Kezdőoldal » Ételek, italok » Vendéglátás, éttermek » Étterembe honnan lehet tudni...

Étterembe honnan lehet tudni hogy van-e szervizdíj?

Figyelt kérdés
Étlapon nincs feltüntetve. Meg sehol sincs kiírva.
2023. nov. 6. 08:27
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
44%
Akkor van szerinted vagy nincs...?
2023. nov. 6. 08:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
91%
Elvileg rá kell írni az étlapra a legalsó sorban. Ha nem írták rá, akkor nincs, tehát ha a pincér felszámolja, visszautasíthatod. Ne tegyünk úgy, mintha nem tudnánk, hogy a vendéglátósok hajlamosak a trükközésre!
2023. nov. 6. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
75%
Ha más nem, a számlából ki kell derülnie. Kérd el a számlát, a saját hibámból okulva, amire a #2-es is utal.
2023. nov. 6. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
38%

Van erre egy mára lassan feledésbe merülő, ősi trükk!

Mielőtt megrendeled az ételt, ha már úgy is beszélsz a pincérrel, megkérdezed tőle!

Emberből van, nem olyan mint a mekis érintő kijelzős tábla, szóval lehet neki kérdéseket feltenni, tud rá válaszolni!


"Ne tegyünk úgy, mintha nem tudnánk, hogy a vendéglátósok hajlamosak a trükközésre!" :D Hát, igen, ez igaz!


De úgy se tegyünk, hogy azt hisszük, hogy ahol nem lesz szervizdíj, ott azt a költséget nem építik be az alap eladási árba, és akár 5 ft-tal is olcsóbban jutunk hozzá ugyanahhoz a szolgáltatáshoz!

2023. nov. 6. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
76%

#4: eléggé arrogáns vagy, de a vicc, hogy még a mekis megrendelő felület is informatívabb, mint a felszolgálók sok helyen.


Persze meg lehet kérdezni mindent, az anyjuk nevét is, de alapnak kellene lenni, hogy amikor fizetünk, akkor azt egy részletes számla alapján tesszük, nem pedig egy összeget kérünk csak. Mert azért még mindig nem annyira elterjedt a szervízdíj, hogy alapnak kellene lenni. Ehelyett lehetne egyértelműen tájékoztatni, nem pedig tőlem elvárni, hogy megkérdezzek mindent, ahogyan azt is, hogy van-e a smoothie-ban tej stb. (persze logikád szerint egy kérdés listával kellene járnom étterembe minden eshetőséget lefedve)


És, visszatérve a példára, ha nem derül ki a szervízdíj, akkor talán lehetne bennük annyi, hogy amikor látják, hogy a szokásos 10%-os borravalót teszem hozzá a végösszeghez (mivel fel sem merül bennem, hogy ott lenne szerveízdíj), akkor szólnak. De nem... elteszik szépen. És persze ki a hibás? Egyedül én.

2023. nov. 6. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
77%

#5:

-Nem arrogáns vagyok, hanem szarkasztikus, az arrogancia márt jelent.


-Nem kell megkérdezni az anyjuk nevét, csak azt, ami érdekel! Ha valakinek nem elég, ha akkor derül ki, amikor megkapja a számlát, akkor előre kell kérdezni.

A szervizdíj nagyon is általános, és elterjedt dolog, ma már nincs "alapértelmezett" verzió, illetve egyre inkább a szervizdíj rendszere válik "alappá". Ettől függetlenül, a vendég erről tájékoztatva van.

Az, hogy valahol nincs, vagy valahol egy pincérnél informatívabb egy mekis megrendelő (bár ilyet erős fantáziával se tudok elképzelni)

az olyan dolog, hogy nem putrikba kell menni kajázni... erre mást nem nagyon lehet mondani. De úgy, hogy én azért elég jól ismerek pár tucat éttermet, ilyen példát egyikre se tudok mondani!


-És visszatérve a példára, (amellett, hogy a szervizdíj igenis kiderül) a szervizdíj, nem borravaló! Attól, hogy van szervizdíj, dönthet úgy a vendég, hogy ad borravalót! Ha ad, senki nem lesz olyan hülye, hogy visszaadja. Ha valaki nem akar adni, de mégis ad, hát akkor szerinted ki a fene lenne a hibás?!

2023. nov. 6. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
43%

"Ha ad, senki nem lesz olyan hülye, hogy visszaadja"


De, egyébként normális helyen visszaadják. Jártam már úgy, hogy adni akartam, és a pincér kedvesen megköszönte, hogy de van szervizdíj már az árban, és nem ütött be többet.

Természetesen ugyanígy jártam olyan helyen is, ahol vaskos szervizdíj volt, és a végén még állt mellettem a pincér, hogy és akkor mennyi borravalót üthet be pluszban? Ez már a másik véglet szerintem, pedig én alapból szívesen és nagyvonalúan adok - de ha ilyen szinten elvárás, akkor már nem.

2023. nov. 6. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
100%
Ha nincs az étlapon feltüntetve akkor nincs szervízdíj.
2023. nov. 6. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
0%
#4 A pincérek nagy része látványosan nem szereti, ha a vendég bármilyen, hangsúlyozom, bármilyen kérdéssel zaklatja.
2023. nov. 6. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
59%
#9, határozottan ennek a szöges ellentétét tapasztalom, nap mint nap.
2023. nov. 6. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!