Ha a konzultáció kitöltőinek 61%-a támogatja, miért nincs távoktatás bevezetve?
Nos, a nemzeti konzultációt köztudottan 18 év feletti állampolgárok egy része töltötte ki, tehát nme az oldalon ezerszer emlegetett PS Peti, GTA Géza, Snapchat Szandi vagy TikTok Tina.
Ha Csehországban pedig már meglépték a részleges iskolazárat (középiskolákban távoktatás elrendelése), a nemzeti konzultáció válaszadóinak 61%-a támogatja és emelkedik a napi halálesetek száma, miért nem fontolja meg egyáltalán a kormány a távoktatás bevezetését? A fertőzésszám pedig csak azért nem növekszik, mert nincs elégséges mértékű tesztelés.
A hülye szavazásod értelmetlen.
"A kormányt nem érdekli még a konzultációt kitöltők véleménye sem, nemhogy a PDSZ-é." "A kormány a 61%-ot nem tartja elegendő támogatásnak, kétharmados vagy négyötödös támogatást várna el minimum.
"
Arányaiban a maszkviselést támogatták a legtöbben, míg a távtancit és a kiverési korlit a legkevesebben. Ezt veszik figyelembe. A PDSZ-ről pedig a hét elején azt nyilatkozta az EMMI, hogy egy politikailag túlfűtött álszakszervezet, aminek az okoskodására semmi szükség nincs a jelenlegi helyzetben.
" A kormány képtelen felfogni, hogy a középiskolák bezárása, de általános iskolák nyitvatartása nem vágná földhöz a gazdaságot."
Ezzel tisztában vannak, viszont azzal is, hogy nem engedhető meg még egyszer, hogy ez a kis nudli vírus korlátozza a normális életünket. A jelenléti oktatás pedig a normális élet része.
" A kormány csak titkolózik, feltételezhető lesz később részleges távoktatás bevezetése."
Erre szerencsére semmi esély nincs, mivel nincs kimondva, de a svéd modellt követjük.
A normális élet viszont úgy szar ahogy van.
Diákok ezreinek kell 19. századi módszerekkel 20. századi ismeretanyagot beseggelni, ahelyett, hogy otthonról tanulnának hasznos dolgokat az elavult lexikális tudás helyett.
A kérdésre válaszolva.
Egyrészt, nem érdekli őket, hogy mi a válasz, majd eldönti a fidesz, hogy mit akarnak és aszerint kommunikálnak.
Másrészt, nem lehetséges távoktatni, mivel nincs meg hozzá a megfelelő szakmai háttér, tananyag és infrastruktúra. Nyilván azt hazudják, hogy meg van, de ettől még nincs.
Az pedig tévhit, hogy hasznos dolgot tanulnának, ha távoktatás lenni. Az lenne, hogy tk 45-47 oldal + munkafüzet hozzátartozó feladatok. Ez szintén nem segítene.
Viszont az sem igaz, hogy mindig ilyen volt az oktatás. Az elmúlt 10 évben sokkal durvábban le lettek terhelve a diákok, és nőtt az átlagos óraszámuk.
A tananyag mennyisége és minősége szintén változott reossz irányba.
Ha a kormány csinálna egy olyan nemzeti konzultációt amelyben megkérdeznék, hogy támogatja e Ön azt, hogy ne kelljen többet adót fizetni. Szerintem közel 99% azt mondaná, hogy nem akarok adót fizetni. Ezek után a kormány eltörölné az adófizetést?
Képzeld el, hogy matekórán nem csak 19.századi anyagot tanítanak hanem egy 2500 éves tananyagot is. Akármennyire nem tetszik de 100 év múlva is fogják ezt tanítani, bármennyire is tartják ezt elavultnak a hozzád hasonlók. Pitagorasz tétel egy örök sláger.
Érdekes, hogy a matekérettségin középszinten nem a lexikális tudást kérik számon, hanem a a problémamegoldó képességet mérik. Ellentétben egy töri érettségivel ahol van némi lexikális tudás is. Láss csodát! A matekérettségi országos eredménye sokkal rosszabb, mint a lexikális tudást is igénylő tantárgyaké (például töri).
A digitális oktatásnak vannak előnyei, de szerintem inkább rossz, mint jó.
Képzeld el, hogy egy olyan orvos hajtana végre édesanyádon életmentő műtétet aki csak digitális oktatásban tanulta az orvostudományt! Édesanyád lenne az első hús vér betege akit élőben lát és meg kéne műtenie. El tudnád ezt fogadni kedves kérdező?
"Akármennyire nem tetszik de 100 év múlva is fogják ezt tanítani, bármennyire is tartják ezt elavultnak a hozzád hasonlók."
Amúgy ez pont az egyik leghülyébb érv, mivel baromi nem biztos, hogy fogják ezt tanítani, sőt.
Ide úgy jönnek emberek, mintha nem is létezne a finn oktatási modell.
Az a helyzet, hogy elég irreális, hogy a következő - mondjuk - 50 évben még mindig ennyi lexikális tudás lesz a tananyagban.
Sokkal reálisabb, hogy azokat nem tanítják, hanem inkább azt fogják tanítani, hogy hogyan tudsz bennük keresni, hogyan tudod értelmezni, használni a keresési eredményeket.
A jövőben a kreativitás és a kritikai gondolkodás sokkal fontosabb lesz, mint a lexikális tudás. Mert képzeld el kedves válaszoló, hogy afelé tartunk, hogy az orvos hozzá sem fog érni a beteghez, mert egy gép elvégzi a műtétet és sokkal gyorsabb, precízebb munkát fog végezni, mint korábban az orvosok.
