Hogyan szoktassam le az ilyeneket a felesleges visszakérdezésről?
Normális esetben ilyen a párbeszéd (ha ismeretlenek név szerint keresnek telefonon):
- XY-t keresem.
- Igen...
- Azt szeretném mondani...
De néha sajnos olyan értetlen emberek hívnak, akikkel ilyen a párbeszéd:
- XY-t keresem.
- Igen...
- Ön az?
Ilyenkor mit válaszoljak, ami nem sértő a másikra nézve, de mégis kifejezi, hogy ez a visszakérdezés teljesen felesleges, udvariatlanság is visszakérdezni, és az intelligencia (szövegértés, értelmi felfogoképesség, stb) teljes hiányát jelzi? Mondjam azt a kérdésre, hogy nem tudom? Mondjam meg nyíltan, hogy ilyet nem illik visszakérdezni? Vagy van valakinek jobb ötlete valami frappáns válaszra?
Rendben, csak ezt elfelejtetted leírni a kérdésedben.
Nos, ez esetben, hacsak nem ismerős keres, a "Halló, tessék"-hez tedd még hozzá, hogy "XY vagyok". Ezzel megspólolod a hívó félnek azt a mondatát, hogy "XY-t keresem", és mindjárt a tárgyra lehet térni.
Problémád megoldva.
Pont ez az 21es, ezt nem fogja fel ez a fogyatekos.
Ezen vergodott vegig, h mi mar ez, h neki meg kell szolalnia, meg kell mondania a nevet.
Hogy nem egyertelmu, h az ur szolt hozzajuk...
Ez ostoba kérdés. Történetesen bárki felvehet egy mobilt is, akár mint magánember, de főleg hivatalosan. A másik, hogy biztos akar lenni, hogy jó számot hívott-e, stb.
Ha csak igennel válaszolsz, az nem biztos, hogy egyertelmű.
Ha zavar, hogy visszakérdez, kizárólag benned a hiba. Ha emiatt szétkapcsolsz, nem derül ki a számára, miért, ha pedig ezt a magyarázatot adod neki, hülyének fog tartani, és igaza is lesz.
Eddig senki nem a kérdésre válaszolt! Most pontosan, részletesen elmondom,hogy mindenki megértse! A 19. válaszoló értetlen kötekedése miatt nem csak a lényeget írom le, hanem teljesen az elejéről kezdem.
Normális esetben ilyen a párbeszéd (ha ismeretlenek név szerint keresnek telefonon):
Csörög a telefonom, beleszólok:
- Halló, tessék!
- XY-t keresem.
- Igen...
- Azt szeretném mondani...
De néha sajnos olyan értetlen emberek hívnak, akikkel ilyen a párbeszéd:
Csörög a telefonom, beleszólok:
- Halló, tessék!
- XY-t keresem.
- Igen...
- Ön az?
Ilyenkor mit válaszoljak, ami nem sértő a másikra nézve, de mégis kifejezi, hogy ez a visszakérdezés teljesen felesleges, udvariatlanság is visszakérdezni, és az intelligencia (szövegértés, értelmi felfogoképesség, stb) teljes hiányát jelzi? Mondjam azt a kérdésre, hogy nem tudom? Mondjam meg nyíltan, hogy ilyet nem illik visszakérdezni? Vagy van valakinek jobb ötlete valami frappáns válaszra?
3 dolgot szeretnék megértetni a feleslegesen visszakérdezőkkel:
1. Az előző "Igen..." válasz már egyértelmű volt
2. Mobil telefont ki más venne fel, mint akié a telefon?
3. Ne ragadjunk le olyan felesleges részletkérdéseknél, hogy ki beszél a telefonban!
Arra is gondoltam már, hogy aki visszakérdez, annak egyből leteszem a telefont, de nem szeretném kockáztatni, hogy esetleg lemaradok valami fontosról, amit a másik mondana nekem.
A párbeszéd első fele, az én első válaszom adott. Ne azt próbáljátok megváltoztatni, hanem a visszakérdezésre egy jó választ találni, ami kifejezi a kérdés alatt és a 2. és 3. válaszokban leírtakat!
- A kérdésemre várok választ, nem másra. Nem kritikát kérek, hanem segítséget. Mit válaszoljak a visszakérdezésre, hogy megértse az illető: nem kérdezünk vissza?
- A válaszom egyértelmű. Érti is kb. 95% csak kb. 5% kérdez vissza. Tehát nem bennem van a hiba, és nem is a válaszom van. Nyilván nem veszi fel más a telefont. Ha mégis más veszi fel, akkor az XY-t keresem kérdésre nyilván más lesz a válasz. Pl. "nincs itt" vagy ilyesmi. Én legalábbis ezt mondanám, ha más telefonját venném fel (de amúgy eszembe sem jutna más telefonját felvenni, mert nem az én dolgom, nem engem keresnek, nem tartozik rám). Ha meg az én telefonomon keresnek mást, akkor azt mondom, hogy téves. Mert tényleg téves.
