Ha rajtad állna, mit változtatnál a jelenlegi oktatási rendszeren?
Szabad tankönyvválasztás.
Kimenet alapú szabályozás.
Sok mindent: elsősorban eltörölném ezt a poroszos oktatást, eltörölném a felelést, helyette prezentációkat kellene csinálni egyedül és csoportokban is. Folyamatosan projekteken kellene a diákoknak dolgozni, a technológiát minden lehetséges módon bevonni.
Tilos lenne megalázni a diákokat, nem cipeltetnék velük annyi tankönyvet. Ja, tankönyvet a tanár választhatna, nem pedig abból kéne tanítani, amit a fidess elrendel.
Órákon lehetne bármikor kérdezés nélkül inni és mosdóba menni. Ha nagy a baj, lehetne enni is. A menzákon egészséges és finom ételek lennének és normális adagok.
Nem lenne hittan meg erkölcstan óra, helyette lenne közgazdaságtan, kresz oktatás. Tisztességes felvilágosítás lenne és nemcsak a nemi betegségekkel riogatnák a diákokat, hanem normális párbeszéd volna a szexről.
Tesi órán a hülye feladatok helyett élvezhető sportokat csináltatnék.
Nem adnék fel annyi házit. Persze, legyen, főleg nyelvtanulás miatt, mert gyakorolni kell, de nem szívatnám a diákokat, hogy a szabadidejük is csak tanulással teljen.
Már rég nem járok suliba, így hogy most mi van pontosan nem tudom csak azt ami akkor volt...
A testnevelést eltörölném 100%-ban, semmi értelme, kontra produktív,tesi után mindenki mindig evett/ivott, többnyire még többet mint amúgy evett volna, és mindenki itta a hideg vizet(másnap már doki), vagy üdítőket, utána meg többnyire tanóra amin mindenki csak döglődött. Aki nyáron szünetben lefogyott az visszahízta a suliba.
Rajzóra dettó, mehet a kukába kategória, aki nem tud rajzolni rajzórán se fog megtanulni, aki meg tud az úgyis rájön...
Irodalom szintén, inkább a nyelvtant erőltetném.
A töri az nekünk egész okés volt, nem vette annyira szögdurván a tanár se de ami nagyon fontos volt a leghülyébbnek is megtanította, mondjuk letojta hogy kirúgják-e nála nem volt üvöltözés, volt tekintélye, de amúgy normális volt, lehetett vele beszélgetni, emberként kezelt mindenkit.
Matek 4.-ig jó volt, utána kifogtunk egy állatot tanár helyett, a könyvek hát olyanok voltak amilyenek...
Technika, háát akármennyire szerettem, de felesleges kategória, szal kuka.
Fix tanári óra hetente, felesleges, szünetben, vagy ha fontos volt óra előtt elmondta ofő amit kellett, többnyire mindenki a házit csinálta rajta onanizált a hátsópadban, vagy éppen verekedtünk...
15-perces szünetek szintén semmire se jók, pihenni kevés, üldögélni/ölni egymást sok, mi mindíg kértük a tanárt akinek utolsó órája volt velünk ne legyen szünet/legyen rövidebb.
Meg az is szép volt még 7-8.ig hogy volt olyan 2 nap hogy 6-7 óra egyben 1-ik nap 6-óra, utána 7. de a fele felesleges óra mint a rajz-tesi- meg irodalom, azokban az években valahogy mindenki ha megbetegedett akkor az előtt a 2 nap előtt,én pl még a tüdőgyulladást is egész addig elviseltem hogy az a 2 nap fixen benne legyen az igazolt napokban.
A szaksuli az meg más kategória, ott inkább a szakmai része volt a lényeg, meg én olyan szakmát tanultam ami már eleve 6-éve hobbim volt szóval nem volt gáz, a nagy része már előtte fejben volt :)
Szóval röviden, a sok szemét tantárgyat törölném a pitsába,vagy levenném az óraszámot 1-óra/hét-2 hét-re, a tanárokat minden évben pszichológiai vizsgálatra(páv-ra) küldeném, és aki alkalmas tanárnak kaphatna kicsit szabadabb kezet, tankönyveket normálisakat kellene beiktatni, nem EU-s szemetet, napi óraszámot meg MAX 5-órában határoznám meg, hirtelen ennyi.
9kor kezdődne az oktatás, házi nincs vagy legalábbis nagyon minimális. A lexikális tudás helyett a kreativitás és gyakorlatiasság implementálása az oktatásba. Megbecsült, jól megfizetett, szakképzett pedagógusok kellenek.
