Miért vesznek az iskolákba számítógépeket, digitális táblákat, ha a tanárok 99%-a egyszerűen nem ért hozzá?
Nálunk is ez volt. Kapott a suli új laptopokat, meg néhány terem digitális táblákat. Az összes tanár el volt alélva, büszkén mesélték, hogy milyen jó, milyen tökéletes, aztán kiderült, hogy 20-25 tanárból ha 1-2 van olyan, aki tényleg használni tudja, a többi a bekapcsolás és kikapcsoláson kívül semmit nem tudott kezdeni vele. Ha valahova félrekattintott, vagy valami kisebb hiba volt, már el voltak veszve, és rohangálni kellett azután a kevés ember után, akik értenek hozzá.
Ha már mindenképpen ilyenre akar beruházni az iskola, nem lenne célszerű a tanároknak is megtanítani, hogy működik, meg mikor mit kell csinálni? Nálunk is rengetegszer volt olyan, hogy a 45 perces órából 20 perc azzal ment el, hogy a tanár sz@rakodott a berendezéssel, mert most nem jó, most nem tudja mit csinált, hogy kell, hogy nem kell, majd kínkeservesen megtalálta azt, ami kellett. És sok helyen olvastam, hogy bizony nem csak nálunk van/volt így, arra meg nem lehet alapozni, hogy "a diák úgyis ért hozzá", holott ez nem igaz. (pl elektromos táblánál)
Csak én nem értek ezzel a túltechnologizálással egyet?
Persze jó dolog a számítógép, de aki nem tudja kezelni, és nem is tanulta meg, annak minek?
Csak az értékes idő megy. Vagy nem?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ez egy érdekes kérdés. Gondolom volt vmi EU-s projekt vagy TÁMOP pályázat, és sikeresn nyert a suli.
Teljesen igazad van, így nem sok haszna van, pedig készségszintű használatához még a legőskövületebb tanár esetén is néhány alkalom kell, dehát hiányzik valszeg az érdeklődés és motiváció h megakarják tanulni, és lehet h hiányzik a szakember aki ezt érhtően elmondaná..
Ezek a lehető legrosszabb deal-ek. Nagy pénzekért, hasznos dolgok - amik kárba vesznek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mert így szeretnék feldobni az oktatást. A mi időnkben nem volt ilyen. De láttam már digitális táblát és nagyon tetszett.
A tanár meg nem tehet arról, hogy nem ért hozzá. Ő nem ebbe született bele, mint te. Képzést nem kapnak erre.
Inkább segítsetek neki, ha látod, hogy valamit nem tud.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ezt hozta az Európai Unió.
Kapunk támogatást ezerrel, amit persze szigorúan csak a német táblagépekre lehet felhasználni.
Az, hogy legtöbb iskolában meg nincs fűtés, az nem számít, a lényeg hogy van digitális forradalom meg utaljuk vissza a nagy támogatást...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
20-nak vagy 25-nek a 99 %-a nem 1-2. :) Ha ők majd ezt megtanítják neked, segíts te is nekik. :D (bocs, nem hagyhattam ki :) )
Nálunk anno a projektorral is ez volt, karbantartó kellett vagy informatikus, hogy segítsen...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A digitális tábláknak szerintem egyébként sincs sok értelme, hát még így!
De hát a táblákat gyártó vagy forgalmazó cég tulajdonosa nyilván jó haverja annak, Aki a beszerzésről döntött...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem a technológiával van a baj, hanem azzal hogy a tanár "marad a régi", és a többségük nem ebben nőtt fel, nem használta, nem is érdekli.
De akárhogy nézzük, előbb utóbb el kell kezdeni az átállást a technológiára. Manapság az egész életünket behálózza, internet, okostévé, okostelefon, neten intézhető ügyek...Valahol az oktatásnak is követnie kell a trendet.
"20-nak vagy 25-nek a 99 %-a nem 1-2. :) Ha ők majd ezt megtanítják neked, segíts te is nekik. :D (bocs, nem hagyhattam ki :) ) "
Ezzel a számmal csak azt akartam statuálni, hogy baromi kevés tanár ért hozzá megfelelően. A húgom sulijában ugyanez van. Csak a matektanár ért hozzá valamennyire (mivel ő tanítja az infót is), a többi tanár meg inkább nem is próbálkozik, hagyják, mondván, csak az idő megy vele így. Ez még a jobbik eset.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!