Miért olyan lenézett szakma, az eladó?
1.
Tapasztalatból tudod?
Legyen már önbecsülésed!
Miért foglalkozol idióta emberek rosszindulatú véleményével, szard le!
Szerintem nem maga a szakma lenézett, csak az embereknek rossz tapasztalatuk van az eladók nagyjával kapcsolatban.
Értem én, hogy rossz fizetés, szar munka, csak én mint vevő nem akarom, hogy ezen frusztrációját rajtam vezesse le. Én is dolgozom, én is stresszes vagyok, mégsem az eladóval bunkózom.
Azért mert olyan társadalomban élünk, amiben a vásárló szava szent és sérthetetlen - a vevőnek mindig igaza van.
Ennyi.
Egyébként olyan idióta vásárlók vannak, hogy minden nap egy kihívás. Van amelyik esküszik, hogy egy bizonyos nadrág 2 nappal ezelőtt le volt akciózva és szidja az anyukánkat, hogy mi miért cimkéztük át (mintha ez így működne...). Van, aki veszekszik veled, mert pénzbe kerül a szatyor. Van, aki több hónap múltán hoz vissza ruhát, hogy neki mégse kell - mikor ott van feketén fehéren, hogy 30 napig cserélünk- és ő kéri a panaszkönyvet emiatt. Egy másik azért kérte a panszkönyvet, mert rendszerhiba miatt nem működött aznap a visszaáru. Van, aki blokk nélkül hozna vissza árut. Volt, aki megkérdezte tőlem, hogy hol van a kassza - megmutattam - erre: dehát nem áll ott senki... - Kérdeztem tőle, hogy miért álljon ott egy eladó, ha nem áll ott vásárló - na erre nem tudott válaszolni. A legtöbb vásárló nem ismeri azt a szót, hogy egységár. És ez csak a hegycsúcs.
És akkor arról ne is beszéljünk, hogy mit hagynak a próbafülkében.
És ezt mind azért, mert van ez a szolgasági mondat, hogy a vásárlónak mindig igaza van.
Sokan nem fogják fel, hogy minden, ami a boltban van, azt az eladók pakolják le a kamionról, az eladók szedik szét a dobozokat, amikben az áru jött, ők viszik ki az eladótérbe az árut, teszik ki a szabályoknak megfelelően. Az eladóknak kell folyamatosan ellenőrizni, hogy mindenből van e kitéve, sérült e valami, megvan e a csomag tartalma. Az eladóknak kell a ruhaüzletben a próbafülkét figyelni, ruhákat helyükre vinni. És akkor még ott a kassza - igaz, ezt pár hét alatt teljesen meg lehet tanulni, de hibázni nem szabad, hisz milliók mennek át a kezed alatt pár óra leforgása alatt. Figyelj a kasszában arra, hogy szépen hajtogasd a ruhát, de gyorsan. Figyelj az árakra, hisz sokan szeretik az árcimkéket kicserélgetni, hülyének nézve az eladókat, hátha nem vesszük észre... Aztán fel vannak háborodva, ha észreveszed ezt és biztonsági őrt hívsz.
És akkor a vásárlók kérdéseire is válaszolj, segíts nekik (még ha nem is köszönnek és úgy beszélnek veled mint egy kutyával - csak abba nem gondolnak bele, hogy ezzel magukat égetik le).
mert elvárja a vevő, hogy a vásárolni kívánt árut ismerje az eladó, mondjon róla valami jót, kedvcsinálót...
Namost ha valaki bemegy egy DM-be, és körülnézés nélkül kér valamit, akkor megmondja melyik sor, melyik polc..aztán odakíséri, és ha több gyártótól van termék, akkor elmondja melyik miért jobb a másiknál.
Nem véletlenül írtam a DM-et, mert ott ilyent tpasztaltam többször is. Kedvesek, segítenek.
A nagy műszaki áruházakban is vannak segítőkész eladók(értékesítő munkatársak), akik még jó tanácsot is adnak..nem mindig sikerül, de többnyire igen.
Hogy ki bunkó? Hát néha a vevő a türelmes, kedves eladó idegeit rendesen felhúzza, aztán a következő issza meg a levét..
Ezek után az a vélemény alakul ki, hogy az eladó alkalmatlan, és ezért "le van nézve".
Pedig ők is emberek...ilyenek-olyanok..
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!