Hogyan szoktassam le az ilyeneket a felesleges visszakérdezésről?
Normális esetben ilyen a párbeszéd (ha ismeretlenek név szerint keresnek telefonon):
- XY-t keresem.
- Igen...
- Azt szeretném mondani...
De néha sajnos olyan értetlen emberek hívnak, akikkel ilyen a párbeszéd:
- XY-t keresem.
- Igen...
- Ön az?
Ilyenkor mit válaszoljak, ami nem sértő a másikra nézve, de mégis kifejezi, hogy ez a visszakérdezés teljesen felesleges, udvariatlanság is visszakérdezni, és az intelligencia (szövegértés, értelmi felfogoképesség, stb) teljes hiányát jelzi? Mondjam azt a kérdésre, hogy nem tudom? Mondjam meg nyíltan, hogy ilyet nem illik visszakérdezni? Vagy van valakinek jobb ötlete valami frappáns válaszra?
"Hogyan szoktassam le az ilyeneket a felesleges visszakérdezésről?"
Úgy, hogy a kérdésre válaszolsz és egyértelműen.
Mindenkinek egyszerre válaszolok, mert nagyon egyformák a válaszok.
- Ez nem hiszti vagy kirohanás, hanem egyszerű kérdés, érdeklődés, problémamegoldás.
- A kérdésemre várok választ, nem másra. Nem kritikát kérek, hanem segítséget. Mit válaszoljak a visszakérdezésre, hogy megértse az illető: nem kérdezünk vissza?
- A válaszom egyértelmű. Érti is kb 95% csak kb 5% kérdez vissza. Tehát nem bennem van a hiba, és nem is a válaszom van. Nyilván nem veszi fel más a telefont. Ha mégis más veszi fel, akkor az XY-t keresem kérdésre nyilván más lesz a válasz. Pl "nincs itt" vagy ilyesmi. Én legalábbis ezt mondanám, ha más telefonját venném fel (de amúgy eszembe sem jutna más telefonját felvenni, mert nem az én dolgom, nem engem keresnek, nem tartozik rám). Ha meg az én telefonomon keresnek mást, akkor azt mondom, hogy téves. Mert tényleg téves.
- Ha egy telefon nem személyes, hanem céges, amit többen is felvehet nek, akkor meg mindegy, ki veszi fel, elmondom, amit akarok, majd cégen belül megoldják. Úgysem veszi fel olyan, akire nem tartozik a mondanivalóm.
Tehát: a válaszom egyértelmű, a nagy többség érti is, az volt a kérdés, amire eddig senki nem válaszolt érdemben, hogy mit kezdjek azzal az 5%-kal, aki mégsem érti, hogyan világositsam fel, hogy ilyenkor nem kérdezünk vissza!
Van valakinek valami ötlete erre? (Mondjam, hogy nem tudom? Mondjam, hogy ilyet nem kérdezünk vissza? Vagy csak tegyem le a telefont és kockáztassam, hogy lemaradok valami fontosról? Vagy van jobb megoldás?)
Mi mar valaszoltunk, de nem vagy eleg intelligens, h megertsd, te magad vagy a problema.
Ugyanazokat a valaszokat fogod kapni, megis, mikor tanulod meg, h nem kerdezel vissza?
Szerintem csak siman tedd le annak az 5%-nak, jobb lesz igy mindenkinek.👍
"Tehát: a válaszom egyértelmű, a nagy többség érti is, az volt a kérdés, amire eddig senki nem válaszolt érdemben, hogy mit kezdjek azzal az 5%-kal, aki mégsem érti, hogyan világositsam fel, hogy ilyenkor nem kérdezünk vissza!"
De ha nem érti, hogy te vagy, akit keres - mert nem tudsz a kérdésre válaszolni, akkor miért ne kérdezne vissza?
"Van valakinek valami ötlete erre? (Mondjam, hogy nem tudom?"
Igen, mindenképpen.
- XY-t keresem.
- Igen...
- Ön az?
- Nem tudom?
Hamar megérti majd a telefonáló, hogy nálad gondok vannak.
Úristen, az ilyeneket, mint a kérdező, ki kéne lőni a világűrbe, mert csak feleslegesen bomlasztja a társadalmat és növeli a feszkót a teljesen értelmetlen fennakadásaival és idióta süket dumájával.
Felidegesítesz naponta jó pár embert a f*szságaiddal, aztán máson vezeti le és beindul a láncreakció.
Szedd már össze magad ember. A Bélát keresem kijelentésre igennel válaszolni azt jelenti, hogy tudomásul vette a hívott fél, hogy őt keresed. Ez nem egyenlő azzal, hogy ő is. Másrészt aki nem talajbunkó, az hozzáteszi, hogy ha igen, én vagyok, tessék mondani..
Elég annyit mondani, ha visszakérdez, hogy Igen, mondtam az előbb, hogy én vagyok. - Ezzel ezt az egy embert le tudod nevelni a visszakérdezésről, de a többieket nem. Mindegyiket külön-külön kell. :)
Egyébként ajánlom az alábbi link 2. pontját figyelmedbe:
Megoldás egyszerű:felveszed a telefont majd mondják kit keresnek majd te annyit mondassz hogy tessék én vagyok jóska pista akit keres,kész.
Nem fogja megkérdezni hogy kivel beszél ha egyértelműen fogalmazol:D
Ő nem tudhatja hogy azzal beszél e akit hívott mivel felveheti a te telefonod akár a testvéred,akár egy barátod vagy bárki aki közeli hozzátartozód szóval nem a hívó az értetlen hanem te nem fogalmazol egyértelműen és kétséget kizáróan.
Tehát akkor mi a tanúlság?Itt a példa:
-Jó napot kívánok!Kiss Gézával szeretnék beszélni!
-Jó napot kívánok!ÉN VAGYOK tessék!
Hú de nehéz volt:D
Kérdező! Veled igen komoly problémák vannak! Már eleve ott kezdődik a történet, hogy, amennyiben cseng a telefonod, és felveszed, neked kell először megszólalnod!
Két lehetőség van: ismerős keres, akivel gyakran szoktál beszélni, aki pontosan tudja, hogy a magántelefonod hívta, és te szoktad felvenni az esetek 99,99%-ban. Ekkor elég, ha azt mondod, mikor felvetted: "Igen" vagy "Tessék".
A másik lehetőség, hogy nem tudod ki keres, mert ismeretlen a szám, vagy ki sem jelzi, és így várhatóan hivatalos ügyben keresnek (különösen, ha a munkádból kifolyólag is gyakran használod a telefonod). Ez esetben a helyes megszólalás, rögvest azután, hogy felvetted: "XY vagyok, tessék!"/"Igen, XY". Sőt, ha lényeges a munkahely/szervezeti egység, akkor azt is mondani kell!
Szumma szummárum: aki felveszi a telefont, az szólal meg először, és bemutatkozik!
Nem is értelek, te azt csinálod, hogy felveszed a telefont, majd hallgatsz??? Nagyon zavaró lehet a hívott félnek, aki hallgatja a csengetést, aztán süket csend...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!