Kezdőoldal » Emberek » Emberi tulajdonságok » Ti mit gondolnátok egy ilyen...

Ti mit gondolnátok egy ilyen emberről?

Figyelt kérdés

Szóval egy kollégámról van szó, ő is tanár. :)

Amit el lehet róla mondani, hogy erre a pályára született, a diákok imádják, tisztelik és szívesen mennek be az órájára. Tényleg képes mindenkiből a maximumot kihozni úgy, hogy azt az egyén élvezi is.


A hullámok most eléggé összecsaptak a feje fölött. A felesége beteg, ő is sajnos, az adósságuk eléggé felduzzadt.


És látom, hogy ha belepusztul is, pontosan azt a képet engedi csak látni előttünk is, a diákok előtt is, ami által megbíznak benne ugyanúgy.

Úgy, hogy súlyos szívproblémái vannak, naponta tart fizikából és kémiából pluszórákat, ezenkívül kimegy hetente háromszor az iskola kollégiumába, hogy ők is megkaphassák ugyanazt a segítséget.

Ez még ráfogható arra, hogy elhivatott.

Van az osztályában két család, akik sajnos igencsak meg vannak szorulva, szintén banki hitel miatt, nekik ő fizette ki a tankönyvüket, és azt sem engedte, hogy visszaadják, mert nekik most nagyobb szükségük van arra a pénzre.


Ahol dolgozunk, az egy elég érdekes középiskola, igazából rend az abszolút nincs. Viszont egyszer lyukas órám volt és elmentem azelőtt a terem előtt és feltűnt, hogy olyan síri csönd volt, amilyen az én órámon soha. Meg a többi kollégáén sem.


Aztán másik sztori. Ugye mikor bejövünk órára, a diákoknál úgy kell könyörögni, hogy tápászkodjanak már fel. :D

Mikor ő egyszer bejött hozzám valami miatt, úgy pattantak fel, mintha minimum rakétát lőttek volna ki.


Szóval gondoltam, kirakom ezt a kérdést, mert sosem tudni, mit lehet másként csinálni, ami által talán mi is jobban csinálhatjuk kissé.


2017. jún. 11. 11:00
1 2 3
 11/25 anonim ***** válasza:

"Csakhogy ti csak oltogatni tudtok, szidni minket, de azt nem, hogy egy-egy módszer hátterét normálisan megismerjétek."


Pontosan ez a fajta felelősség áthárítás és kivagyiság miatt ilyen az oktatás,köze sincs ennek a politikához,anyagi dolgokhoz.Ti,tanárok vagytok a felelősei az alacsony oktatási színvonalnak.Te magad hoztál fel példát a kérdésedben szereplő férfival,hogy igenis,aki lelkiismeretesen és hozzáértően végzi a munkáját,az TUD tanítani és odafigyelnek rá. Sajnos ez kb 10-ből 1 tanár ilyen,az is jellemzően férfi. Ahelyett,hogy mindenféle "kooperatív" módszerrel dobálóznál és megint csak a felelősséget vennéd le magadról, be kéne látni végre,hogy ma a pedagógusok nagyobbik része nem képes jól elvégezni a munkáját. A tiszteletet kikövetelni nem lehet egy csapatnyi gyerektől például. Ahhoz hogy önmaguktól tiszteljenek olyan személyiséggel kéne rendelkezni. Ha meg nem tisztelnek,akkor nem fognak rád figyelni.

2017. jún. 11. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/25 anonim ***** válasza:

Nem tudom részletesebben elmondani, mert nem tudom, hogy néz ki nálad egy óra, illetve nem éltem át, milyen hangulat van ott. Így általános tanácsokat lehet osztani, de olyat, amivel igazán előrébb lennél, olyat lehetetlen.


Ha megteheted és van rá időd, ülj be a kollégád órájára és nézd meg, hogy ő hogyan tanít. Lehet, rájössz belőle valamire.

