Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Mi alapján döntik el hogy egy...

Mi alapján döntik el hogy egy tanulónak jó tanuló legyen vagy rossz jegyeket kapjon? Ma már mindenki "jó tanuló".... a 88-es években akik szegényebb családból származtak azok 2-essel 3-assal végeztek

Figyelt kérdés
jún. 10. 08:05
1 2 3
 21/25 anonim ***** válasza:
83%

"De az aki ketteseket-hármasokat kap kilencedikben, aztán nagy erőfeszítések árán feljavítja tizedikre a jegyeit négyes átlagra, annak tényleg demotiváló lehet, hogy nem ismerik el ezt a fejlődést, mert csak a kitűnők kapnak könyvjutalmat, őket emeli ki a tanár."


Mondjuk ezt adom. Én is így voltam. Mai napig nem értem mi alapján megy ez a kiválogatás.

jún. 10. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/25 anonim ***** válasza:
70%

A politikai hozzáállás is sokat nyomott a latban: akinek a felmenői nem voltak hajlandók önként csontig szolgálni a kommunistákat, vagy pl., mint nagyapám, a fizetés megemelésével való zsarolás után is visszautasította a párttagsági vörös könyvecskét, azt ott gáncsolták, ahol tudták.

Nagypapámnak akkor műbútor-asztalosként 900Ft volt a havi bére.

Így értheted, hogy a beígért 100Ft béremelés nem keveset jelentett volna a négygyerekes családnak, ahol a gyerekek szüleit kérdőre vonták, hogy a suliban füzet helyett miért az újságpapír szélére ír a gyerkőc. (Budapesten történt, nem egy szabolcsi zsáktelepülésen!)


Pl., aki az 1956-os forradalmi események következtében a kommunisták és a rendszer "ellenségévé" nyilvánítottak, nem csak őt magát, de annak még a családját is ellehetetlenítették. Az élet minden területén hátrányba kerültek, bebörtönözték, kitelepítették, kirúgták, "jelentettek róluk", megfélemlítették és diszkriminálták őket. Gyereket pl. nem vették fel magasabb iskolába, jobb munkahelyekre, hiába volt alkalmas, szorgalmas.

Vagy itt a terrorizálás egy "finomabb, humánusabb" módja: [link]


Akit pedig megtűrtek, az vihette a kocsikerék méretű virágcsokrokat, vizsgákra a kitömött borítékokat, a bonbont kilószámra, csúsztathatott, nyalizhatott. Aki pedig csóró volt, az örülhetett, ha a tanárnak valamennyire szimpi volt, másképpen hiába volt jó, vagy viszonylag jó tanuló, nem az elért eredményei szerint értékelték.


Menj el a Terror Házába, ott sok választ találhatsz, sok dolog hátterét, miértjét megismerheted! Az iskolákban való kettős mérce, diszkrimináció csak egy eszköze volt a magyarok megfélemlítésének.


Ami annak a kornak viszont előnye volt, hogy a 8 általános elvégzése után nem engedtek ki annyi potenciális analfabétát, mint ma. Se helyesírás, se szövegértés, se folyékony olvasás....horror és szégyen-gyalázat, ami ma megy a magyar nyelv-és irodalom "tanítása" során.

Az ma teljesen rendben van, ha valaki magyarból sgghülye, a lényeg, hogy angolul és "számítógépül" értsen, mert anélkül nem ember. Hogy magyarul nem ért és nem tud, az lassan már-már dicséretes és előnynek számít!

A határon túliak szebben, helyesebb hangsúllyal, választékosabban, több magyar szót ismerve és használva beszélnek magyarul.

Ha olyan hírolvasót, igényes műsorvezetőt kéne keresnem, akinek a beszéde érthető, nem csak "reppel", de tud hangsúlyozni is, és nem az igénytelen angol tükörfordítást, hárombetűs rövidítéseket,mozaikszavak tömegét, a primitív divatszlenget használja, akkor úgy lehet, Erdélyben kezdeném a keresést, nem Magyarországon!

jún. 10. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/25 anonim ***** válasza:
83%

Kedves kérdező!

Ha belegondolsz, ma az a trend, a követendő, hogy ne ismerd a történelmed, az anyanyelved, ne akarj családot, ne szaporodj, egyáltalán, pusztulj ki. Ha kimondod, hogy "magyar vagy", megkapod, hogy kirekesztő nacionalista vagy. Akkor miért is lenne fontos, hogy egy mai gyerek tudjon magyarul?

Persze, hogy minél hlyébb, tudatlanabb, primitívebb, lustább, annál jobb jegyeket kap!

Miért csodálkozol ezen?

jún. 10. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/25 anonim ***** válasza:
100%

"De az aki ketteseket-hármasokat kap kilencedikben, aztán nagy erőfeszítések árán feljavítja tizedikre a jegyeit négyes átlagra, annak tényleg demotiváló lehet, hogy nem ismerik el ezt a fejlődést, mert csak a kitűnők kapnak könyvjutalmat, őket emeli ki a tanár."


Én erre láttam pozitív példát is. Keresztlányunk tavaly ballagott általánosból, kaptak mindenféle alapján könyvjutalmat, a szokásosak, a legjobb tanulók, a legtöbbet tett a közösségért, blabla. Aztán volt egy olyan kategória is, hogy a legtöbbet fejlődött/javított (már nem emlékszem, hogy volt megfogalmazva), de ez volt a lényege, hogy bár rossz tanuló volt a kislány, aki kapta, de magához képest iszonyú sokat dolgozott és fejlődött, ezt is jutalmazták.

(Nyilván a "leg" rész magában foglalja, hogy nem kapott mindenki, bár biztosan nem egy ilyen gyerek van egy osztályban. De kezdeményezésnek szerintem szuper.)

jún. 10. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/25 anonim ***** válasza:
84%
Emlekszem, hogy mindig a szulok megitelese alapjan alltak a gyerekhez. Aki nem szarmazott jo csaladbol, annyira nem vettek komolyan. Foleg az idosebb pedagogusok ugy a 70-es, mint a 90-es evekben. A fiatalok mar masok voltak, ok probaltak segiteni az olyan kozepiskolasoknak, ahol zur volt otthon. Pl. amikor a hugom elkoltozott otthonrol es anyank ferje utanament hisztizni es erzelmileg zsarolni, hogy koltozzon vissza, az osztalyfonoke azt mondta, ne koltozzon! A hugom mellett allt teljesen ertekben es megertessel.
jún. 10. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!