#5: Hol említettem én az orvosi egyetemeket? Én úgy gondolom, hogy egyetemeken a gazdasági és informatikai karok azok, ahol el lehet nyugodt szívvel rendelni teljes távoktatást, a többinél pedig szakonként kéne szelektálni.
Ezen felül, az érettségi eredmények pont annak a tünetei, hogy az oktatási rendszer alapvetően a beseggelésre alapszik, nem pedig a logikára. Ha nem a poroszos "magold be oszt legyél jó katona" módon kéne tanulni, talán pont a matek sikerülne a legjobban, nem pedig a legrosszabbul.
Elméletben biztos nagyon jó a digitális oktatás, a gyakorlatban egy rakás hátulütője van. Néhány példa:
- A szülők munkavégzésébe jelentősen bezavar: gazdaságilag negatív hatás, főleg ha a szülő nem tud otthon dolgozni, mert mondjuk fizikai munkás.
- A gyerekek szocializációja egymással gyakorlatilag megszűnik.
- A hátrányos helyzetű gyerekek még jobban leszakadnak, mert sem technikai felszerelésük, sem a megfelelő otthoni környezet nem adott a tanuláshoz.
- A tanár nem képes rendesen ellátni a feladatát. Személytelenül leadja az anyagot online, mint egy egyetemi oktató az előadását, de nem tud például odamenni a gyengébben teljesítő gyerek asztalához segíteni ha szükséges.
- Az introvertált gyerekek mégjobban bezárkóznak. Sokszor felnőtteknél is megfigyelhető, hogy online meetingeken nem mernek megszólalni.
Nem hiszem, hogy egy kérdőíves konzultáció eredménye alapján kéne ilyen döntéseket meghozni. Ez már a demokrácia kicsúfolása kb. Azért vannak elvileg a megválasztott politikusok és a nekik tanácsokat osztó szakemberek, hogy az ilyen döntéseket meghozzák, mivel ők ismerik az összképet és ők értenek a témához.
Ha én mondjuk egy középosztálybeli budapesti kertvárosban lakó irodai munkás vagyok, aki "imádta" a karantént, mert együtt volt a család, mindenkinek megvan a hiperszuper laptop, amin dolgozott/tanult, délután hédereltek a pázsitos kertben, akkor nyilván más lesz a véleményem, és nem fogok belegondolni abba, hogy más meg a 30 négyzetméteres panelben, vagy még rosszabb, egy vidéki zsákfalu vakolatlan házában volt kénytelen átvészelni a tavaszt.
"Elméletben biztos nagyon jó a digitális oktatás, a gyakorlatban egy rakás hátulütője van. Néhány példa:"
A példáiddal az a baj, hogy a legtöbbre már rég létezik megoldás, vagyis nem valós problémák.
"- A szülők munkavégzésébe jelentősen bezavar: gazdaságilag negatív hatás, főleg ha a szülő nem tud otthon dolgozni, mert mondjuk fizikai munkás."
Ez akkor probléma, ha a gyerekre vigyázni kell, viszont direkt megjelent az az elképzelés, hogy vagy középiskolától felfelé, vagy általános felsőtől felfelé legyen távoktatás.
Vagyis olyan diákok maradnának otthon, akire már amúgy sem kell vigyázni.
"- A gyerekek szocializációja egymással gyakorlatilag megszűnik."
Abban az esetben, ha az internetet is megszűntetjük. Ma már a technológia pont lehetővé teszi, hogy interneten keresztül ugyanúgy szocializálódjanak, mint irl.
"- A hátrányos helyzetű gyerekek még jobban leszakadnak, mert sem technikai felszerelésük, sem a megfelelő otthoni környezet nem adott a tanuláshoz."
Egyrészt, az állam feladata lenne ezeknek a gyerekeknek megfelelő környezetet biztosítani a tanuláshoz.
Másrészt, szintén emgoldás, hogy akinek otthon nincs lehetősége az online oktatás, az bemegy a suliba.
A távoktatásnak az a feladata, hogy a nagy csoportok találkozását, ha már egy gyerek otthonról tud tanulni a távoktatás miatt, már jobban jártunk, mint anélkül.
"- A tanár nem képes rendesen ellátni a feladatát. Személytelenül leadja az anyagot online, mint egy egyetemi oktató az előadását, de nem tud például odamenni a gyengébben teljesítő gyerek asztalához segíteni ha szükséges."
Erre szintén létezik már számtalan megoldás. Külön ketten elmennek videóhívásra és asztal megoldás, fénykép küldés. Ezek megint olyan dolgok, amik megoldhatóak.
Max az a kérdés, hogy hajlandó-e ennyi pénzért a tanárok nagy része még ezt is megcsinálni.
"- Az introvertált gyerekek mégjobban bezárkóznak. Sokszor felnőtteknél is megfigyelhető, hogy online meetingeken nem mernek megszólalni."
Hm, nem igazán látom, hogy itt mi a gond. Ha valaki introvertált, akkor sokkan jobban érzi magát egyedül, vagyis azt veted fel problémaként, hogy szegény gyerek miért érzi magát jól és miért nem depressziós?
Az a helyzet, hogy technológiailag lehetséges 1 az 1-ben megvalósítani online azokat az órákat, amik az iskolákban zajlanak. Szintén meg lehet oldani a társas dolgokat online. Jelenleg pl. egy felfutó játék az among us, ami szintén egy társasjáték, vagyis ezek bőven megoldhatóak.
A hátrányos helyzetű gyerekek lennének bajban, de az meg pont az állam feladata lenne, hogy nekik segítsen ebben.
Szóval nem igazán lehet objektív érveket felhozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!