- Ha egy telefon nem személyes, hanem céges, amit többen is felvehetnek, akkor meg mindegy, ki veszi fel, elmondom, amit akarok, majd cégen belül megoldják. Úgysem veszi fel olyan, akire nem tartozik a mondanivalóm.
Tehát: a válaszom egyértelmű, a nagy többség érti is, az volt a kérdés, amire eddig senki nem válaszolt érdemben, hogy mit kezdjek azzal az 5%-kal, aki mégsem érti, hogyan világositsam fel, hogy ilyenkor nem kérdezünk vissza!
Van valakinek valami ötlete erre? (Mondjam, hogy nem tudom? Mondjam, hogy ilyet nem kérdezünk vissza? Vagy csak tegyem le a telefont és kockáztassam, hogy lemaradok valami fontosról? Vagy van jobb megoldás?)
Tehát még egyszer a lényeg: ez a leírt párbeszéd fix, nem változtatható:
Csörög a telefonom, beleszólok:
- Halló, tessék!
- XY-t keresem.
- Igen...
- Ön az?
Ez így marad, nem is lehet másképp. Ez után kellene valami jó válasz, amiből az illető sértődés nélkül megérti, hogy visszakérdezésnek nincs helye, ugorjunk a lényegre! Jó lenne-e ilyen helyzetben az „Attól függ, mit szeretne mondani” válasz? Ha nem, akkor hogyan lehet az embereket leszoktatni a visszakérdezésről? (Az NEM megoldás, ha igennel vagy nemmel válaszolok a kérdésére, mert azzal megerősíteném, hogy jó ötlet visszakérdezni, és éppen azt nem szeretném!)
Figyelj kérdező, ha kb. 20 komment nem volt neked elég arra, hogy megértsd, a hiba benned van, akkor az részedről jelzi az intelligencia (szövegértés, értelmi felfogóképesség, stb.) teljes hiányát!
"1. Az előző "Igen..." válasz már egyértelmű volt": nem, nem egyértelmű!
"2. Mobil telefont ki más venne fel, mint akié a telefon?": üzleti mobiltelefont akárki, a hívó félnek erről egyáltalán nem kell tudomása legyen!
"3. Ne ragadjunk le olyan felesleges részletkérdéseknél, hogy ki beszél a telefonban!": ugyan miért lenne részletkérdés? Van, amikor nagyon is fontos!
"A párbeszéd első fele, az én első válaszom adott. Ne azt próbáljátok megváltoztatni": Miért megváltoztathatatlan? Talán autista vagy, aki ragaszkodik a szertartásaihoz?
"- Ha egy telefon nem személyes, hanem céges, amit többen is felvehetnek, akkor meg mindegy, ki veszi fel, elmondom, amit akarok, majd cégen belül megoldják. Úgysem veszi fel olyan, akire nem tartozik a mondanivalóm.": ez egyszerűen hülyeség. Ezer oka lehet annak, ha valaki egy konkrét személlyel szeretne beszélni. Hiszen pont ezért kezdi azzal, hogy XY-t keresi.
"az volt a kérdés, amire eddig senki nem válaszolt érdemben, hogy mit kezdjek azzal az 5%-kal, aki mégsem érti, hogyan világositsam fel, hogy ilyenkor nem kérdezünk vissza!": elgondolkodhatnál azon, hogy talán azért nem kaptál általad kielégítőnek tartott választ, mert az alapfelvetésed hibás, így nincs rá olyan válasz, amit várnál.
"Tehát még egyszer a lényeg: ez a leírt párbeszéd fix, nem változtatható": Kérlek áruld már el, milyen értelmes okod van arra, hogy nem vagy hajlandó változtatni a mondókádon és bemutatkozni a telefonban???
"Normális esetben ilyen a párbeszéd (ha ismeretlenek név szerint keresnek telefonon):
Csörög a telefonom, beleszólok:
- Halló, tessék!
- XY-t keresem.
- Igen...
- Azt szeretném mondani..."
NEM! Normális esetben nem ilyen egy párbeszéd, ha ismeretlenek keresnek telefonon.
Normális esetben ilyen:
Csörög a telefonom, felveszem, beleszólok:
- Halló/Tessék, XY vagyok!
Erre a válasz:
- Üdvözlöm, én pedig ZW vagyok, a V ügyben keresem. VAGY Üdvözlöm, én Q-t keresem, tudná adni?
Te egy igazi okoskodó gyökér vagy, a társadalom kártevője az ilyen ember. Sajnos találkoztam már pár ilyennel, legszívesebben mindegyik pofáját bevertem volna.
Ne hidd magad okosabbnak és felsőbbrendűnek, mert k*rvára nem vagy az.
Remelem majd egyszer valaki a joanyaddal is igy beszel majd, ahogy te kivansz azzal az 5%-kal...
Bezzeg akkor picsognal, mi?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!