Ha a a vendég azt kérdi, "és miért nincs?" arra hogy válaszolsz finoman, tisztelettel?
Életem kérdése.
Sajnos nekem a zsiger a "mert nincs, bzmeg"
Kifogytunk az alapanyagból.
A beszállitonknak gondjai akadtak és nem érkezett meg az áru.
Esetleg hozzáteheted, hogy x naptól/keddtől/holnapután már lesz.
Egy étteremben normális, ha időnként elfogy valami. Amíg nem főznek új adagot, addig nincs, "ki kell mondani" mióta világ a világ, ilyen mindig is volt, meg lesz is.
Nyilván az a cél, hogy ne fusson ki semmi teljesen, de ez nem így működik.
A forgalom is kiszámíthatatlan, a fogyás is kiszámíthatatlan.
Nem főzhet le a konyha mindenből 1000 adagot, hogy biztos, hogy elég legyen.
Megtippelni tudják a leendő várható fogyást, ennek függvényében rendelik az árut, és főznek le készételeket.
Nem kell kamuzni a vendégnek sem. Meg lehet neki mondani, hogy kiszámíthatatlan, rapszodikus a forgalom, tervezhetetlen, hogy miből mennyi adagot készítsenek a szakácsok.
Ha 3-szor annyit készítenének, és nem fogyna el, a 2/3-át ki kéne dobni, akkor 3-szor annyiért tudnának eladni egy adag ételt, mert a selejtet ki kell termelni.
Tehát egy olyan rendszert fenntartani, hogy mindig minden 100% hogy legyen, akármekkora fogyás is van, az automatikusan egy 200%-os áremeléssel járna együtt.
És szépen illedelmesen meg lehet kérdezni a vendéget, hogy ők hajlandóak lennének e egy 3-szoros vételi árral finanszírozni egy ilyen rendszert.
Ha neked zsigerből az a válasz jön, amit írtál, akkor ott kéne hagynod ezt a szakmát, mert nem vagy odavaló. Bocsánat, ha rosszul esik, de sajnos ez van.
Amúgy helye válogatja. Elmesélek egy tanulságos kis sztorit. Pár éve Esztergomban nyaraltunk. Az érkezésünk napján valamit még ettünk volna vacsira, ezért felkerekedtünk éttermet keresni. Elég késő volt már, de találtunk egy szimpatikus helyet, be is ültünk. Olasz étterem volt, ki is választottuk a kajákat. Én carbonara spagettit kértem. Kis idő elteltével odajött a pincér, és türelmet kért, mert arra várni kell egy kicsit. Mondtam, hogy OK. Azt láttuk, hogy nagy szaladgálás van a konyha felé. Utólag kiderült, hogy elfogyott a spagetti, de valaki gyorsan kiszaladt venni, hogy ki tudjanak minket szolgálni. Így is lehet...
Érdekes de a szervízben nem kérdezi: - Miért nincs alkatrész? Miért kell megrendelni? Miért csak jövő héten.
Ott teljesen természetes, hogy vársz,hogy nincs.
Pékségben?
- miért nincs szotyis zsemle este 6-kor?
-Mert már elfogyott!
-Rendben!
Csak az éttermek vannak "ezekkel" kitüntetve.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!