normális személyzetet.
Ez nem (csak) a te döntésed, hogy "majd akkor elmész máshova..."
Jó poén... :D Volt olyan, hogy a Balaton-parti éttermek 40%-a bezárt, mert nem talált személyzetet! :D
Nincs "máshova".
Persze, van, meg mindig lesz is, kis szerencsével megtalálható, de nagy általánosságban véve, nem lehet elvitatni az elkeserítő mélyrepülést.
Nagyon sokan szenvednek ettől.
És egy rövidlátó szemellenzős primitív gondolkodású ember, aki azt hiszi, hogy erről a vendéglátós tehet.
Ő is meg akar élni, nyilván próbálja jól csinálni.
De elég hozzá egy fél éves olyan széria, amikor csak hulladék embereket talál, akik tönkreteszik a boltját.
Tudod hány boltot láttam már emiatt tönkremenni? 2 kezemen nem tudnám megszámolni.
Azok a tulajdonosok mind hülyék voltak? Nem akarták volna megmenteni a boltjukat? Dehogynem. De ezt hozta az élet, mert a világ változik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!