Sok az életképtelen ember? Szerintem sok! Szerintetek? Többi lent
Pusztán csal felvetés, sokat gondolkodom manapság az emberek viselkedésén, mert tisztelet a kivételnek nagyon sok életre alkalmatlan embert látok/ismerek.
Szerintetek nem elkélne az iskolákban valamilyen tantárgy ami az életre nevel?
Oké, aláírom fontos ismerni a történelmünket, az irodalmat, a matematikát ami épít a logikát. De! Nem ugyanolyan fontos, sőt fontosabb, hogy tudja az ember, hogyan kell fizetni a postán, hogyan kell megszólítani valakit, segítséget, útbaigazítást kérni, egy teát megfőzni, bevásárolni, pénzt beosztani, normális párkapcsolatot kialakítani? Ezekre miért nem készít fel az iskola? Igen, alapvetően a szülő dolga, de sokan sajnos nem teszik és az ilyen gyereknek sajnos halálra van ítélve a boldogulása.
Kitűnő tanuló voltam, még a rohadt matekkal is megküzdöttem, de most teljesen más irányban tanulok tovább és szégyen nem szégyen nem emlékszem, hogy mi az a sum, log, hogyan számolom ki az átmérőből a kerületet stb. De életképes vagyok és ha kiraknának egy elhagyatott helyen, nem esnék kétségbe. Ezt a szüleimnek köszönhetem, de akinek nincsenek ilyen szülei?
Kíváncsi vagyok a véleményetekre! Semmi lázítás, nem kell ilyenekre gondolni csak tényleg szánalmas, hogy az alapvető dolgokat sajnos az iskola nem adja át. Pedig a gyerek már reggel 8-tól délután 4-ig ott ül.
Egyetértek veletek! Nagyon rossz a magyar oktatás.
Nem gyakorlatias, nem fejleszti a helyzetfelismerést, problémamegoldó képességet. Rettenetesen elméleti és szükségtelen. Történelemből elég lenne heti egy óra és az is csak egy évig. HA valakit bővebben érdekel, elolvashatja a neten. Kémia, fizika csak felsőben kellene szintén max 1-1 évig.
És ami rohadtul hiányzik: az idegen nyelvek. Angol nyelvből több óra kellene, napi 1 legalább.
Az oktatási miniszterünk elmehetne továbbképzpsre nyugatra! Nagyon sok országban gyakorlatiasabb , értelmesebb az oktatás.
Olyan tantárgy is kellene, hogy életvezetés. Itt megtaníthatnák, hogyan kell ügyeket intézni, hogyan kell az életünket megtervezni.
Azért lenne mindez jogosan elvárható az iskolától, mert a gyerek több időt tölt ott, mint otthon. Másrészt minden gyereknek joga van az élethez, a normális élethez.
Meg persze nem csak orvosokat, ez egy példa volt. Biológust is mondhattam volna.
Nem kötekedek, komolyan érdekel, hogyan gondoltad.
Az igaz, hogy több életre nevelés nem ártana. De évekig életvezetésről beszélgessenek a gyerekekkel a tanárok? Meg problémamegoldásról, úgy általánosságban? Mit oldjon meg, ha háttértudás nélkül azt sem vágja, hogy mi a probléma?
Heisenberg hiába lett volna hatalmas koponya, nem tudta volna pl a határozatlanság elvét definiálni elméleti tudás nélkül...
"Oké, aláírom fontos ismerni a történelmünket, az irodalmat, a matematikát ami épít a logikát. "
Pont a történelem ismeret okozza azt a sok ellentétet az emberek közt, mint ami most is van. Inkább káros, mint hasznos, szerény véleményem szerint.
Irodalomról nem szeretnék sokat írni, de már ott vérzik az oktatás, hogy a kötelező olvasmányokkal megutáltatják a gyerekekkel a könyvolvasást.
Amúgy alapjáraton én is egy ilyen életképtelen gyerek voltam, mert nem voltam rákényszerítve, hogy önálló legyek. Csak úgy hirtelen kerültem bele a nagy világba, és hirtelen mindent nekem kellett intéznem, mégsem volt olyan nagy feladat... Komolyan mi olyan nehéz egy csekkbefizetésben? Vagy ha okmányokat kell intézni ott az okmányiroda, mindent megcsinálnak helyetted kb.
Hidd el, hogy sok fiatalnak ez probléma, a szülők hibájából. Nem önfényezés, csak tény, hogy mi jártunk szülőkkel együtt boltba, postára. Sőt később direkt küldtek minket ajánlott levelet feladni, pénzt befizetni, alkatrészt venni, velünk hívattak fel hivatalokat időpontot kérni stb. Tudatosan azért, hogy lássuk, hogyan kell ezt csinálni.
Ezért nem jártam úgy, mint egy 18 éves srác, aki az anyjával ment egyetemre beiratkozni, meg utána ügyeket intézni. Óriás égés :D
Legyenek a mostani tárgyak, nem erről van szó. De például azt megtanulni, hogy a zöld ostoros, meg a papucsállatka meg az anyám kínja hogy néz ki, mit eszik, meddig él felesleges. Kevesebb óraszámban ezeket a tárgyakat. Nyelvtan, olvasás, irodalom, matek megreformálni (ez a tanárok dolga lenne) mert a mostani tanítási módszerek, lássuk be-nem túl hatékonyak.
Legyenek életvezetési órák. Ne gyöngyfűzés, meg társasjátékozás a napköziben. Beszélni a házasságról, a felelősségvállalásról, a szexről (nem tudnak eleget róla a gyerekek és főleg nem azt amire kíváncsiak) problémamegoldásról. Önismereti órát is beiktatnék, valamint egy olyan órát amelyen szakmákról, foglalkozásokról kaphatnak felvilágosítást.
Szerintem ezek nagyon fontosak lennének. 14 vagy 18 évesen el kell döntenie az embernek, hogy mivel foglalkozzon aztán olyan irányban indul tovább. Nagyon sokan nem tudják ebben a korban, hogy mit akarnak. Természetesen lehet utána váltani szakmát/szakot, de azért mégis sokkal könnyebb dolguk lenne.
Nagyon sok elképzelésem van ezzel kapcsolatban, ez csak néhány dolog volt ami eszembe jutott :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!