2017. jún. 11. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/25 anonim ***** válasza:
Kedves kérdező mit tanítasz? A diákok és a család nyilvánvalóan azért nem áll hozzá érdeklődéssel az órához mert a tantárgyak többségének kib@$zottul semmi értelme, valóban nem szolgálja a gyerek javát. És ez mindig is így volt, már akkor is amikor te tanárnak mentél, szóval tudatosan vagtal bele az emberiség egyik legkártékonyabb szakmájába. Csakis magadat hibaztathatod. Remélem igazán $z@r és nehéz az életed meg is érdemled. A legjobb amit tehetsz hogy kitanulsz valami valódi szakmát ahelyett hogy élősködsz és abbahagyod ezt. Jöhet a lepontozás.
2017. jún. 11. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/25 A kérdező kommentje:

Én magyar irodalmat és nyelvtant tanítok.

Irodalom azért jó, mert megtanuljuk megbecsülni a saját nyelvünket.

Nyelvtan azért jó, mert ahhoz, hogy valaki idegen nyelvet tanuljon, meg kell tanulnia előbb magyarul. És ezt sok nyelvet beszélő emberek mondják, nem a szörnyű tanárok.


Jaaa, nincs értelme a matematikának... Hiszen verjen át a bank ott, ahol tud...

A fizikának sem... Oltsd csak vízzel az elektromos tüzet.

Kémiának sem... Boríts csak össze hipót és sósavat, igyál csak a gyógyszeredre alkoholt.

Biológiának sem... Dögölj bele az egészségkárosodásodba, mert lebecsülted.

Rajznak sem... Nehogy már kis kreativitás beléd szoruljon.

Testnevelésnek sem... Dögölj bele abba, hogy nem mozogsz.

Művészettörténetnek sem... Nézzed bambán a csodálatos festményeket, nehogy hozzá tudj szólni a művészethez egy értelmes szót.

Filozófiának sem... Nehogy belegondolj párszor az életedbe.

Történelemnek sem... Nehogy büszke lehess az őseidre.


Komolyan, neked elmentek otthonról?

2017. jún. 11. 13:02
 15/25 anonim ***** válasza:

Nézzük meg egy kicsit más szemszögből a dolgot. Én 15 évesen tudtam, hogy programozó akarok lenni. Te vagy a nyelvtantanár, tehát evidens, hogy hozzád megyek oda azzal a kérdéssel, hogy hogyan működik a számítógépben a helyesírás-ellenőrzés.


15 évesen felteszem neked a nagy kérdést: Honnan tudja a gép, hogyha beírtam helytelenül azt, hogy "budaepst", akkor az valószínűleg "Budapest" akar lenni? Hasonlóan a "mijért" szóra honnan tudja, hogy "miért" akar lenni? Mi az elve ennek az egésznek, hogyan ismerhetem fel azt, hogy valami el lett írva?


Arra akarok kilyukadni, hogy értem én, hogy fontos a nyelvtan és minden tantárgynak megvan a maga helye - de én ezt a leendő szakmámban hogyan tudom majd hasznosítani? Ha ezt sikerül megértetned velem, akkor mindjárt másképp megyek be a te órádra.

2017. jún. 11. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/25 anonim ***** válasza:
Kiégek komolyan lololol magyart tanít és csodálkozik. Komolyan még szánni se tudlak igazából nekem csak öröm ha szar az életed. A legtobbnek amit írtál az égadta világon semmi gyakorlati haszna nincs. Képzeld senkit nem érdekel hogy "becsülöd a nyelvet", "hozzaszolsz a művészethez". Sőt ezek a targyak épphogy csak megutáltatják ezt ha esetleg lenne valakiben ilyen érdeklődés. De persze a tanárok mindenkinél jobban tudják hogy neki mi a jó és mitől lesz boldog. Megsugom a sok f@$zsagtol amit lenyomtok a gyerekek torkán nem lesznek sőt. Még a reáltárgyakra azt mondom hogy van értelme annak aki olyan irányba megy, de amiket írtál mint gyakorlati alkalmazás az csak egy nagyon kicsi része.
2017. jún. 11. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/25 A kérdező kommentje:

Ó, már értem a gondot, azt hiszem!

