Kezdőoldal » Emberek » Egyéb kérdések » Nők a 21. században?

Nők a 21. században?

Figyelt kérdés

Férfiként kíváncsi vagyok, hogy ti hogy látjátok, milyen nőnek lenni a 21. században? Mondjuk Magyarországon vagy a nyugati fejlettebb országokban. Főleg a fiatalabb generáció válaszait várnám, úgy 35 alatt.


Direkt nem "Női egyenjogúság" címet adtam a kérdésnek, mert arra sokan ugranak, pedig ez a téma is hatással van arra, milyen nőnek lenni ma.


Manapság a női egyenjogúságra való törekvés szellemisége sok mindenbe beszivárog, a könyveken, a filmeken, a reklámokon keresztül hatással van az emberek gondolkodására is.


A reklám jó példa.


Pár évtizede, ha ábrázolni kellett egy jó tanulót, akkor valószínűleg fiú lett volna, manapság már a jó tanuló képe a reklámokban szinte egybeforrt a lányokéval. Ha egy oktatási intézmény reklámjában szerepel is fiú, a helye szinte kivétel nélkül lányok mellett, esetleg mögött van.


[link]


Egyszerűen azért, mert erre van igény. Mi férfiak is szívesebben nézegetünk szép nőket a reklámokban, a nőknek is jó, mert tudat alatt önbizalmat ad.


Ha sikeres embereket kell ábrázolni, akkor is egyre gyakoribb, hogy egy női karakter szimbolizálja a sikerességet. A google 2. találata a sikeres ember kulcsszóra ez:


[link]


Nemrég voltam egy céges képzésen és nem én voltam az egyedüli, akinek feltűnt, hogy a kiadott oktatási anyagban a rajzolt ábrákon a főnököket/menedzsereket csinos nőkként ábrázolták. A fülem hallatára zajlott le ez a párbeszéd a kolléganőim között:


- Észrevettétek, hogy mindegyik menedzser nő?

- Igen, én is láttam. Nagyon helyes!


Vagy említhetném a konditermek reklámjait is. Vagy a filmeket, ahol a női akcióhősök vonzzák be a közönséget: Jennifer Lawrence 25 éves nő létére a legjobban kereső színésznő, azzal, hogy okos, bátor, határozott, erős, vezető egyéniségű lányt játszott, aki mellesleg jól is néz ki.

És egy-egy ilyen szerep példakép lesz egy egész felnövő lánygenerációnak.


Szóval úgy látom, hogy a 21. században az erős, okos, sikeres nők korát éljük: a férfiak vágynak rájuk, a nők pedig ilyenné szeretnének válni.


És ez mind hatással van a társadalomra is.


A fenti példákra visszatérve: külön programok vannak rá, hogy a felsőoktatásba csábítsák a lányokat, pedig már így is női többség van az egyetemeken. És megkockáztatom, hogy nem csak a számuk nagy, de képességekben sem maradnak el az erősebbik nem mögött, szorgalomban és kapcsolatok kialakításában pedig talán le is hagyják férfitársaikat.


A menedzserek közt pedig tényleg egyre több a nő, a számuk így sem kevés.


A fiatal nőismerőseim közül pedig kivétel nélkül MIND sportol valamilyen szinten, ugyanakkor egy-két férfit ismerek csak, akiknek a rendszeres testmozgás az életük része. Pedig az egészséges életmód nemfüggetlen.


Ti hogy látjátok ezt? Milyen nőnek lenni a 21. században?


Én úgy látom, hogy a nőket a 21. században eléggé felfegyverezték, ami az önbizalmat, a motivációt, az akaraterőt és a határozottságot illeti. A férfiak viszont egyre inkább kezdik elveszíteni ezeket a tulajdonságokat.



