Sofőr vagyok egy magán cégnél, de mindenben hibát találnak bennem (bővebben alul) Ti mit tennétek? Mi a véleményetek?
Kamionsofőr vagyok, egy éve kerültem egy céghez, ahol fix munkaidőben vagyok napi 9 órát. Az autók borzasztó állapotban vannak, gyakran előfordul, hogy lerobbanunk velük. Volt már, hogy kormány-összekötő gömbfej megadta magát, az árokban kötöttem ki miatta. Volt hogy annyira kopottak voltak már a gumik, hogy a drótok lógtak ki belőle. Amikor szóltam érte, csak annyi választ kaptam hogy ne menjek vele gyorsan, egyenlőre használjam így. Alig két napra rá durrdefektet kaptam a pályán. Továbbiakban nincs az autóknak gazdája, alig hogy visszaérek egyik fuvarból, már mehetek is a másikba. Sokszor már meg van pakolva egy másik autót, mire visszaérek és azzal folytatom tovább az utamat. Naponta van, hogy 3 autót is vezetek, ami elég problémás, mert tachográf köteles járművekkel közlekedünk, tehát állandóan új korong vagy digit kártya ki-be, papírozás, stb... Nem lehet betartani a vezetési és pihenőidőke sem, egyszerűen nem érdekli őket és nem is tudják hogy mi az. Elvárják azt, hogy mi sofőrök, segítsünk a raktározásban a targoncásoknak is pakolni. Tehát ahogy visszaérünk és nincs abban a pillanatban fuvar, akkor raktárosként kell dolgozni (legalábbis ők ezt gondolják). Ha nem segítünk, szemetek vagyunk és megkapjuk azt, hogy mi nem dolgozunk semmit, csak egész na az autóban ülünk. Ezeket állandóan megkapjuk a raktárosoktól, az irodában mindenkitől és mindenki főnöknek képzeli magát. Volt már, hogy azt vágtánk hozzánk, hogy a raktárosok is a főnökeink. próbáltam az egy év alatt úgy hozzáállni, hogy, beszállok és segítek a pakolásban, de esélytelen, mert akkor is nullának tekintenek, vagy elkezdenek utasítgatni, hogy rosszul csinálod, takarodj innen ha nem vagy képes rendesen elvégezni a feladatot. Szintén a pakliban van, hogy az embert még enni sem hagyják, mert ahogy visszaérünk cseszegetnek mindennel, hogy miért nem segítünk a kollégáknak pakolni. Aztán ott vannak a túlórák... Sokat túlórázunk, amit nem fizetnek ki, illetve ha leakarom csúsztatni, valamelyik nem előbb elszeretnék menni, akkor azzal jönnek, hogy XY ideig tart a munkaidő, úgy intézzem a magánéleti dolgaimat.Akkor kérdem én, mi van a túlórával amit nem fizetnek ki? H ők nem fizetnek érte és nem engednek el máskor előbb, hogy van joguk túlórában dolgoztatni minket? Ha elmegyünk a mosdóba már azt kapjuk, hogy lógni akarunk a munka alól. Ketten vagyunk a cégnél sofőrök, mind a kettőnkkel így bánnak. Ugyanez van, ha az autókat próbáljuk rendbe szedni, takarítgatni. Szerintük felesleges dolog, helyette segíthetnénk a raktárban. Ha lerobbanunk egy autóval akkor az első gondolat, hogy mi tettük tönkre. Az autók hétről-hétre vándorolnak a többi telephely között, más is vezeti őket. Képesek voltak olyan autóval elküldeni, amikor ép nem volt más, ami fékhibás volt, tehát alig fogott a fék, hirtelen fékezésre nem is reagált.
Az egyetlen ok, amiért itt vagyok még, mert nem kell egy kamionban éjszakáznom és minden nap vár itthon a családom. A fizetés nagyon kevés, jóformán 150 alatt van, de sokszor megkapjuk, hogy nem érdemlünk még ennyit sem, illetve minimálbérre vagyunk bejelentve.
