Egyik kollégám megsértődőtt, mert véletlenül nem köszöntem. Mit csináljak?
Mondd neki:
Bocsáss meg xy, hogy zavarlak, látom mennyire rosszul érintett, hogy reggel véletlenül nem köszöntem neked. Ne haragudj, el voltam varázsolva. Elnézésed kérem.
És kész. Ha ennyi nem elég, akkor hagyd a p.csába ...
Ha idővel jobban megfigyeled, a sértődős emberek egyben nagyon agresszívak is.
Egy defekt a csávó, vigyázz vele, de valószínű mindenki utálhatja körülötte.
5-ös vagyok, plusz kiegészítésképpen megemlíteném, hogy ahogy itt többen írtátok, hogy agresszív és defektes lehet a csávó, aki keresi a konfliktust. Az ilyen emberről azt kell tudni, hogy nincs rendben önmagával, ezért pusztít, rombol (átvitt értelemben) maga körül. Aki rendben van, az nem rombol. (Ez amúgy megfigyelhető itt a gyakorin is, hogy ki milyen stílusban szokott válaszolni vagy a kérdezők ellen fordulni.)
Ez ilyen "defektes csávó"-kkal (nagyon jó a megfogalmazás - pacsi) csak azt lehet tenni, hogy nem belevonódni a játszmájába. Azaz stabilan, önazonosan és biztosan tudva azt, hogy egy elfejeltett köszönés valójában mennyire jelentéktelen, egy sima egyszerű "bocsi, nem láttalak" nagyságrendű elnézsékérés elegendő, ez arányos a kérdező "vétkének" a súlyával. És ha elkezd háborogni a defektes, ilyenkor kell teljesen megőrizni a nyugodtságot, higgadtságot, azt sugározva, hogy ez a háborgás nem rólunk szól, csak a háborgóról. Én valaha voltam ügyfélszolgálatos. Minél ingerültebb volt az ügyfél és retorikailag "határozottazva" beszélt, azaz inkább "pattogott" én annál jobban megőriztem a hidegvéremet. Ez mindig segített. Picit olyan, mint amikor a kutya félrefordított fejjel, csodálkozva néz valakit vagy valamit. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!