Ha a a vendég azt kérdi, "és miért nincs?" arra hogy válaszolsz finoman, tisztelettel?
Életem kérdése.
Sajnos nekem a zsiger a "mert nincs, bzmeg"
Én is utálom az ilyet. Nincs, nincs. Egészen nyilvánvalóan azért, mert elfogyott. Idióta kérdés.
Akkor meg elég nagy büntit kap a vendéglő, ha valami random boltba kifut alapanyagot venni, ez nem így működik.
Amúgy én azt szoktam mondani, hogy azért nincs, mert mindig csak annyit rendelünk, hogy aznap tuti elfogyjon (cukrászda). Mert ugyanezek a vevők húzzák majd a szájukat ha valami tegnapi (pedig mondjuk 3 napig eladható, tehát semmi baja), meg kérik mindig a frisset. Na, akkor ha mindig a friss kell, akkor kevesebb lesz rendelve, és így bizony gyakran van, hogy elfogy. Így jártak. Utálom az ilyen számonkérő vevő-típust. Sem a főnököm, sem az anyám, hogy magyarázkodnom kelljen neki.
19!
Nem, nem mindegy. Tegyük fel, gluténmentes malnatortat akar, Ha a válasz elfogyott, akkor az azt jelenti, hogy máskor szokott lenni. Ha a válasz az, hogy nem készítünk, mert csak friss málnából szoktunk, akkor legközelebb majd -nyáron keresi, nem februárban. Ha a válasz az, hogy nem készítünk, mert a műhely nem gluténmentes és érre nem alkalmas, akkor enm keresi többet. Nem agysebeszet és nem több órás monológ.
Nálam mondjuk bizonyos helyzetekben akár ösztönösen jön ez a kérdés. Mondjuk egy lángossütőnél szerintem tök jogosan kérdezem meg, hogy miért nincs?
Ha rajta van az étlapon, ki van táblázva, kvázi úgy van feltüntetve, hogy rendelhető/kérhető dologról van szó, szerintem akkor is jogos. Bár ilyenkor én azt szoktam megkérdezni, hogy ebben az esetben miért nem húzták ki/törölték le? Ugyanis így félrevezetik a vásárlót, ami nem kifejezetten szerencsés húzás a részükről, simán jövőbeni vevőtől eshetnek el.
22, ebben az esetben a vevő értelmesebb és normálisan megválaszolható kérdést is feltehetne. Pl.
- Van-e xy termék?
- Nincs.
- És lesz valamikor?
- Igen/nem/utánanézek.
Nem agysebészet és nem több órás monológ ;)
Amúgy meg az éttermekben általában szokott lenni étlap. Ha azon rajta van az adott termék, már abból következtethet a vevő, hogy általában szokott lenni, csak most épp nincs.
#25 Most a menüs helyekre gondolsz, vagy a kifőzdékre? Ott szokott lenni napi menü maximum. Az étteremknek általában fix kínálata van, esetleg szezonális fogásai.
Húzzák ki alkoholos filccel ami elfogyott? Vagy hogy lehetne ezt igényesen és visszafordíthatóan megoldani?
": Magára valamit is adó étterem napi étlappal készül"
Igaz, még csak február van, de megelőlegezem, hogy ez azért benne lesz a top 3 idei baromságban.
Én felsorolok neked 15 féle rendszerben működő étterem típust, ebből a 15-ből 1 az, amiről te beszélsz, és nem azért mert a többi nem ad magára, hanem azért mert más rendszerben működnek.
És ez még csak azt se jelenti, hogy legalább minden 15-ik erre lenne berendezkedve, mert ez (pláne Magyarországon) annyira népszerűtlen, mint a vendéglátók, mind a vendégek körében, hogy ha tippelnem kéne, azt mondanám kb 3000 étteremből 1 működi így.
Ha vendégként nyilatkozol, akkor ne akarj belemenni szakmai dolgokba, mert csak saját magad égeted a kontárkodásoddal.
...ja, bocs, nem 15 rendszerből 1 ilyen, hanem nulla, mert még az az 1 is menüsorokkal, vagy ajánlatokkal készül, és nem étlappal. Az étlap fogalma mást jelent.
Ha bővebben érdekel a téma, végezz el a vendéglátó szakközepet, hogy legalább az alap fogalmakkal tisztában legyél.
#27 & 28. Igazad van. A vendég ne akadékoskodjék az étlappal! Örüljön, hogy elfogadják a pénzét! Ez CSAK az étlapra vonatkozik.
A kérdés, hogy miért nincs, valóban felesleges.
"Magára valamit is adó étterem napi étlappal készül"
Ezt most felírom a a többi hülyeség mellé, amit az évek alatt hallottam. :D
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!