2015. nov. 21. 11:41
1 2 3
 21/26 anonim ***** válasza:
Jézusom, te nagyon buta vagy :S
2015. nov. 22. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/26 Sunshinedoll ***** válasza:
59%
Persze, de azért veszed meg a reklámozott terméket, mert valamiért úgy érzed, szükséged van rá. ÉS miért, mert minden reklám azt mondja, hogy enélkül nem vagy teljes nő. A reklámok nem azért vannak, hogy kiszolgálja a nőket, hanem hogy jó fogyasztót csináljanak belőlük. Jó terméket nem kell reklámozni, mert az így is úgy is veszik. Ha a szolgáltatáson lenne a hangsúly, akkor a reklámok nem hazudnának, de hazudnak.
2015. nov. 22. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/26 A kérdező kommentje:

Kicsit eltolódott a beszélgetés a reklámpszichológia irányába.


"Jó terméket nem kell reklámozni, mert az így is úgy is veszik"


Ez nem igaz. Csak azt a terméket nem kell reklámozni, aminek a gyártója monopolhelyzetben van. A jó terméket gyártó, reklámra nem adó gyártót hamar lekörözi az ugyancsak jó terméket gyártó, de reklámra is költő konkurense.


A kozmetikai gyártók közül egyik sincs monopolhelyzetben, ezért a sok reklám.


"Persze, de azért veszed meg a reklámozott terméket, mert valamiért úgy érzed, szükséged van rá"


Ezzel nem mondtál újat, minden reklám így működik. :) Vágyakozást keltenek a fogyasztóban azzal, hogy bemutatják, milyen jó is neked az, ha az ő terméküket használod.


"ÉS miért, mert minden reklám azt mondja, hogy enélkül nem vagy teljes nő"


Talán ebben nem értünk egyet. Hirtelen egy olyan szépségápolási vagy divatcikk reklámját sem tudnám példaként felhozni, ahol azt mutatják be, milyen az, ha NEM használod a terméket. Mindig azt mutatják, mekkora istennő vagy, ha a reklámozott terméket használod.


Magadra kened a testápolót, és virágok, Hawaii, napsütés. Az adott samponnal mosod a hajad, és amazóniai vízesések illata száll.


Tehát a reklám pozitív érzésekkel köti össze a márkát, pont ahogy az az összes többi reklámnál is történik. (Például: Old Spice, Axe - macsó életérzés, vonzó férfiasság, "tapadnak a csajok")

2015. nov. 22. 15:59
 24/26 anonim ***** válasza:

Hogy őszinte legyek, engem dühít...

Nyilván vannak olyan nők, akik ilyen vezető típusok, és vannak, akik nem. És én úgy látom, hogy ez a mostani világ az általad leírt nőknek van berendezve, a többi meg pukkadjon meg! Azaz annak itt nincs helye, mert nem az a helyes, nem az a követendő példa.

Én azt szeretem, amikor lányként lányként viselkedhetem: A férfiakra hagyom a vezetést, előreengednek az ajtóban, alkalmazkodom, főzök, gyengéd vagyok, odafigyelek. A feminista énnemtommi meg ezt az egészet kiirtotta a társadalomból, mert hogy a nők egyenjogúak. Miért, eddig nem voltak azok??

Engem zavar, hogy kb mindenhol a nők szava a döntő, a férfiak meg csakúgy léteznek. Ami sport, kondi, menedzsercucc, az legyen a férfiakkal reklámozva! Ami főzés, gyerekdolog, egyéb, az legyen a nőkkel reklámozva!

Kövezzetek meg, de szerintem itt elcsesződött a társadalom. Felcserélődtek a szerepek.


ui.:Nem azt mondom, hogy nők nem sportolhatnak, hogy nem lehetnek vezetők. Hanem azt, hogy éppen lehetnek, csak nem szabad átesni a ló túloldalára.

2015. nov. 27. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/26 anonim válasza:

Ha kimondjuk, ha nem, a szexizmus átitat mindent. Egy dekoratív, szép nővel el lehet adni mindent terméket, szolgáltatást. A szexualitást bele viszik, belecsempészik akkor is, ha az nem kívánná meg.

És ez csak egy értékesítési módszer.


A csinos nők (nem feltétlenül szépek, de csinosak)előtt mindig nyitva vannak az egyéb kapuk. Ma már szinte mindenki lehet k..va, nem kell szégyellni, van rá igény. És hát sok esetben valóban minek minimálbérért a belüket is kihajtani.


