Hogyan kezeljem az idegesítő új kollégát?
Nem vagyok híve egymás fúrásának, viszont az alábbi helyzettel nem tudok mit kezdeni.
Két hónapja kezdett nálunk egy új kolléganő. Én egy éve vagyok ezen a munkahelyen, mindent nekem kell kiküzdeni, segítséget alig kapok, szóval tudom, milyen rossz betanítás nélkül lenni.
Viszont az új kolléganő véletlenül nagyon ügyesen belopta magát a főnök asszony és a helyettese szívébe, így ő kap segítséget, törődést, sőt, sajnálják is, mert a munkakörhöz kellő végzettség megszerzését éppen végzi (tegyük hozzá, ugyanannyi az én fizetésem, mint az övé, havi bónuszt is ugyanúgy kapja). Ez önmagában nem is zavarna, de szegény kolléganő olyan buta, süt róla. A legbosszantóbb viszont az, hogy segítek, magyarázok neki, és közben ő nyomja a telefont! Nem figyel rám, rászóltam, semmi hatása nincs. Van olyan dolog, amit már hárman mondtunk el neki, fejenként legalább háromszor, és megkérdezi tizedszer is. Igyekszem vele türelmes lenni, de elpukkan az agyam, amikor neki fontosabb nyomkodni a telefont (én is szoktam, de nem úgy, hogy közben magyaráznak nekem!!!), mindeközben folyamatosan sajnálni kell, mert ő dolgozik teljes munkaidőben (még egy fél évig végzettség nélkül megjegyzem) és mellette tanul is.
Mit kezdjek a helyzettel? Hogyan lépjek magamban túl ezen a szituáción?
A puding próbája az evés!
Magyarázat - gyakorlati bemutatással!
Elméleti és gyakorlati számonkérés!
Addig sehová egy tapodtat sem, amíg meg nem csinálja hibátlanul a betanítandó kolléga az oktatott műveletet!
Következő találkozáskor: elméleti és gyakorlati számonkérés!
Ha másért nem, azért fogja megcsinálni előbb-utóbb amit kell, mert megunja a tartósabb ideje egy helyben topogást!
Magyarul: be kell lökni az ilyet leengedett úszógumival kétszer az üres medencébe úszni és a saját kárán megtanulja, hogy harmadszorra inkább figyeljen! -Prezentálni kell számára, hogy mi a különbség a segítő, ill. nem segítő hozzáállás között, - ez által tanulja meg, hogy a segítő kezet érdemes megbecsülni, ám a segítség nem egyenlő azzal, hogy az összes nyomorunkat a segítőnkkel végeztetjük el!
Segíthet a helyzeten, ha a foglalkozás elején előveszed a telefonodat, - és jó példát mutatva - lenémítod/repülő üzemmódba teszed/kikapcsolod, majd félreérthetetlen módon megkéred a képzendő kollégádat, hogy - te vetted a fáradtságot azzal, hogy megtiszteled azzal, hogy a kommunikációtok alatt nem foglalkozol a telefonnal, - tegye ezt ő is meg! Az oktatás szüneteiben felhívhatja a Jézust is, ha meg van a száma, de alatta nincs telefon buzerálás! Különösen függő ember esetében a legjobb, ha ezt a főnökötök jelenlétében, - pl. az irodájában - teszitek!
- Nem volna szükség arra, hogy gyerekként kezeld, de megküzdött érte!
Attól a pillanattól kezdődően, hogy te mutatod neki a példát és nem csak behajtasz rajta dolgokat kénytelen lesz változtatni!
Ismeretanyagért szakmai alázat! Ha nem megy, tanuljon önállóan!
- Ezt egyébként erősen ajánlott lezongorázhatod a főnököddel is, - hogy az ő, ill. a munkaközösség érdeke is minél hamarabb átadni egy használható tudást, - legyen ebben partner, - mert el lehet időzni ugyanannál a témakörnél öt évet is, ha a számonkéréskor a színvonal elégtelen és döntsön ugyanazzal a levegővel arról is egyben, hogy mennyi ideig szeretne téged kivenni a 100 %-os teljesítmény nyújtásából!
Katona vagyok! Számolatlan embert képeztem ki személyesen, - nem tucatárú, amit át kell adnom adott esetekben, de azt soha nem hagytam, hogy hülyének nézzen egy kiképzendő a parancsnokommal együtt! Motiválni kell és gyakran nem elég erre az, hogy üres lózungokkal bombázom a kiképzendő embert!
Három olyan körülmény van, amin keresztül motiválni lehet embereket:
1. A számára fontos célok elérése.
2. Jól érzékelhető haladás, - elért eredmények az oktatásban, ami nagyjából annyit jelent, hogy egyetlen másodperccel sem töltünk el több időt, mint amennyi felhasználásával elértük a kitűzött részcélt! Amint az lehetséges, lépünk tovább!
3. Visszacsatolás a már elért eredményekről.
-A kudarcot sem kell elmaszatolni, de azt is lehet úgy kezelni, hogy a kritika objektív, építő, emberi méltóságot nem alázó legyen!
Működik, - különben nem kérnének meg időről-időre a parancsnokaim arra, hogy ezt én hajtsam végre. Kérnek, - mert az ismeretanyag annak ellenére, hogy szerteágazó, nem feladatom és az eredményeim is önmagukért beszélnek!
A józan mederben tartott rugalmasság is csodákra képes, de következetesség nélkül az egész nem ér semmit!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!