Étterembe honnan lehet tudni hogy van-e szervizdíj?
Van erre egy mára lassan feledésbe merülő, ősi trükk!
Mielőtt megrendeled az ételt, ha már úgy is beszélsz a pincérrel, megkérdezed tőle!
Emberből van, nem olyan mint a mekis érintő kijelzős tábla, szóval lehet neki kérdéseket feltenni, tud rá válaszolni!
"Ne tegyünk úgy, mintha nem tudnánk, hogy a vendéglátósok hajlamosak a trükközésre!" :D Hát, igen, ez igaz!
De úgy se tegyünk, hogy azt hisszük, hogy ahol nem lesz szervizdíj, ott azt a költséget nem építik be az alap eladási árba, és akár 5 ft-tal is olcsóbban jutunk hozzá ugyanahhoz a szolgáltatáshoz!
#4: eléggé arrogáns vagy, de a vicc, hogy még a mekis megrendelő felület is informatívabb, mint a felszolgálók sok helyen.
Persze meg lehet kérdezni mindent, az anyjuk nevét is, de alapnak kellene lenni, hogy amikor fizetünk, akkor azt egy részletes számla alapján tesszük, nem pedig egy összeget kérünk csak. Mert azért még mindig nem annyira elterjedt a szervízdíj, hogy alapnak kellene lenni. Ehelyett lehetne egyértelműen tájékoztatni, nem pedig tőlem elvárni, hogy megkérdezzek mindent, ahogyan azt is, hogy van-e a smoothie-ban tej stb. (persze logikád szerint egy kérdés listával kellene járnom étterembe minden eshetőséget lefedve)
És, visszatérve a példára, ha nem derül ki a szervízdíj, akkor talán lehetne bennük annyi, hogy amikor látják, hogy a szokásos 10%-os borravalót teszem hozzá a végösszeghez (mivel fel sem merül bennem, hogy ott lenne szerveízdíj), akkor szólnak. De nem... elteszik szépen. És persze ki a hibás? Egyedül én.
#5:
-Nem arrogáns vagyok, hanem szarkasztikus, az arrogancia márt jelent.
-Nem kell megkérdezni az anyjuk nevét, csak azt, ami érdekel! Ha valakinek nem elég, ha akkor derül ki, amikor megkapja a számlát, akkor előre kell kérdezni.
A szervizdíj nagyon is általános, és elterjedt dolog, ma már nincs "alapértelmezett" verzió, illetve egyre inkább a szervizdíj rendszere válik "alappá". Ettől függetlenül, a vendég erről tájékoztatva van.
Az, hogy valahol nincs, vagy valahol egy pincérnél informatívabb egy mekis megrendelő (bár ilyet erős fantáziával se tudok elképzelni)
az olyan dolog, hogy nem putrikba kell menni kajázni... erre mást nem nagyon lehet mondani. De úgy, hogy én azért elég jól ismerek pár tucat éttermet, ilyen példát egyikre se tudok mondani!
-És visszatérve a példára, (amellett, hogy a szervizdíj igenis kiderül) a szervizdíj, nem borravaló! Attól, hogy van szervizdíj, dönthet úgy a vendég, hogy ad borravalót! Ha ad, senki nem lesz olyan hülye, hogy visszaadja. Ha valaki nem akar adni, de mégis ad, hát akkor szerinted ki a fene lenne a hibás?!
"Ha ad, senki nem lesz olyan hülye, hogy visszaadja"
De, egyébként normális helyen visszaadják. Jártam már úgy, hogy adni akartam, és a pincér kedvesen megköszönte, hogy de van szervizdíj már az árban, és nem ütött be többet.
Természetesen ugyanígy jártam olyan helyen is, ahol vaskos szervizdíj volt, és a végén még állt mellettem a pincér, hogy és akkor mennyi borravalót üthet be pluszban? Ez már a másik véglet szerintem, pedig én alapból szívesen és nagyvonalúan adok - de ha ilyen szinten elvárás, akkor már nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!