DE. Mondom! Ezeken kívül soha a büdös életben nem volt és nem lesz nagy lehetőség a nők előtt abban az esetben, ha az álláshoz jutásuk vagy a karrierjük kulcsa egy másik nő kezében van. Mo-n olyan szinten gyűlölik egymást a nők, hogy ennek valami nevet kellene adni és tanulmányokat írni belőle. Hosszú évekig dolgoztam külföldi országokban, láttam, amit láttam. Van viszonyítási alapom. Én férfi létemre sokszor a gyomromat kiokádtam volna.(44 éves ffi)

2015. nov. 27. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/26 anonim ***** válasza:

[link]


Ma olvastam ezt a cikket, ezért kerestem rá a feminizmusra, és érdekelt, hogy mi az általános felfogás itthon, mert én azt látom, hogy még mindig elég gáz a helyzet itt. Én úgy látom, hogy van a feminizmusnak egy divatos oldala, amire általában a nők és a férfiak is befogadóképesebbek, illetve ez folyik a médiából, ami arról szól, hogy ne ítélkezzenek az emberek a nők felett, mert akárhogy öltöznek fel vagy szexelnek, ami szép és jó, csak szerintem ez közel se olyan fontos, minthogy mennyivel kevesebbet keresnek a nők, meg úgy összességében mennyivel kevesebb esélyem van vezető pozícióba kerülni, mint egy férfinek.

Én azt látom, hogy van az a kép, amit te itt leírsz a kérdésben, csak a valósághoz nem sok köze van, mellé a feminizmus szexuális szabadságáért küzdő ága inkább csak azt eredményezi, hogy még inkább biodíszletnek kellenek a nők, mert ugye a joghurttól kezdve a pillant-ragasztóig mindent bögyös macákkal kell eladni.


A TV sorozatokban már egyre több az erős női karakter, de a filmekben még mindig inkább "a barátnő" lehet egy normálisabb karakter mellékszereplőként, főszereplők meg romkomban lehetnek, amit inkább hagy ne minősítsek.


És akkor ne is menjünk bele, hogy itthon milyen kis videót adott ki a rendőrség a nemi erőszak megelőzése érdekében, míg nyugatabbra ezeknek azért egészen más az üzenetük...

Ahogy az abortusz kérdésbe, a családon belüli erőszak törvényi szabályozásába se menjünk bele, vagy miért kéne több nő a Parlamentbe.


Én huszonévesen azt látom, hogy nem hívhatok szerelőt ki úgy, hogy nem jön át egy férfi ismerősöm, mert különben képesek egy 10essel többet elkérni, még úgy is, ha én mondjuk a konvektorokhoz jobban értek, mint a haverom. Ugyanez a helyzet az éjszakai hazamenetellel, isten tudja mi lesz az éjszakain, a taxisok nagy része pedig kedvesen 10 perces kitérőket képes tenni. Vagy nem merek sötétedéskor már futni, mert egyszer bevárt egy srác az egyik sarkon. Vagy takargatni kelljen az italom a szórakozóhelyeken, mert ismeretségi körben 2 lányt is bedrogoztak már. Vagy az egyetemünkön köztudottan van egy oktató, aki felhívja a lányokat a lakására és aki nem adja be a derekát azt megvágja. És ezt hiába prezentálták a dékánnak bizonyítékokkal, mégsem lett belőle semmi, a médiánál kéne cirkuszt csinálni belőle, hogy bármit is kezdjenek az üggyel, amit nem nagyon mer vagy akar megtenni bárki is, mert gyanítom, hogy úgy senki se szerezné meg a diplomáját ott, illetve ugye abban a Magyarországban élünk, ahol az a szlogen, hogy "tehetsz róla, tehetsz ellene".


Én úgy látom, hogy ezek az égető kérdések inkább, és nincsenek kezelve. De vannak bőven olyan csip-csup ügyek is, amiket felesleges már tovább boncolgatni. És ez csak a saját, illetve ismerősi körben tapasztalt dolgok.

2015. nov. 29. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!