Néhány tanár miért veszi zokon, ha egy diák üres dolgozatot ad be?
Nem a 9-es vagyok.
Amikor új anyagból kell írni, amin ott se voltál, szar, de kérdező, én a 2000-es években érettségiztem. Nem volt még nekünk Kréta, és kb. a gimi felénél lett elterjedt a mobiltelefon, szélesebb körben az internet stb.
Ha nem segítőkészek az osztálytársak, akkor a tanárokhoz kell fordulni a leckéért! A Krétában is benne van azért ez-az. De nehezen hiszem, hogy az osztályban senki nem jegyzetel, lefotózni, továbbküldeni egy vázlatot meg ma már semmiség. Pár emberrel csak vagy beszélő viszonyban.
Munkahelyen sem az az oké, amit te írsz. Ha nem megy, kell jelezni, de segítséget kérve! Addig segítsen (főnök, munkatárs), amíg rájössz, hogy kell csinálni, de nem elpasszolod, lemondasz arról a feladatról! Ott nincs egyes, de kirúgnak akkor hamar. És messze nem ugyanaz, mint a dolgozatos téma! Ha nem tanultál suliban, nincs vesztenivalód azzal sem, ha írsz azért valamit, amihez legalább minimálisan konyítasz, nem lehet károsult egy másik személy stb. Szóval, nagyon keversz dolgokat.
Kérdező, van olyan opció is, hogy készülsz:-) Ha meg nem sikerült tökéletesen, vagy váratlanul ér 1-1 dolgozat (elfeledkezel róla), akkor meg ott van az órán felszedett tudás, alapműveltség, logika, mikor mi vethető be. Ha egy verset kell felmondani szóról szóra, ott cseszheted, ha egyáltalán nem készültél. De vegyük akkor Petőfit! Milliószor felbukkan a tananyagban, ha kihúzza vki érettségin, de mondjuk nem nézte át az adott tételt, akkor is illik tudni mondani róla jó pár mondatot (ami fedi is a valóságot)!
Amúgy meg nem kell kiforgatni, sem én, sem más nem mondta, hogy mindig minden kérdésre kell válaszolni vmit, de az ellenkezője is nonszensz, hogy egy olyan feladat sincs, amit legalább el tudnál kezdeni!
13-as: Nekem gimiben volt olyan tanárom (rajz), aki művészeti iskolákból jött, és irreális elvárásai voltak, tutira azt képzelte, hogy továbbra is vmi tagozatos, speckó iskolában tanít. De nem adtuk be üresen a lapot, és próbáltunk arányokra, perspektívákra figyelni, miközben jó pár diáknak kb. a pálcikaemberig terjedt a rajztehetsége. Leküzdöttük 628-szor, hogy ne tépjük szét a lapot, és tömjük a tanárnő szájába, izzadtunk, szenvedtünk, néha meg besegített egy-egy jobban rajzoló társ:-)
Én szoktam pontokat keresni, ha az adott diák "méltó" rá, ha nem ír semmit a lapra, akkor viszont lehetek akármilyen segítőkész, nem tudok mit csinálni vele. Szerintem hülyeség teljesen üresen hagyni a dolgozatot, meg azért nem hiszem el, hogy nem volt 10 perce, hogy legalább átolvassa az anyagot, meg ha az órákon ott volt, valami csak beugrik. Az tény, hogy az olyan tárgyaknál, mint a matek vagy a fizika, kémia (azoknak a számolós része) ez nem működik, de a legtöbb esetben igen.
Én nem érzem a személyem ellen irányuló sértésnek, ha valamit például sokan elrontanak, akkor egyből beugrik, hogy lehet, hogy én nem mondtam el jól a dolgot, de ha nem ír semmit, akkor ugye ezt se veszem észre. Nyilván jobb érzés 5-ösöket adni, mint 1-eseket, de nem fogok azért eret vágni, mert néhány diák nem hajlandó semmit tanulni. Viszont ami nagyon fontos, hogy minden osztály, minden diák más, nem ugyanaz a sikerélmény egy elitgimiben és egy gyengébb iskolában (mindkettőben tanítok, ég és föld, bár nem tagadom, az elitgimiben sokkal nagyobb élmény SZÁMOMRA a tanítás).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!