Miért hurrogják le azokat az embereket akik előnyösnek ítélik meg a középiskolai távoktatás bevezetését?
Az elmúlt időszakban megszokhattuk az ehhez hasonló kérdéseket itt a platformon.
Nekem az tűnt fel, hogy azok az emberek akik teljesen normális észérvekkel elő tudnak állni a digitális oktatás előnye mellett és megosztja a néppel, hogy az illetőnek ez teljesen a hasznára vált akkor csak a lehurrogást kapja és olyan jelzőkkel illetik meg teljesen jogtalanul ami ellent mond a személyiségének.
De ezt a válaszadások közt is észrevettem, hogy aki leírja normális észérvekkel a rendszer hatékonyságát az 0%-ra van értékelve, ellenben aki leírja, hogy "álmodozzatok csak lusta disznók, ilyen több úgyse lesz" azt meg felértékelik 100%-ra.
Én úgy vagyok vele, hogy mindenkinek lehet véleménye a dolgokról, de nem értem, hogy miért az van lepontozva aki tiszteletben tartotta az emberek becsületét, kultuszát és kultúrált keretek közt megszólalt és miért nem az aki fittyet hányva mindenre ledegradáló válaszra méltatta meg vitapartnerét. És ami a legszomorúbb, hogy ezek az emberek azok akik "mai generációznak".
De egyébként ez bármilyen más témával kapcsolatban is igaz lehet, de amiben a leginkább megfigyeltem ezt a jelenséget, az az általam felvázolt példa.
Sok felnőtt, illetve nyugdíjas rájött, hogy ez egy mennyire hatékony rendszer és képtelenek feldolgozni azt, hogy nekik ebből nem jutott ezért ez a megoldás, hogy megy az átkozódás.
De miért kell ezt?
Mert Magyarországon rávilágítani arra, hogy valami, ami évtizedek óta változatlan(ul fos) és javaslatot tenni annak javítására (bocsánat, megváltoztatására) az felségsértéssel ér fel.
Ugyanakkor sok olyan mentalitású ember van, hogy "Ha nekem végig kellett ülnöm az éveket a suliban, nehogy már másnak ne kelljen, mert ha más is végigszenvedi, akkor valamiért én boldogabban halok meg".
Egyrészt egyszerűen azért, mert nincs kidolgozott rendszer ehhez, iskolánként, sőt sokszor tanáronként változik, hogy mit hogyan csinálnak.
Másrészt Magyarországon egész egyszerűen nincsenek meg a megfelelő technikai feltételek nagyon sok helyen.
A fenti két dolog együtt káoszt és fejetlenséget eredményez, az amúgy is bukdácsoló színvonalú oktatás még jobban lerohad, a gyerekek felé még irreálisabb elvárásokat támasztanak. "Szerencsém" volt végigasszisztálni a tavaszi diliházat a középiskolás gyerekemmel. Konkrétan tragédia volt, hatalmas lemaradásuk van, most 1 hónap alatt pedig a pótlás/átismétlés helyett azzal foglalkoznak, hogy minél több dolgozatot írassanak, azokból az anyagokból, amiket át sem vettek normálisan. Egyértelműen látszik a negatív hatás, szörnyen rossz jegyek születnek (osztályszinten, nem csak az én gyerekemnél). Eközben azt látom, hogy a gyerek leterhelt, fáradt, kimerült, szinte állva elalszik, mert állandó koncentrációra van kényszerítve. Van, hogy naponta 2-3 témazárót írnak. És ezt mostanában heti rendszerességgel. Ezek mellet még a kisebb röpik, szódolgozatok stb.
Mindezek mellett a távoktatás még jobban elszigeteli a fiatalokat. Eltűnnek a személyes kontaktok, nem kommunikálnak normálisan. Ez már amúgy is gond, de a hosszútávú távoktatás teljesen felborítja a még működőt társasági életet is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!