Ha tehetős,befolyásos ember lennél,te mit tennél meg?
Amúgy kíváncsiságból, a függőleges erdők építése pestre miért nem tetszik ennyi embernek?
A függőleges erdők olyan lakó, vagy irodaépületek, amiknek a falán nagykiterjedésű zöld felület van, magyarán az épület külseje be van ültetve növényekkel.
Szerintem remek ötlet lenne ilyen épületeket telepíteni budapestre, eléggé kevés hely van pesten ahoz, hogy új parkok jöjjenek létre, így viszont élettér csökkenése nélkül lehetne növellni a zöld területet, és belülről tiaztítaná meg a levegőt a város.
Ez javítaná az emberek életminőségét, és a látványuk a közérzetre is jó hatást gyakorolna.
#15: Mert a többség azt sem tudja mi az. Na meg ez csak egy tünet kezelés ami önmagában a problémát alig tudja enyhíteni.
Egyébként én nem pontoztam le, mert jó ötlet, csak vannak korlátai
#16
Én nem így látom.
Jelenleg a zöldek aszkétizmussal akarják megoldani, és népszerűsíteni a programjaikat.
"Az ember rossz, csak pusztítani tud. Minek ez a jólét? A túlzott kényelem tehet mindenről, mondjunk le a kényelmi funkciókról... stb..."
Egy átlag ember nem fog lemondani, az autóval, vagy más kényelmimeszköz révén tett előnyéről, miért is tenné.
Miért ne keresnén olyan megoldásokat, amivel nem kell lemondanimsemmiről sem, mégis hasznosak?
Budapesten akkor sem lenne tiszta levegő, ha az autóforgalmat erősen korlátoznák, ennek földrajzi okai vannak. Egy lehetőség van, ha a szállóport helyben kötjük meg, erre ez lenne a legjobb megoldás.
Senkinek a kényelme nem sérül, esztétikus, és még munkahelyeket is teremt, a mikroklímát javítja... konkrétan csak előnye van.
Ha tehetném, budapestet egy betonkerté alakítanám, de úgy hogy organikusan passzoljon a jelenlegi arculatához a városnak.
#17: Ott van a hiba a gondolatmenetben, hogy a túlnyomó többség nem zöld egyáltalán, szóval erre ráfordítani nem akar, sőt...
Hátránya azért van bőven. ezeket is karban kell tartani, üzemeltetni. Pár hónapja volt újra felkapva, hogy az ilyen kísérleti jelleggel kirakott zöld falak hogyan rohadtak ki, mert kutya rájuk se nézett, másrészt a város arculatába pont, hogy nem illeszkedik. Mármint ami a belvárost illeti, ahol a legnagyobb szükség lenne rá
#18
Munkahelyet teremt a karbantartása.
Ami az illeszkedést illeti, ez az épület stílusától függ, szerintem lehet olyan épületet tervezni ami passzol budapesthez, de ha nem még mindig jobb mint egyes irodaépületek, amik csúfak és semenyire sem passzolnak a környező épületekhez.
#19: Munkahelyet teremt, de csak külső forrásból finanszírozható. Ami meg ugye az "adófizetők pénze" azt meg tudjuk, hogyan kezeli mindenki ebben az országban (politikai oldalról és átlagember szintjén is) Persze, lehet olyan tervezni amin jól mutat, de Budapest nem egy modern város. Az egész belvárost meg nem lehet eldózerolni ezért. Nyilván a MOL székházon meg az új lakóparkokon rajta kellene legyen, az kétségtelen.
Szóval ez egy elem, ami egy nagy, több lábon álló koncepció része kellene legyen. Ami meg ugye nincs.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!