Kezdőoldal » Ételek, italok » Sütés, főzés » A sóskát fém edényben főztem...

A sóskát fém edényben főztem meg, lehet valami bajom?

Figyelt kérdés
Mire kész volt, utólag olvastam, hogy nem szabad abban főzni mert mérgező, de mire erről informálódtam már ettem belőle. Kezdő vagyok ilyenekben.

#sóska #mérgezés #Fém edény
2021. aug. 31. 11:21
 1/6 anonim ***** válasza:
96%

Miért lenne mérgezö???

Ilyen még nem hallottam, másrészt a fém edény gondolom a nemesacélt jelentni, ami abszolút nem számít ilyen szempontból fémnek, mert nem reagál semmivel sem.

Remélem, ízlett a sóska, egészségedre, ne idegeskedj!

2021. aug. 31. 11:59
 2/6 anonim ***** válasza:
92%

Nem is igazán értem a kérdést! Mire gondolsz? Mi a mérgező? A fémedény vagy a sóska? (kaphatnánk erről valami forrás linket?)

50-100 éve is fémedényben főzték a sóskát (nem is nagyon volt más, talán még az agyag/cserép), és még nem halt ki az emberiség! :) Gondolj csak bele: bölcsöde, óvoda, menza, tömegétkeztetés! Még sosem láttam 50-100 literes üveg főzőedényt.

2021. aug. 31. 12:41
 3/6 anonim ***** válasza:
93%
Az alumíniumedényt tényleg oldhatja a sóskában lévő sav, acéledénynél ilyesmitől nem kell tartani.
2021. aug. 31. 12:52
 4/6 A kérdező kommentje:

[link]

Ennek az alján olvastam. Nem tudom a mai edények miből vannak, nekem ez az olcsóbb vékony falú fém edényem van, és úgy voltam vele inkább megkérdezem hátha valaki itt jobban ért hozzá, nehogy baj legyen.

2021. aug. 31. 13:15
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Köszi a linket! :)

Akkor gondolom, ebből indultál ki:

"Az oxálsav jelenléte miatt a sóskát nem szabad alumíniumból vagy vasból készült konyhai eszközökben megfőzni, mert a fémekből kioldódó anyagokkal keveredve mérgező hatású és ehetetlen."

Tehát aluminium vagy vas.

vas edények: [link]

aluminium edények: [link]