Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Miért vesznek az iskolákba...

Miért vesznek az iskolákba számítógépeket, digitális táblákat, ha a tanárok 99%-a egyszerűen nem ért hozzá?

Figyelt kérdés

Nálunk is ez volt. Kapott a suli új laptopokat, meg néhány terem digitális táblákat. Az összes tanár el volt alélva, büszkén mesélték, hogy milyen jó, milyen tökéletes, aztán kiderült, hogy 20-25 tanárból ha 1-2 van olyan, aki tényleg használni tudja, a többi a bekapcsolás és kikapcsoláson kívül semmit nem tudott kezdeni vele. Ha valahova félrekattintott, vagy valami kisebb hiba volt, már el voltak veszve, és rohangálni kellett azután a kevés ember után, akik értenek hozzá.


Ha már mindenképpen ilyenre akar beruházni az iskola, nem lenne célszerű a tanároknak is megtanítani, hogy működik, meg mikor mit kell csinálni? Nálunk is rengetegszer volt olyan, hogy a 45 perces órából 20 perc azzal ment el, hogy a tanár sz@rakodott a berendezéssel, mert most nem jó, most nem tudja mit csinált, hogy kell, hogy nem kell, majd kínkeservesen megtalálta azt, ami kellett. És sok helyen olvastam, hogy bizony nem csak nálunk van/volt így, arra meg nem lehet alapozni, hogy "a diák úgyis ért hozzá", holott ez nem igaz. (pl elektromos táblánál)


Csak én nem értek ezzel a túltechnologizálással egyet?

Persze jó dolog a számítógép, de aki nem tudja kezelni, és nem is tanulta meg, annak minek?

Csak az értékes idő megy. Vagy nem?



2015. szept. 30. 09:56
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
100%

A legnagyobb baj az elektromos táblákkal, meg az ilyen berendezésekkel ott van, hogy ezeknek a használatát nem 45 perces órákra tervezték. Nyugaton a legtöbb helyen, és Magyarországon az egyetemeken (többségében) tömbösített órák vannak, azaz másfél órás 1 óra, és nem úgy van, hogy van egy héten mondjuk kétszer 45 perces biosz, hanem 1 biológia óra van 1 héten és az másfél órás.

45 perc ilyen berendezésekre persze, hogy nem elég, így tényleg csak az idő megy vele, másfél órás tömbösített órákban már lenne értelme használni.

Meg természetesen a tanárokat is fel kéne készíteni arra, hogy hogyan kell őket használni, csak hát ez ugye plusz idő, esetleg plusz pénz is, amit nem szívesen áldoznak bele a projektbe. Ezért van az, hogy a legtöbb elektromos tábla általános és középiskolákban az enyészeté lesz, mert vagy nem használják alapba, vagy nem tudják használni és inkább hagyják.

2015. szept. 30. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
Mert erre kaptak támogatást vagy nyertek pályázatot.
2015. szept. 30. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
Nálunk is vannak tanárok, akik nem értenek az ilyesmihez, de azért a többségnek mennek a dolgok, pláne, hogy nem bonyolult műveletekről van szó:) Nekik elviekben kell is egy alap felhasználó szintű ismerettel rendelkezniük, szükséges a munkájukhoz is. Például prezentációt készíteni meg tulajdonképpen az office programcsomagot kezelni mindegyikük tudja. Néhány helyen kötelező is részt venni egy tanfolyamon, ahol megtanítják nekik az alapokat, anyukám is pedagógus, nekik ezt kötelezővé tették. Egyébként én jó dolognak tartom, nagyon sok tanár csinál nálunk ppt-ket és szerintem így neki is könnyebb leadni az órát illetve nekünk is, legalábbis nekem könnyebben megmaradnak a dolgok. A témához kapcsolódó képeket, videókat is szoktunk nézni és szerintem ez segít a tanulásban, hogy ha nem tudom milyen képletek nem is maradnak meg a diák fejében, de legalább emlékszik mondjuk egy kísérletre amit megnéztünk egy filmen. Mondjuk szerintem is az lenne a célszerű, ha tartanának egy "gyorstalpalót", hogy ezt és ezt az eszközt hogyan, miként kell használni. Azt alapvetően nem tartom "gáznak" vagy bajnak, ha nem tudja használni az eszközt, amit életében először látott mondjuk egy digitális táblát vagy egy projektort mert honnan tudná, mármint én sem használtam még ilyesmit és ezt is ugyanúgy meg kell tanulni használni mint bármi mást. Viszont akkor kérjenek segítséget, nálunk sok tanár ránk bízza a dolgot, az a pár diák, aki szokott neki segíteni meg már megtanulta használni a felszereléseket és akkor gyorsan meg van az egész, de olyan is van, aki nem vállalja fel, hogy nem ért hozzá és nem fogadja el a segítséget, így csak egymagában szerencsétlenkedik... Vannak tanárok, akik szeretik ezeket az eszközöket, nálunk például sok teremben az osztályfőnökök javaslatára vett osztálypénzből az osztály illetve pályázatok segítségével jutnak hozzá ilyesmihez.
2015. szept. 30. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
47%

