Azoknak akik a névsor végén vannak, előny vagy hátrány, hogy ha névsorban vizsgáznak vagy bármi van, akkor az utolsók között vannak, ha épp zárja le a gyerekeket a tanár vagy a dolgozatok/vizsgák eredményeit közli, az utolsók között vannak?
Hol előny, hol nem. Én szerettem a névsor végén lenni, fel tudtam mérni a helyzetet
(R-el kezdődik a vezetéknevem)
Én pont középen vagyok névsor szerint.
Ha nem névsor szerint megy a vizsga, akkor is szeretek középen lenni. Egyrészt tanulhatok az előttem lévők feleletéből, másrészt ha tudom a tételt, akkor valószínűleg már felüdülés a vizsgáztatóknak is. A figyelmük már gyengébb, mint az elején, de még nem olyan nyűgösek, unottak, mint a nap végén.
Emeltszintü érettséginél volt csak előny, hogy az utolsók között voltam (talán az utolsó voltam). Annyi előnye volt, hogy mindig aki kijött, mondta, hogy mit húzott ki, így tudtuk, az már nem lesz, koncentrálhattunk a többi témára. Mire én sorra kerültem, vagy 2 vagy 1 téma maradt, így nagyjából tudtam, hogy miről fogok beszélni.
Illetve 1 alkalommal, ahol nyelvi órára egy memoritert elfelejtettem megtanulni és névsor alapján kérdezte ki a tanár. Mire sorra kerültem, már megtanultam és ötösre felmondtam. :D
Amúgy utáltam az utolsók között lenni.
1.
Egyetemi vizsgáknál ahol névsorban mentünk egy nagylétszámú kurzusnál, órák múlva kerültem csak sorra, addig ott csücsültem, amíg a névsor eleje már rég el is felejtette a vizsgáját...
2.
A jegyek lezárásánál mire hozzám jutottunk, már az osztály 90%- tudta, mire zárták le, szóval beszélgettek, nem lehetett tőlük hallani a tanárt.
Másrészt mindig volt egy kötözködő gyerek, aki megállította az egész folyamatot, mert a 3, 3, 5, 5-re miért kap négyest, és amíg a tanárral beszélgetett vagy veszekedett, addig mi, a mögötte levők már tiszta idegek voltunk.
3.
Külföldön nekünk volt személyes elbeszélgetésünk is ofővel, ahol egyesével leült velünk osztályfőnökin és kb az R betűig jutott el, mert akik figyeleméhesek voltak, csomó időt beszéltek a tanárral a magánéletükről, aztán a következő ilyen elbeszélgetésnél megint A betűtől kezdte a gyerekeket kihívni a tanár.
Nagyon rosszul esett, hogy nem kapok annyi figyelmet, mint a többiek, mert a névsor végefele vagyok.
4.
Szintén külföldön névsorrendben mondták el nekünk négyszemközt, hogy minden vizsga sikerült-e és így minden tárgyból átmentünk-e.
Itt is volt 1-2 gyerek, aki elkezdett beszélgetni az ofővel a magánéleti gondjairól és idegtépő volt, hogy már szeretném tudni az eredményeimet, de az ofő beszélget a gyerekkel, nem mondaná neki azt, hogy majd óra végén vagy után leülnek, csak elmondja a többieknek is az eredményeiket.
***
Amúgy idehaza voltak szerencsére olyan tanáraim akik igazságosan kezelték a sorrendet.
Általános alsóban is az olvasás felmérés például névsorrendben ment, de egyszer elölről, egyszer hátulról kezdték.
Gimiben is az egyik tanár így feleltetett minket, egyszer elölről, egyszer hátulról kezdte.
Illetve a nagyszüleim tanárok (meg ofők is) voltak és mesélték, hogy az egyik évben elölről hátra haladtak a naplóban, a másik évben hátulról előre, hogy igazságosak legyenek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!