Rengeteg dolgot sorolhatnék még, de így is elég hosszúra sikerült.
A kérdésem az lenne, ti meddig bírnátok ezt, illetve voltatok-e már hasonló helyzetben?
"Képesek voltak olyan autóval elküldeni, amikor ép nem volt más, ami fékhibás volt, tehát alig fogott a fék, hirtelen fékezésre nem is reagált."
Na ebben a pillanatban közöltem volna a főnökeimmel, hogy: az autó fékhibás, ha azt szeretnék, hogy ezzel a fékhibás autóval elinduljak, akkor adják ezt írásba.
Nem megtagadod a munkát, csak nem vállalod a felelősséget a rakományért, fékhibából bekövetkező balesetért, stb.
Kíváncsi lennék, mit reagálnának rá? :-)
Nézd, szerintem ez nem kérdés, azonnal munkahelyet váltanék. Ha nem is találnál más olyan munkahelyet, ahol nem kell a kamionban éjszakázni, akkor is szerintem többet ér a biztonságod. Most gondolj bele, a családod minek örülne jobban, hogy velük vagy még fél évig, aztán egy ilyen fék vagy kormányhiba miatt meghalsz, vagy annak, hogy még sokáig velük maradsz, maximum nem látnak minden nap?
Nem vagyok otthon a kamionos szakmában, de én mindenhonnan azt hallom, hogy nagy a kereslet rájuk és könnyű elhelyezkedni. Amit leírtál annál minden jobb.
Arra is kíváncsi lennék, hogy hogyan tudnának titeket kettőtöket pótolni ha most egyszerre bejelentenétek a felmondásotokat azonnali hatállyal. Be nem mennék többet így dolgozni.
Csoda, hogy eddig kibírtad ezen a tetű helyen, amúgy informálni kéne őket arról, hogy eléggé keresettek a sofőrök, nemhogy még úgy beszéljenek velük(velünk, veletek) mint a kutyákkal.
Amúgy ezt a céget fel kéne nyomni, hogy ilyen roncsokat kiengednek a közutakra, az ilyenek miatt van rengeteg baleset. Én is hasonló cégnél dolgozom, de pl most kaptak kb 500 vadi új gumit, de itt még csak kopott gumit se találtam.
4-es, azt hiszem, nem értetted meg a mondanivalóm lényegét - de akkor kifejtem részletesen:
Ha megtagadja a munkavégzést, azonnal kirúghatják.
Ha nem tagadja meg, csak írásban kéri az utasítást, hogy fékhibás autóval menjen ki, akkor
1.- nagy valószínűséggel ezt nem fogja leírni a főnöke, mert nem lüke
2.- onnantól nem a dolgozóé a felelősség. Bármi baleset történik, papíron le van fektetve, hogy a főnöke tudott róla, mégis így küldte dolgozni, övé a felelősség. A főnököt fogják elővenni - ezért nem fogja ezt írásba adni :-)
5/5
Amennyiben van jogosítványod ismerned kellene a KRESZ ide vonatkozó pontját,ha nincs idéznék:
(2) A jármű vezetője, mielőtt a járművel a telephelyről (így különösen a garázsból) elindul, köteles a kormányberendezés, a fékberendezés, a gumiabroncsok, valamint a kötelezően előírt világító- és fényjelző berendezések állapotát (működését), valamint a hatósági jelzés(ek) (rendszámtábla(ák)) meglétét, állapotát - az adott körülmények között indokolt módon - ellenőrizni.
(3) Ha a jármű az (1) bekezdésben foglalt rendelkezéseknek nem felel meg;
a) az üzemben tartó nem engedheti meg, hogy a vezető a járművel elinduljon és az elindulást köteles megakadályozni;
b) a vezető a járművel nem indulhat el és az elindulásra vonatkozó utasítás végrehajtását köteles megtagadni."
Így bizony a kedves főnök bármit irhat bármilyen papírra,egy halálos balesetnél TE fogsz éveket börtönben tölteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!