Eltörölném a standart dolgozatokat, a gyerekeket a tanára értékelné minden év végén a gyerek egész éves teljesítménye alapján, nem pedig az alapján, hogy október 21-ére elég infót nyelt-e be ahhoz, hogy átmenjen kettessel.
Sokkal kevesebb stressz lenne a gyerekem, márpedig a kevésbé stresszelő gyerek motiváltabb, lelkesebb és jobban is teljesít.
Az ilyen számonkérések eltörlése ezen kívül a kompetíció és az egymással versengés és önálló munka helyett a csapatmunkát is elősegítené (ehhez nyilván az is hozzájárul hogy év végén nem hívjuk ki sorra Balog Évikét, mert minden évben ő a kitűnő tanuló, minden más gyerek meg bekaphatja).
Az alapok elsajátítása és stabil tudása legyen a hangsúly. Ha Jocóka nem bír még rendesen értően olvasni, ne akarjunk már neki matekpéldát adni számokkal csak azért, mert a matekdolgozatot is meg kell írni valamikor.
Kevesebb házi, több időtöltés a szabadban, sokkal több több kreatív, táncos-rajzos-zenés tanulás (főleg a kisebbeknél), gyakorlatiasabb oktatás (pl. laborok idősebbeknek vagy érdekesebb kísérletek gyerekeknek) közös problémamegoldás az elsajátított ismeretek alapján.
A kulcs a problémamegoldáson van, nem pedig a bemagolt tananyag visszamondásán.
Ezen kívül nyilván:
ingyenes étkeztetés
iskolapszichológus
iskolaorvos
Én azt szeretném, hogy a gyerekek megismerjenek minél több lehetőséget az életben.
Szerintem teljesen elrontott dolog az, hogy toljuk a fejükbe a lexikális tudást, majd egyszer csak oda tesszük eléjük a kötelező döntést, hogy "na oszt mi akarsz lenni". Miközben sokan nem hogy 14 évesen de 18-20+ évesen sem igazán tudják, mert soha senki nem mutatta meg nekik, mik egyáltalán a lehetőségek.
Ezt a kényszeres hazafiasságra nevelés dolgot hagynám a francba. Mindenkinek csak púp a hátán és emiatt baromságokat is meg kell tanulni értelmes dolgok kárára. Ugyanígy egy tollvonással a kormánypárti kedvenceket és rendszerbarátokat kihúznám a tanmenetekből
Nagyobb szabadságot engednék a pedagógusoknak (pl szabad tankönyvválasztás)
MI AZ, HOGY 1-2. OSZTÁLYBAN NINCS KÖRNYEZETISMERET??? De heti 2 ének meg erkölcstan jut mindenkinek Minek?
Nevelni és tanítani kellene... bár tény, hogy a rendszernek nem kedvez a gondolkodó ember. Ezért tartunk itt, ahol.
-Kevesebb lexikális tudás, több problémamegoldást, és gondolkodást igénylő feladat.
-Szabad tankönyvválasztás, illetve a politikát ki kellene zárni a suliból, annak nincs ott helye. (bár az tény sajnos, hogy a mostani kormánynak pont a gondolkodni nem tudó ember kedvez)
-Nagyobb hangsúlyt fektetnék a mentális egészségre.
-Megemelném az idegennyelvek és informatika órák számát + célnyelvi anyanyelvű tanárral is kellenének foglalkozások/órák.
-Átszabnám a tananyag mennyiségét, mert most túl sokat kell benyesni és túl kevés idő alatt.
-9-kor, vagy 8:30-kor kezdődjön az első óra, a nulladik meg 7:30-kor (vagy egyáltalán ne is legyen).
-Bizonyos órák közül lehessen választaniuk a diákoknak.
-Legyen egy olyan óra, ahol az életre készítenek fel (túl sok korombeli van, akik nem tudnak egy égőt kicserélni, vagy épp egy számlát kitölteni... hivatalos levelek fogalmazásáról nem is beszélve...)
-Valahogy meg kéne értetni a gyerekekkel, hogy kérdezni nem szégyen, ahogy a tanulás sem.
-Szociális készségeket javító órák, gyakorlatok is kellenek.
-Ingyenes étkeztetés, és erre megfelelő idő biztosítása.
-Megemelném a tanárok fizetését, és eltörlném a fizetés nélküli túlórákat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!