Most akkor mikor adjam hozzá a fűszereket?
Recepteket olvasgatok, szeretnék kipróbálni egyet.
Valamelyik recept úgy írja, hogy miután megpirítjuk olajon a hagymát, hozzáadjuk a többi fűszert(ilyeneket, h paprika, kömény, fokhagymapor stb), majd kicsi átkevergetés után a húst is hozzádobjuk, felöntjük főzővízzel, aztán csináljuk tovább, ahogy a recept írja.
Viszont máshol úgy írják, hogy a hagyma pirítása után rakjuk be a serpenyőbe a húst, felöntjük vízzel és magába a főzővízbe szórjuk a fűszereket.
Most melyik módon csináljam? Félek, hogy elrontom az ízét. Mikor kell melyik sorrendet alkalmazni?
Olyasmiről... külföldi étel, de pörkölthöz hasonlít :)
kezdő vagyok a konyhában :P
A hivatalos verzió az, hogy a hagymára rakod a fűszert. Csak akkor nagyon kell vigyázni, mert a paprika megég.
Én a húsra szoktam rakni. Illetve először a húst meg kell pirítani, hogy megkérgesedjen (úgy lesz jó ízes), utána rá a kicsi víz, és abba a fűszerek. Nem lehet észrevenni a végeredményen a különbséget :)
Ahány ember, annyiféleképp készíti, úgy tűnik, most még jobban összezavarodtam :D De köszönöm a gyors válaszokat :)
Megpróbáljak akkor úgy, hogy a húsra szórom a fűszereket és utána felöntöm?
A pirospaprikát muszáj olajra vagy zsiradékra tenni, ugyanis csak zsírban oldódik. Ha a víz után teszi fel az ember, akkor színt ad, de ízt nem.
A többi fűszerrel mindegy. Óvatosnak kell lenni, nehogy a paprika megégjen. A fokhagymát is szokták pirítani, de arra is oda kell figyelni. Vannak viszont fűszerek (főleg zöldfűszerek, pl. bazsalikom, petrezselyem, stb.), amiket tilos pirítani, mert iszonyatosan sz*r ízük lesz.
Véleményem az ügyről:
Miután pörköltről beszélünk, a húst meg kell "pörkölni" miáltal jóízű pörzs anyagok keletkeznek, valamint a hús felületét bezárjuk. Ez paprikásan már nem megoldható, mert a paprika a pirítás során megég.