Milyen lelkületű emberek mennek marketingesnek?
#3
Van amelyik igen, azt lehet is jelenteni, ha jól tudom a fogyasztóvédelemnél.
4
Az nem reklám, hanem átverés, reklámra jellemző formai elemekkel. Tartalmilag nem reklám.
#5
Tudom, csak gondoltam megemlítem mielőtt a kérdező azzal jön hogy làtott egy reklámot ami tényleg átverés volt.
Én annak tanulok. Vidám és energikus személyiségnek tartom magam, általánosságban kedves és segítőkész vagyok, de meghúzom a személyes határaimat. Extroveltált vagyok, és alapvetően nincsenek lelki problémáim, de persze senkinek se csupán habos torta az élete.
Egyrészt a reklámok nem átverésre építenek, amennyiben mégis, úgy azt be kell jelenteni a megfelelő hatóságoknál. Másrészt a marketingtől semmi sem áll olyan messze, mint a bazári tukmálás.
A helyzet az hogy reklámtól és minden körítéstől függetlenül mindenki a maga életéért felel. Az, hogy végül megveszel valamit, az végtére is a te döntésed. Ha ez egy olyan termék vagy szolgáltatás, amire valójában semmi szükséged és/vagy számodra túl drága, a te felelősséged. Nem kell másra mutogatni, hanem ideje önkontrollt gyakorolni és némi pénzügyi tudatosságot vinni az életedbe. Ha szükséged van valamire, amihez nem kifejezetten értesz, olvass utána alaposan, kérj hozzáértőktől segítséget, nehogy rossz döntéseket hozz. Nyilván ennek ellenére is befolyásolni fognak a reklámok (mint mindenkit)
Nincs bűntudatom, marketing nélkül rengeteg értékes vállalkozás húzhatná le a rolót. És sajnos személyesen is sokakkal találkozom, akik szenvedélyesen űzik a tevékenységüket, jól is csinálják de pocsék a weboldaluk és nulla a marketingjük. Nem tudnak megélni csupán a kis vállalkozásukból, mert nem értenek hozzá miként kéne fejlődniük. Ilyenkor mindig elgondolkozom némi üzleti erzék, vagy csak valaki az ember környezetében aki azzal rendelkezik mennyit segíthet.
Az ún. marketing mix, vagy 4P csupán egyik eleme a "reklám", azaz a promóció.
A mai vállatok tevékenysége annyira komplex, hogy maga az értékesítés és az ahhoz kapcsolódó feladatok is külön tudományterületté nőtte ki magát és ezt nevezzük marketingnek.
Komolyabb gazdasági egyetemeket pl. a pénzügyesek is tanulnak marketinget.
Öreg hiba, ha valaki azért megy "marketingesnek" mert ilyen vagy olyan a személyisége.
Szerintem meg is látszik a magyar céges kultúrán hogy sajnos még mindig túlteng ez a terület olyan emberektől akik szerint ez A) valami színes-szagos izébizé
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!