Adott egy keret, amit erre fel kell használni, ezért az eszköz, csak azt már nem biztosítják, hogy az ezt használókat fel is készítsék a használatára.

Anyukám pedagógus, volt egy támogatott számítógépes tanfolyam, amin ő és egy kolléganője részt vettek, anyukám azt mondta, többet tanult tőlem otthon, mint a képzésen az oktatótól. Ennyit arról, mennyire veszik komolyan ezeket. Az önkormányzat tud vele villogni, ennyi...

2015. szept. 30. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:

Kedves 14-es!


Az iskolák már nem önkormányzati, hanem állami kézben vannak.

Így, ha villog vele valaki, az nem lehet az önkormányzat, legfeljebb a KLIK.

2015. szept. 30. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
Teljesen mindegy, eszközre beruháztak, de arra nem, hogy a használókat oktassák is. Ez a lényeg, nem az, hogy éppen kinek a kezében van.
2015. szept. 30. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
100%

Mi tavaly előtt kaptunk digitális táblákat néhány terembe...Hát ez egy vicc komolyan :D Nálunk egyik tanár se tudja, hogy kell bekapcsolni, mindig a diákokat kérik meg, hogy állitsák már be, amit kell. Pár napja az egyik tanár meg akart mutatni nekünk valami videót, aztán az egyik rész után le akarta állitani. És basszus nem tudta, hogy kell megállitani egy videót :"D És ezzel telt el 20 perc, hogy meg kellett neki magyarázni, miért nem áll meg a videó akkor, ha a videó mellett az üres oldalt kezdi el nyomogatni azzal a tábla-filccel. Jó mondjuk ez a tanár amúgy is egy idióta. De a többi se sokkal jobb.

Az meg amúgy a másik, hogy hiába van digitális tábla meg laptop meg minden, ha nincs internet, vagy ha véletlenül mégis csatlakozik egy közeli wifi-hez, akkor is 2 percenként elmegy a net, meg lassú is, mint a szar és egy 3 perces videót a youtube-on 20 perc, mire betölt :D

2015. okt. 2. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim válasza:

Egy projekt során a fenntarthatóságra is gondolni kell, de sajnos a magyarországi projektek nagy része ezen vérzik el. Élő példa ez a kérdés is, vesz egy intézmény sok új, milliós interaktív táblát, de arra már nem jut pénz, hogy tovább képezze az ott dolgozókat vagy amit már írtak előttem, hogy ha abba valami elromlik már nem lesz pénz annak javíttatására, mert az ilyen kütyük legapróbb része is több 10 ezer ft-ba kerül.


Igazából Magyarországon csak az olyan pályázatokra kellene pénzt adni amit még az után is színvonalasan fenn tudnak tartani mikor már elfogyott a pályázati pénz. Ez nem csak az iskolákra vonatkozik, hanem sok minden másra is, pl. közlekedési fejlesztések, kkv-k támogatása, stb.

2015. dec. 11. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!