Miért vesznek az iskolákba számítógépeket, digitális táblákat, ha a tanárok 99%-a egyszerűen nem ért hozzá?
Nálunk is ez volt. Kapott a suli új laptopokat, meg néhány terem digitális táblákat. Az összes tanár el volt alélva, büszkén mesélték, hogy milyen jó, milyen tökéletes, aztán kiderült, hogy 20-25 tanárból ha 1-2 van olyan, aki tényleg használni tudja, a többi a bekapcsolás és kikapcsoláson kívül semmit nem tudott kezdeni vele. Ha valahova félrekattintott, vagy valami kisebb hiba volt, már el voltak veszve, és rohangálni kellett azután a kevés ember után, akik értenek hozzá.
Ha már mindenképpen ilyenre akar beruházni az iskola, nem lenne célszerű a tanároknak is megtanítani, hogy működik, meg mikor mit kell csinálni? Nálunk is rengetegszer volt olyan, hogy a 45 perces órából 20 perc azzal ment el, hogy a tanár sz@rakodott a berendezéssel, mert most nem jó, most nem tudja mit csinált, hogy kell, hogy nem kell, majd kínkeservesen megtalálta azt, ami kellett. És sok helyen olvastam, hogy bizony nem csak nálunk van/volt így, arra meg nem lehet alapozni, hogy "a diák úgyis ért hozzá", holott ez nem igaz. (pl elektromos táblánál)
Csak én nem értek ezzel a túltechnologizálással egyet?
Persze jó dolog a számítógép, de aki nem tudja kezelni, és nem is tanulta meg, annak minek?
Csak az értékes idő megy. Vagy nem?
Ez egy érdekes kérdés. Gondolom volt vmi EU-s projekt vagy TÁMOP pályázat, és sikeresn nyert a suli.
Teljesen igazad van, így nem sok haszna van, pedig készségszintű használatához még a legőskövületebb tanár esetén is néhány alkalom kell, dehát hiányzik valszeg az érdeklődés és motiváció h megakarják tanulni, és lehet h hiányzik a szakember aki ezt érhtően elmondaná..
Ezek a lehető legrosszabb deal-ek. Nagy pénzekért, hasznos dolgok - amik kárba vesznek.
Mert így szeretnék feldobni az oktatást. A mi időnkben nem volt ilyen. De láttam már digitális táblát és nagyon tetszett.
A tanár meg nem tehet arról, hogy nem ért hozzá. Ő nem ebbe született bele, mint te. Képzést nem kapnak erre.
Inkább segítsetek neki, ha látod, hogy valamit nem tud.
Ezt hozta az Európai Unió.
Kapunk támogatást ezerrel, amit persze szigorúan csak a német táblagépekre lehet felhasználni.
Az, hogy legtöbb iskolában meg nincs fűtés, az nem számít, a lényeg hogy van digitális forradalom meg utaljuk vissza a nagy támogatást...
20-nak vagy 25-nek a 99 %-a nem 1-2. :) Ha ők majd ezt megtanítják neked, segíts te is nekik. :D (bocs, nem hagyhattam ki :) )
Nálunk anno a projektorral is ez volt, karbantartó kellett vagy informatikus, hogy segítsen...
A digitális tábláknak szerintem egyébként sincs sok értelme, hát még így!
De hát a táblákat gyártó vagy forgalmazó cég tulajdonosa nyilván jó haverja annak, Aki a beszerzésről döntött...
Nem a technológiával van a baj, hanem azzal hogy a tanár "marad a régi", és a többségük nem ebben nőtt fel, nem használta, nem is érdekli.
De akárhogy nézzük, előbb utóbb el kell kezdeni az átállást a technológiára. Manapság az egész életünket behálózza, internet, okostévé, okostelefon, neten intézhető ügyek...Valahol az oktatásnak is követnie kell a trendet.
"20-nak vagy 25-nek a 99 %-a nem 1-2. :) Ha ők majd ezt megtanítják neked, segíts te is nekik. :D (bocs, nem hagyhattam ki :) ) "
Ezzel a számmal csak azt akartam statuálni, hogy baromi kevés tanár ért hozzá megfelelően. A húgom sulijában ugyanez van. Csak a matektanár ért hozzá valamennyire (mivel ő tanítja az infót is), a többi tanár meg inkább nem is próbálkozik, hagyják, mondván, csak az idő megy vele így. Ez még a jobbik eset.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!