Nos... A tantárgyi tudás célja nem elsődlegesen az, hogy azt később konkrétan hasznosítsd. A nagyja ki fog hullani az érettségi után.

A tantárgyak tanításának az a célja, hogy szemléletet adjon.

Az irodalom pl. két dologra tanít meg: megtanulhatod általa az érzelmeidet kifejezni, másrészt rájöhetsz arra, mások érzelmeinek mi lehet a háttere.

Az sem elhanyagolandó, hogy az irodalom által megláthatod az érzelmeknek a legszebb szavakba öntött formáját is.

Nem az a lényeg, hogy konkrétan harminc év múlva valaki betéve tudja mondjuk Petőfi szerelmi költészetét. Hanem a szemlélet.


Ugyanígy a nyelvtannál: nem az a lényeg, hogy valaki konkrétan tudjon nekem beszélni harminc év múlva a mássalhangzótörvényekről: hanem az, hogy a kezében legyen egy stabil nyelvi készlet, amivel magabiztosan, érthetően tud beszélni és írni.


Ez a gyakorlati haszna a tantárgyak tanulásának.

2017. jún. 11. 13:21
 18/25 anonim ***** válasza:

"A tantárgyi tudás célja nem elsődlegesen az, hogy azt később konkrétan hasznosítsd. A nagyja ki fog hullani az érettségi után."


De akkor én erre miért fordítsak időt és energiát, ha ebből nem lesz semmi sem? Ha ez a helyzet, azt a 45 percet hasznosabban is el tudom tölteni, például a pad alatt programozásról szóló tananyagot olvasok (aztán ezt te észreveszed, kiakadsz rám és elveszed a telefonomat). Tehát amit te nekem tudásként átadsz, az értéktelen. Lehet ebbe hangzatos gondolatokat elvetni, hogy más látásmódot ad, de mivel tudom azt, hogy ebből nekem nem lesz hasznomra semmi sem, csak nyűg lesz bejárni az órádra.

2017. jún. 11. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/25 anonim ***** válasza:

"Nyelvtan azért jó, mert ahhoz, hogy valaki idegen nyelvet tanuljon, meg kell tanulnia előbb magyarul. És ezt sok nyelvet beszélő emberek mondják, nem a szörnyű tanárok."


Nézzük meg még egyszer, mert ez így számomra egy üres kijelentés, ami magvas gondolatként lett átadva nekem. Pedig ezt is értékes gondolattá tudnád tenni számomra, hogyha el tudnád mondani nagy vonalakban, hogy a Google Fordítóba, ha beírom azt, hogy "Nyíregyházán születtem.", hogy kapom vissza azt, hogy "I was born in Nyíregyháza."

2017. jún. 11. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/25 A kérdező kommentje:

Pontosan ezen alapul a finn oktatási rendszer, és valóban működik. Ott problémacentrikus oktatás van, vagyis egy adott problémakörnek világítják meg több vonatkozását a különböző tudományágban.


Pl. a pszichológia és az irodalom közös fejlődését nagyszerűen lehetne szemléltetni.

De nagyon szívesen dolgoznék együtt informatika szakos kollégával is, hogy az általad vázolt módon pl. felvázoljuk a Translater működését.

Amit el tudok neked erről mondani, az az, hogy a nyelvészetnek van egy olyan területe, hogy számítógépes nyelvészet. Ezt komponálják az alkalmazott nyelvészettel informatikusok segítségével.

A számítógépes nyelvészet és alkalmazott nyelvészet részét elmondanám én, az informatikai akadályokat pedig a kolléga. Nagyon örülnék, ha így lehetne tanítanom. De sajnos nem tehetjük meg.

2017. jún. 11. 13:41
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!