Az éttermeknek miért a legnagyobb ellenségük a vendég?
a 3as valaszolok pincer lehet. En ugy olvasom ki hogy pont az a fajta aki nem erti mi a szakma lenyege.
Edespam...pincer vagy. Ha nekem 2szer is eszembe jut mit kerek meg a cola lightom utan vagy melle akkor mesz es hozod. MERT en fizetek.
Ugyanez ervenyes az en munkamban is a fönökömnel ha nem tetszik a prenzentaciom akkor 3szor is visszaküld mert EZ a munkam es fizet is erte. Es hogyha en szemet forgatva homlokot rancolok az en fönökömnel akkor kb ezt 2szer eljatszom 3adszorra pakolhatom a cuccaimat...es ez igy teljesen ok. nem otthon vagyunk anyunal. ez a munkad ez az en munkam.
Es...kepzeld enis olyan vendeg vagyok aki leül var maximum. maximum 10 percet ha addig nincs etlap elöttem hozok magamnak. Ennyi. Idöt sporolok vele mindenkinek..nem? Mert ha te oda vagod nekem es megint eltünsz 10 percre akkor varok 20 percet amig rendelni tudok...? Ezt December 26.an elnezem de evközben Junius 5.-en nem (csak peldakeppen a datum).
Van erv amit megertek...ettermet atrendezni hangosan...kerdezes nelkul termeszetesen nem illik.
#3 Rendkívül irigylem azt, akinek az a legnagyobb munkahelyi problémája, hogy a vendég a "lesz egy..." formulával kezdi a rendelést, holott csak a pincér közölheti úgy a fizetendő összeget, hogy "X Ft. lesz"
Ha a pincér érkezéskor odaadja az étlapot a vendégnek, akkor nem neki kell érte mennie. Az ötlet nem eredeti, de zseniális.
Meglehetősen szerény anyagi körülmények közül jövök, nálunk nagy szó volt bemenni egy étterem ajtaján. Mára családom minden tagja nem akármilyen BMW-vel jár, mert szüksége van rá, és az eltelt évtizedekben persze leküzdöttem a gátlásaimat is. Jó érzés, hogy nem csak az ételt tudom megfizetni, de meg tudnám venni az éttermet is (és nem politizálok). A nagyon hosszú út alatt megtanultam ÚGY IS mondani a "kérem szépen"-t, hogy a címzettnek végig fusson a hideg a hátán, pedig gengszter sem vagyok, és inkább suttogok, mint kiabálok...
Egy jótanács vendégeknek és pincéreknek, ahogy én csinálom:
Pontosan úgy beszélek az emberekkel, mindegy, hogy főorvos, tábornok, pincér vagy utcaseprő, mintha én lennék az ő helyében, és szeretném, hogy ilyen stílusban szóljanak hozzám, beszéljenek vagy tárgyaljanak velem.
Mindig a takarítónőnek kell a legnagyobbat köszönni, mert neki van rá legnagyobb szüksége! És természetesen ő a leghálásabb érte. Az államtitkár magasan tesz arra, hogy köszöntél vagy nem, és azt hogyan tetted. Pontosan úgy köszönök a pincérnek, úgy is viselkedek, ahogy azt én az ő helyében elvárnám. Nem magalázkodás; korrektség!
Álljon itt egy példa, az életből ellesve:
Az utas késve érkezik a reptérre, és a pultban sem találják az előre lefoglalt jegyét! Ilyenkor egy "normális" embernek felmegy a "pumpája", egyre emeltebb hangon kezd beszélni, fenyegetődzni, stb., stb., "természetesen" minden indulatát és haragját a szegény recepciósra zúdítja, vagyis összevész azzal az egyetlen emberrel a földkerekségen, aki tudna rajta segíteni! Mindegy, hogy kinek van igaza, a gép percek múlva indul, azonnal kell(ene) a megoldás! Mit gondoltok, rajta volt a gépen? Természetesen nem volt rajta, mert nem tudta, hogy az "udvariasság a legjobb befektetés, mert semmibe sem kerül, és azonnal megtérül!"
A másik titok: "gyűjts barátokat"!
Legyél vendég vagy pincér, nem kell bratyizni, tisztességesen kell viselkedni. Nem kell a pincért küldözgetni, a pincérnek meg szó nélkül kell teljesíteni. Ilyen egyszerű (lenne...)!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!